NIVA1.7i;SPI;LPG;Špatné starty,volnoběh
Napsal: čtv bře 01, 2012 07:39
V nedávném příspěvku jsem tu psal, jak mé auto startuje i v -20 na brnknutí a teď se oteplilo a já mám problém. Jedná se o motor 1,7i (SPI) LPG. Normálně startuji na benzín a po překročení nastavených otáček se to přepne na LPG.
Začnu od začátku, po oteplení začaly problémy po nastartování a přidání plynu se to přepnulo na LPG a motor zhasl, musel jsem to ihned přepnout na benzín. Po několikátém pokusu se to podařilo a já jel na LPG. Nedalo mě to a přišel jsem na to, že na LPG se to po zvýšení otáček (přidání plynu) přepne pouze tehdy, když u provozu na benzín drží normální volnoběh cca 800. Pokud je volnoběh u benzínu větší (býval cca 3000), tak po přepnutí na LPG to zhasne. Stačilo zastavit, několikrát vypnout a zapnout zapalování, potom nastartovat a čekat až si krokový motorek seřídí volnoběžné otáčky. Až byly seřízeny, tak jsem přidal plyn a LPG se přepnulo.
Závadu jsem hledal v krokovém motorku a ten jsem vymontoval. I když jsem jej už několikrát čistil, tak teď, jsem jej z nepochopitelných důvodu i rozdělal a zjistil zadrhávající mechanismus a utržené drátky od cívek ( z nepochopitelných proto, že nevím, jestli jsem ty dráty neurval já). Bohužel nešly už připájet zpět, protože byly krátké a tak jsem je nadstavil, motorek složil a vrátil zpět. Po nastartování se vše jevilo jako funkční – později jsem přišel na to, že to bylo způsobeno teplým motorem, ještě nevychladl z předchozí jízdy.
Druhý den jsem chtěl nastartovat a motor nechtěl naskočit, strašně dlouho točil a na několikátý pokus už nastartoval. Volnoběh nedržel, jízda byla pouze na benzín. Po ohřátí už nastartovat šel, ale ne tak, jak bych si představoval, točí delší dobu. Od té doby je každý první start studeného motoru špatný.
Koupil jsem tedy nový krokový motorek s vidinou úspěchu. Předpokládal jsem, že jsem ten starý zničil. Přišel mi nový (bohužel, jej prodejce správně nezabalil, poslal jej pouze v krabičce několikanásobně větší a okolní prostor nevyplnil). Motorku chyběl jeden zajišťovací čep a celý mi připadal takový chatrný. (e-shop LADADÍLY ,motorek tuším MS). Motorek jsem opět rozdělal, tentokrát opatrněji a musel jsem předělat vrchní část s paticí pro konektor, přepájel jsem cívky – TADY nevím, jestli jsem neudělal chybu a nepřehodil dráty mezi sebou – dvojice drátu jsem dodržel, ale nevím, jestli i pořadí - opět složil a dodal chybějící čep. (měl jsem jej asi reklamovat, ale znáte to …).
Po namontování do vozu se ale nic nezměnilo, studené starty jsou špatné. Motor na benzín reaguje nějak podivně. Po přidání plynu a puštění se otáčky drží kolem cca 3000 a pomalinku padají k volnoběhu. Jízda je bezproblémová, motor nevynechává a dobře táhne, ale ty starty a kolísání to je šílené. Na LPG se chová normálně, připadá mi možná nižší volnoběh než předtím. Pokud je motor teplý nastartuji jej bez problémů rovnou na LPG, studený mi na plyn nenastartuje. Abych pravdu řekl, nevím, jestli někdy nastartoval, za tu dobu co jej mám, jsem na LPG nikdy nestartoval, až teď.
Bohužel jsem měl odpojenou baterku a všechny chyby byly vymazány, dneska jsem to po příjezdu do práce opět zkusil a hlásí mi to chyby 23 – teplota nasávaného vzduchu (zvýšené napětí signálu) a 34- Absolutní tlak (nedostatečné napětí signálu).
Prosím o radu, jak poznám, že motorek je opravdu funkční (jestli jsem nespletl to pořadí drátku – proměřením jsem zjistil, že jsou napájené správné dvojice ale neví jestli i pořadí ABCD), kde hledat teď závadu? Děkuji
edeit: vzpoměl jsem si, že ty chyby můžou být ze včerejšího laborování, kdy jsem měl nastartovaný motor, nebylo připojené čidlo nasávaného vzduchu a odpojoval jsem i čidlo tlaku. Vymazal jsem chyby a jel jsem to projet, žádnou chybu už to při vyblikávání neukazuje.
