Stránka 1 z 3
úprava motoru 2105
Napsal: úte črc 26, 2011 02:16
od Cabadaj
Zdravím. Mám Ladu 2105 s řemenovou 1,3 a chtěl bych dát své Ladě nové srdce... Sehnal jsem si motor 1,5 z 2103 a chtěl jsem ho mírně upravený, (sníženej blok o 1mm + o 0,2mm snížená hlava, vyleštěný kanálky a ostrá vačka) s přeraženými čísly implantovat do mé 2105.
To byla moje prvotní vize, ovšem teď jsem začal uvažovat o tom, že bych z té 1,5 použil pouze kliku, sehnal kratší ojnice a udělal z mé 1,3 řemenovou 1,6 což by odpadlo přerážení čísel motoru a i na technické by neměl být žádný problém s tím že by tam v případě motoru z 2103 na první pohled chyběl řemen.. Na té přeskládané řemenové 1,6 bych chtěl také snížit blok, vyleštit kanálky a dát ostrou vačku.
Prosím Vás o radu jaká varianta je podle Vás lepší, případně další rady. Například by mě zajímalo kolik by byl v případě použití bloku 2105, pístů 2105, 80-tky kliky a kratších ojnic ( -7,5mm) nedoběh pístů a tím možnost snížit blok...
Auto jezdí pouze na LPG a to bych chtěl zachovat i po úpravě...
Předem děkuji za rady...
Napsal: úte črc 26, 2011 08:09
od dvk
Číslo motoru se dá z TP za správní poplatek vyškrtnout a dále se pak nekontroluje. A že by technik na STK poznal, že do tvojeho auta patří řemenový motor a ne řetěz pochybuji. Mě nevěřil, že elektrická sahara u mojí 21044i je tovární - stále mi pochvaloval, jak jsem si to prý doma hezky předělal
Napsal: úte črc 26, 2011 08:29
od Jakub Metelka
dvk, za kolik se dá číslo motoru vymazat
myslím částku
Omlouvám se za dotaz mimo téma
Napsal: úte črc 26, 2011 08:31
od dvk
Jo kamaráde, to je drahé, myslím že to bylo 50Kč
Např toť na hané zde:
http://www.olomouc.eu/phprs/view.php?ci ... 2009030304
Napsal: úte črc 26, 2011 09:04
od Jakub Metelka
dvk, děkuju
Napsal: úte črc 26, 2011 09:26
od Laďuša
Dá se vymazat číslo motoru, nicméně ne typ motoru! Obávam se, že na to muj soukmenovec z města karafiátů spíš narážel
Jo a mě to udělali zadarmo, když jsem auto přihlašoval.
Rady ohledně úprav necham na zkušenějších, ale podotknul bych, že takovýhle všelijaký psí kusy se tu už porůznu řešily, takže určitě se tu někde dá něco najít.
Napsal: stř črc 27, 2011 10:23
od Hurikán
Laďuša píše:ale podotknul bych, že takovýhle všelijaký psí kusy se tu už porůznu řešily
Ano, se železnou pravidelností se zde takovéto věci "řeší", jenže ještě důležitější je to, že prakticky nikdo nakonec nic "nevyřešil" a po oznámení projektu dalekosáhlých úprav se každý takový tuner časem z fóra vypařil.
Pro Cabadaje - jediným člověkem, který dokázal zrealizovat přestavbu motoru 2105 na šestnáctistovku a úspěšně s ní nějaký čas jezdit byl Myšo. Ten sem ale už několik nechodí. Jedině mu zkus napsat mail. Zásadní problém při přestavbě je v sehnání potřebných kratších ojnic. Je jich totiž strašně málo a velmi těžce se shání.
Napsal: stř črc 27, 2011 10:43
od Teepee
Není náhodou změna typu motoru z 2105 na 2103 povolenou přestavbou, na kterou bude stačit vyjádření z CSAutoLADA? Zkus se jich na to případně pozeptat, a budeš to mít nejjednodušší a zcela legální. Vznikne Ti tak VAZ 21053.
Napsal: stř črc 27, 2011 11:17
od jackal
Některé věci jsou úplně zbytečné. Prošel jsem úpravou 1,3 pak 1,5 a stejně to nestačilo tak jsem upravil 1,7 a teprve nyní to trochu funguje. Mam 1,7 v 21011. Vykašli se na úpravu čehokoliv protože to stojí strašné peníze. Stačí u sériové 1,7 dát karbec,rozdělovač,snížit blok a hlavu (1,5mm a 0,5mm) a popřípadě vyleštiti kanálky. Já mám teda i vačku ale stačí serie 1,7. Samozřejmě když budeš mít hlavu dole tak i vyměnit kroužky-minimálně.
Napsal: stř črc 27, 2011 11:23
od Cabadaj
On by zas tak velkej problém sehnat ty ojnice nemusel být... V jiném tématu zde na fóru psal Cory, že tyto potřebné ojnice se dají sehnat z UA.
To s tou povolenou přestavbou jsem netušil, zkusím teda napsat na CSAutoLADA.
