NIVA1.7i;SPI;LPG;Špatné starty,volnoběh
Moderátor: Moderátoři
NIVA1.7i;SPI;LPG;Špatné starty,volnoběh
V nedávném příspěvku jsem tu psal, jak mé auto startuje i v -20 na brnknutí a teď se oteplilo a já mám problém. Jedná se o motor 1,7i (SPI) LPG. Normálně startuji na benzín a po překročení nastavených otáček se to přepne na LPG.
Začnu od začátku, po oteplení začaly problémy po nastartování a přidání plynu se to přepnulo na LPG a motor zhasl, musel jsem to ihned přepnout na benzín. Po několikátém pokusu se to podařilo a já jel na LPG. Nedalo mě to a přišel jsem na to, že na LPG se to po zvýšení otáček (přidání plynu) přepne pouze tehdy, když u provozu na benzín drží normální volnoběh cca 800. Pokud je volnoběh u benzínu větší (býval cca 3000), tak po přepnutí na LPG to zhasne. Stačilo zastavit, několikrát vypnout a zapnout zapalování, potom nastartovat a čekat až si krokový motorek seřídí volnoběžné otáčky. Až byly seřízeny, tak jsem přidal plyn a LPG se přepnulo.
Závadu jsem hledal v krokovém motorku a ten jsem vymontoval. I když jsem jej už několikrát čistil, tak teď, jsem jej z nepochopitelných důvodu i rozdělal a zjistil zadrhávající mechanismus a utržené drátky od cívek ( z nepochopitelných proto, že nevím, jestli jsem ty dráty neurval já). Bohužel nešly už připájet zpět, protože byly krátké a tak jsem je nadstavil, motorek složil a vrátil zpět. Po nastartování se vše jevilo jako funkční – později jsem přišel na to, že to bylo způsobeno teplým motorem, ještě nevychladl z předchozí jízdy.
Druhý den jsem chtěl nastartovat a motor nechtěl naskočit, strašně dlouho točil a na několikátý pokus už nastartoval. Volnoběh nedržel, jízda byla pouze na benzín. Po ohřátí už nastartovat šel, ale ne tak, jak bych si představoval, točí delší dobu. Od té doby je každý první start studeného motoru špatný.
Koupil jsem tedy nový krokový motorek s vidinou úspěchu. Předpokládal jsem, že jsem ten starý zničil. Přišel mi nový (bohužel, jej prodejce správně nezabalil, poslal jej pouze v krabičce několikanásobně větší a okolní prostor nevyplnil). Motorku chyběl jeden zajišťovací čep a celý mi připadal takový chatrný. (e-shop LADADÍLY ,motorek tuším MS). Motorek jsem opět rozdělal, tentokrát opatrněji a musel jsem předělat vrchní část s paticí pro konektor, přepájel jsem cívky – TADY nevím, jestli jsem neudělal chybu a nepřehodil dráty mezi sebou – dvojice drátu jsem dodržel, ale nevím, jestli i pořadí - opět složil a dodal chybějící čep. (měl jsem jej asi reklamovat, ale znáte to …).
Po namontování do vozu se ale nic nezměnilo, studené starty jsou špatné. Motor na benzín reaguje nějak podivně. Po přidání plynu a puštění se otáčky drží kolem cca 3000 a pomalinku padají k volnoběhu. Jízda je bezproblémová, motor nevynechává a dobře táhne, ale ty starty a kolísání to je šílené. Na LPG se chová normálně, připadá mi možná nižší volnoběh než předtím. Pokud je motor teplý nastartuji jej bez problémů rovnou na LPG, studený mi na plyn nenastartuje. Abych pravdu řekl, nevím, jestli někdy nastartoval, za tu dobu co jej mám, jsem na LPG nikdy nestartoval, až teď.
Bohužel jsem měl odpojenou baterku a všechny chyby byly vymazány, dneska jsem to po příjezdu do práce opět zkusil a hlásí mi to chyby 23 – teplota nasávaného vzduchu (zvýšené napětí signálu) a 34- Absolutní tlak (nedostatečné napětí signálu).
Prosím o radu, jak poznám, že motorek je opravdu funkční (jestli jsem nespletl to pořadí drátku – proměřením jsem zjistil, že jsou napájené správné dvojice ale neví jestli i pořadí ABCD), kde hledat teď závadu? Děkuji
edeit: vzpoměl jsem si, že ty chyby můžou být ze včerejšího laborování, kdy jsem měl nastartovaný motor, nebylo připojené čidlo nasávaného vzduchu a odpojoval jsem i čidlo tlaku. Vymazal jsem chyby a jel jsem to projet, žádnou chybu už to při vyblikávání neukazuje.