Začnu od začátku, po oteplení začaly problémy po nastartování a přidání plynu se to přepnulo na LPG a motor zhasl, musel jsem to ihned přepnout na benzín. Po několikátém pokusu se to podařilo a já jel na LPG. Nedalo mě to a přišel jsem na to, že na LPG se to po zvýšení otáček (přidání plynu) přepne pouze tehdy, když u provozu na benzín drží normální volnoběh cca 800. Pokud je volnoběh u benzínu větší (býval cca 3000), tak po přepnutí na LPG to zhasne. Stačilo zastavit, několikrát vypnout a zapnout zapalování, potom nastartovat a čekat až si krokový motorek seřídí volnoběžné otáčky. Až byly seřízeny, tak jsem přidal plyn a LPG se přepnulo.
Závadu jsem hledal v krokovém motorku a ten jsem vymontoval. I když jsem jej už několikrát čistil, tak teď, jsem jej z nepochopitelných důvodu i rozdělal a zjistil zadrhávající mechanismus a utržené drátky od cívek ( z nepochopitelných proto, že nevím, jestli jsem ty dráty neurval já). Bohužel nešly už připájet zpět, protože byly krátké a tak jsem je nadstavil, motorek složil a vrátil zpět. Po nastartování se vše jevilo jako funkční – později jsem přišel na to, že to bylo způsobeno teplým motorem, ještě nevychladl z předchozí jízdy.
Druhý den jsem chtěl nastartovat a motor nechtěl naskočit, strašně dlouho točil a na několikátý pokus už nastartoval. Volnoběh nedržel, jízda byla pouze na benzín. Po ohřátí už nastartovat šel, ale ne tak, jak bych si představoval, točí delší dobu. Od té doby je každý první start studeného motoru špatný.
Koupil jsem tedy nový krokový motorek s vidinou úspěchu. Předpokládal jsem, že jsem ten starý zničil. Přišel mi nový (bohužel, jej prodejce správně nezabalil, poslal jej pouze v krabičce několikanásobně větší a okolní prostor nevyplnil). Motorku chyběl jeden zajišťovací čep a celý mi připadal takový chatrný. (e-shop LADADÍLY ,motorek tuším MS). Motorek jsem opět rozdělal, tentokrát opatrněji a musel jsem předělat vrchní část s paticí pro konektor, přepájel jsem cívky – TADY nevím, jestli jsem neudělal chybu a nepřehodil dráty mezi sebou – dvojice drátu jsem dodržel, ale nevím, jestli i pořadí - opět složil a dodal chybějící čep. (měl jsem jej asi reklamovat, ale znáte to …).
Po namontování do vozu se ale nic nezměnilo, studené starty jsou špatné. Motor na benzín reaguje nějak podivně. Po přidání plynu a puštění se otáčky drží kolem cca 3000 a pomalinku padají k volnoběhu. Jízda je bezproblémová, motor nevynechává a dobře táhne, ale ty starty a kolísání to je šílené. Na LPG se chová normálně, připadá mi možná nižší volnoběh než předtím. Pokud je motor teplý nastartuji jej bez problémů rovnou na LPG, studený mi na plyn nenastartuje. Abych pravdu řekl, nevím, jestli někdy nastartoval, za tu dobu co jej mám, jsem na LPG nikdy nestartoval, až teď.
Bohužel jsem měl odpojenou baterku a všechny chyby byly vymazány, dneska jsem to po příjezdu do práce opět zkusil a hlásí mi to chyby 23 – teplota nasávaného vzduchu (zvýšené napětí signálu) a 34- Absolutní tlak (nedostatečné napětí signálu).
Prosím o radu, jak poznám, že motorek je opravdu funkční (jestli jsem nespletl to pořadí drátku – proměřením jsem zjistil, že jsou napájené správné dvojice ale neví jestli i pořadí ABCD), kde hledat teď závadu? Děkuji
edeit: vzpoměl jsem si, že ty chyby můžou být ze včerejšího laborování, kdy jsem měl nastartovaný motor, nebylo připojené čidlo nasávaného vzduchu a odpojoval jsem i čidlo tlaku. Vymazal jsem chyby a jel jsem to projet, žádnou chybu už to při vyblikávání neukazuje.