Teď tady u nás v okolí sháním ještě jednu 80-tku kliku (sice jí mám v tom motoru z 2103 ale nemůžu rozebrat oba najednou protože jeden z nich musí jezdit v mé 05), když jí seženu budu stavět řemenovou 1,6, když ne tak udělám "jen" tu 1,5... V každém případě jeden z těch motoru do mojí 05 dám.
Žígo je auto mého dětství (měl ho táta i děda), jedno jsem zdědil po dědovi a nedám na něj dopustit a na tomhle fóru už jsem našel spousty užitečných věcí...
Napsal: stř črc 27, 2011 12:02
od Teepee
Cabadaj píše:To s tou povolenou přestavbou jsem netušil, zkusím teda napsat na CSAutoLADA.
Já kdysi nechával zapsat do TP jiné pneumatiky, řešil jsem, myslím po telefonu, s (cituji jejich stránky): Vedoucí technického oddělení, Jiří Čejchan, tel: 234 114 400, mobil: 602 329 009, email:
cejchan@lada.cz
Cabadaj píše:Žígo je auto mého dětství (měl ho táta i děda), jedno jsem zdědil po dědovi a nedám na něj dopustit a na tomhle fóru už jsem našel spousty užitečných věcí...
Tohle je důvod více lidí tady, třeba můj zrovna taky, i když já jsem jako malý jezdil Moskvičem. Jenže Žigulík, to bylo teprve auto...
Moskviče jedině až vyrostou děti, teď na velký renovace není moc času.
Re: úprava motoru 2105
Napsal: stř črc 27, 2011 13:25
od Roman
Cabadaj píše:Zdravím. Mám Ladu 2105 s řemenovou 1,3 a chtěl bych dát své Ladě nové srdce... a dát ostrou vačku.
Prosím Vás o radu jaká varianta je podle Vás lepší, případně další rady. Například by mě zajímalo kolik by byl v případě použití bloku 2105, pístů 2105, 80-tky kliky a kratších ojnic ( -7,5mm) nedoběh pístů a tím možnost snížit blok...
Auto jezdí pouze na LPG a to bych chtěl zachovat i po úpravě...
Předem děkuji za rady...
Kedze som sa na uprave takehoto motora zucastnil, tak par poznatkov:
Kluka z 2103 je ok
ojnice - neviem ako vyzeraju ruske, my sme pouzili z Lancie
piesty 2105 - pri pouziti Lanciovych ojnic si vyzaduje dost uprav -
1. uprava spodnej hrany - naraza do zavazia na kluke
2. vyroba drazky na segerovku - Lancia ma plavajuce piestne capy
Motor v tejto uprave odjazdil nejake km, ale nebolo to ono.
V druhej faze boli pouzite piesty ak sa dobre pamatam zo Samary - zvacsilo sa vrtanie, piesty nebolo treba upravovat - su nizsie a su uz urcene na plavajuci piestny cap.
Pouzila sa trochu ostrejsia vacka. Dalej kompletny madarsky vyfuk, vcitane zvodov (priemer 50mm), elektricke palivove cerpadlo, samozrejme sa lestilo, co sa lestit dalo..
V obidvoch pripadoch bol problem so zapalovanim. (resp. s priebehom regulacie predstihu). Dovolim si povedat, ze ak niekto nastavi pre takyto motor priebeh regulacie predstihu s klasickym zapalovanim, tak klobuk dole. My sme to vyriesili zapalovanim z IM softu a bezkontaktnym rozdelovacom z favorita so zablokovanou odstredivou regulaciou. Tento motor najazdil bez problemov cca 30 000km ( na LPG) na trase Praha Bratislava v spojeni s 3,9 diferencialom a 5Q prevodovkou z seata 124 (standartna ladacka prevodovka, ktorej spanieli prirobili nesynchronizovanu 5ku).
V poslednej dobe motor jazdil aj nejake preteky v amaterrally, ale kombinacia s 3,9 diferakom nie je na preteky absolutne vhodna. Kedze medzicasom zelena karoseria podlahla boju s koroziou, pripravuje sa karoseria nova, odlahcena s klietkou a dalsie upravy, po ktorych tento motor znovu vyrazi, ale uz iba na uzavrete trate....
Napsal: stř črc 27, 2011 23:32
od Cabadaj
Všem mockrát děkuji za rady.
Nakonec to tedy vypadá že prozatím upravím a implantuju do mé 05 tu 1,5 a na té řemenové 1,6 budu pozvolna pracovat do příští technické...
Napsal: čtv črc 28, 2011 07:32
od Teepee
Určitě dej vědět, kdybys zjišťoval možnost přestavby na 21053, jestli je to legálně možné.
Napsal: čtv črc 28, 2011 10:29
od ignorant
U klasiky 1300 řemen má píst malé vybrání. V případě prasknutí rozvodového řemenu se tak nepotká píst se sedly ventilů. Kdežto u takto vyrobené řemenové 1600 se ti v případě prasknutí potkají a tím se nenávratně poškodí víc věcí, než bys chtěl... Proto bych se toho malinko bál
Já bych se přikláněl spíše k té legální variantě, nicméně kdo na technické pozná že tam máš místo 1500, 1700