Začnu od začátku, po oteplení začaly problémy po nastartování a přidání plynu se to přepnulo na LPG a motor zhasl, musel jsem to ihned přepnout na benzín. Po několikátém pokusu se to podařilo a já jel na LPG. Nedalo mě to a přišel jsem na to, že na LPG se to po zvýšení otáček (přidání plynu) přepne pouze tehdy, když u provozu na benzín drží normální volnoběh cca 800. Pokud je volnoběh u benzínu větší (býval cca 3000), tak po přepnutí na LPG to zhasne. Stačilo zastavit, několikrát vypnout a zapnout zapalování, potom nastartovat a čekat až si krokový motorek seřídí volnoběžné otáčky. Až byly seřízeny, tak jsem přidal plyn a LPG se přepnulo.
Závadu jsem hledal v krokovém motorku a ten jsem vymontoval. I když jsem jej už několikrát čistil, tak teď, jsem jej z nepochopitelných důvodu i rozdělal a zjistil zadrhávající mechanismus a utržené drátky od cívek ( z nepochopitelných proto, že nevím, jestli jsem ty dráty neurval já). Bohužel nešly už připájet zpět, protože byly krátké a tak jsem je nadstavil, motorek složil a vrátil zpět. Po nastartování se vše jevilo jako funkční – později jsem přišel na to, že to bylo způsobeno teplým motorem, ještě nevychladl z předchozí jízdy.
Druhý den jsem chtěl nastartovat a motor nechtěl naskočit, strašně dlouho točil a na několikátý pokus už nastartoval. Volnoběh nedržel, jízda byla pouze na benzín. Po ohřátí už nastartovat šel, ale ne tak, jak bych si představoval, točí delší dobu. Od té doby je každý první start studeného motoru špatný.
Koupil jsem tedy nový krokový motorek s vidinou úspěchu. Předpokládal jsem, že jsem ten starý zničil. Přišel mi nový (bohužel, jej prodejce správně nezabalil, poslal jej pouze v krabičce několikanásobně větší a okolní prostor nevyplnil). Motorku chyběl jeden zajišťovací čep a celý mi připadal takový chatrný. (e-shop LADADÍLY ,motorek tuším MS). Motorek jsem opět rozdělal, tentokrát opatrněji a musel jsem předělat vrchní část s paticí pro konektor, přepájel jsem cívky – TADY nevím, jestli jsem neudělal chybu a nepřehodil dráty mezi sebou – dvojice drátu jsem dodržel, ale nevím, jestli i pořadí - opět složil a dodal chybějící čep. (měl jsem jej asi reklamovat, ale znáte to …).
Po namontování do vozu se ale nic nezměnilo, studené starty jsou špatné. Motor na benzín reaguje nějak podivně. Po přidání plynu a puštění se otáčky drží kolem cca 3000 a pomalinku padají k volnoběhu. Jízda je bezproblémová, motor nevynechává a dobře táhne, ale ty starty a kolísání to je šílené. Na LPG se chová normálně, připadá mi možná nižší volnoběh než předtím. Pokud je motor teplý nastartuji jej bez problémů rovnou na LPG, studený mi na plyn nenastartuje. Abych pravdu řekl, nevím, jestli někdy nastartoval, za tu dobu co jej mám, jsem na LPG nikdy nestartoval, až teď.
Bohužel jsem měl odpojenou baterku a všechny chyby byly vymazány, dneska jsem to po příjezdu do práce opět zkusil a hlásí mi to chyby 23 – teplota nasávaného vzduchu (zvýšené napětí signálu) a 34- Absolutní tlak (nedostatečné napětí signálu).
Prosím o radu, jak poznám, že motorek je opravdu funkční (jestli jsem nespletl to pořadí drátku – proměřením jsem zjistil, že jsou napájené správné dvojice ale neví jestli i pořadí ABCD), kde hledat teď závadu? Děkuji
edeit: vzpoměl jsem si, že ty chyby můžou být ze včerejšího laborování, kdy jsem měl nastartovaný motor, nebylo připojené čidlo nasávaného vzduchu a odpojoval jsem i čidlo tlaku. Vymazal jsem chyby a jel jsem to projet, žádnou chybu už to při vyblikávání neukazuje.
Lada Niva 1.7 SPI LPG 1998 Praktik
Lada 4x4 1.7 MPI 2017 Clasicc
Lada 4x4 1.7 MPI 2017 Clasicc
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10571
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Špatné starty niva
Jen tak orientačně: po založení krokového motoru do vstřikovače a montáži airboxu jsi zapojil čidlo v airboxu? L.
PS: a co je Vyškov?
PS: a co je Vyškov?
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Špatné starty niva
no o těch chybách jsem psal Vyškov jsou Dědice
Lada Niva 1.7 SPI LPG 1998 Praktik
Lada 4x4 1.7 MPI 2017 Clasicc
Lada 4x4 1.7 MPI 2017 Clasicc
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10571
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Špatné starty niva
Edit: původní text smazán jako bezpředmětný.
A Dědice jsou nedaleko Hraniček (a novinový stánek) . L.
A Dědice jsou nedaleko Hraniček (a novinový stánek) . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Špatné starty niva
Ahoj Luďku, je na tebe nějaký kontakt? Máš možnost diagnostiky? mám ale konektor GM ne OBD II
Lada Niva 1.7 SPI LPG 1998 Praktik
Lada 4x4 1.7 MPI 2017 Clasicc
Lada 4x4 1.7 MPI 2017 Clasicc
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10571
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Špatné starty niva
GM je takový ten dvouřadý 2x8 pin, že? Se zapojenými krajními piny.
Diagnostiku na Spi máme ... ale momentálně je v Podbřežicích u Drobka. L.
Diagnostiku na Spi máme ... ale momentálně je v Podbřežicích u Drobka. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Špatné starty niva
JJ máš pravdu je to ten obdelníkový dvouřadý.
Lada Niva 1.7 SPI LPG 1998 Praktik
Lada 4x4 1.7 MPI 2017 Clasicc
Lada 4x4 1.7 MPI 2017 Clasicc
Re: Špatné starty niva
Jde nějak poznat bez diagnostiky, že je nějaké čidlo vadné - dává nesmyslné hodnoty? Vyblikáním totiž žádnou chybu nemám. Připadá mi že elektronika hlásí motoru nějakou špatnou teplotu u studeného motoru. Pokud startuju teplý motor tak je start relativně normální. A ještě jedno zjištění, po přidání plynu padaj otáčky pomaleji, jako když vázne lanko (pouze přirovnání), pokud odpojím krokový motorek tak to nědělá a otáčky padají ihned.
Lada Niva 1.7 SPI LPG 1998 Praktik
Lada 4x4 1.7 MPI 2017 Clasicc
Lada 4x4 1.7 MPI 2017 Clasicc
Re: Špatné starty niva
Děkuji Luďkovi za diagnostiku, která neukázala žádnou chybu a všechny hodnoty jsou v normálu. Krokový motorek pracuje též. Takže jsme usoudili, že problém bue v části LPG a to někde v přívodu plynu do reduktoru (první start a přepnutí na plyn - motor zdechl, po ohřátí to na plyn už přeplo). Dneska jsem rozdělal a vyčistil el. mag ventily na přívodu plynu a zdá se být po problému. Závada tedy byla v neotevíracím ventilu a tudíž zamezení přívodu plynu.
Lada Niva 1.7 SPI LPG 1998 Praktik
Lada 4x4 1.7 MPI 2017 Clasicc
Lada 4x4 1.7 MPI 2017 Clasicc
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10571
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Špatné starty niva
Hele ... zachováme paniku ... uvidíme jak se to bude chovat z dlouhodobého hlediska aneb nechval dne před večerem. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Špatné starty Niva 1.7i (SPI) LPG
Zdravím. Mám 1.6 - 86 na plyn. Z ničeho nic nemohu nastartovat. Chytne-zdechne, chytne-zdechne. Když přidám plyn dusí se - zdechne(po cca2 vteřinách). Kabely v pořádku. Co by to mohlo být?
Re: Špatné starty Niva 1.7i (SPI) LPG
Na LPG, na benzín nejezdím, ani nestartuji.
Re: Špatné starty Niva 1.7i (SPI) LPG
a to je chyba, vždy se začíná zjištovat závada od základního pohonu (benzín)
Jinak v tvém případě to bude asi nefunkční cívka bohatosti , skus uprostřed reduktoru zmáčknout čudlík rukou na 5-10vteřin a zastartuj
V druhém případě vadné membrány ale pro začátek bych to zkusil zmáčknout a startovat
Jinak v tvém případě to bude asi nefunkční cívka bohatosti , skus uprostřed reduktoru zmáčknout čudlík rukou na 5-10vteřin a zastartuj
V druhém případě vadné membrány ale pro začátek bych to zkusil zmáčknout a startovat
Re: Špatné starty Niva 1.7i (SPI) LPG
Reduktor=přepínač BENZÍN/LPG? Je to ten červený čudlík?