Stránka 1 z 1
"palubní pc"
Napsal: pon črc 25, 2011 19:40
od dawid.b
Dobrý den, toto se mi náhodou dostalo do rukou. Má to být něco mezi palubním počítačem a předchůdcem diagnostiky. Je to určené pro Ladu 2101. To je vše co o tom vým. Chtěl bych se zeptat jestli někdo nevý jak se to má zapojit a co přesně by to mělo ukazovat. Jelikož nevlastním ladu 2101 tak bych to chtěl namontovat do samary. Myslíte že by to mohlo jít? předem děkuji za odpovědi
Napsal: pon črc 25, 2011 22:22
od MartasBrno
Já teda nevým, jak by to komunikovalo s Ladou 2101, ale vým, že ladu 2101 tady hodně lidí má. Taky vým, že by to určitě pár lidí rádo zkusilo, ale vým ještě, že tomu určitě něco bude chybět.
Vým taky, že jestli je to do 2101, tak do samary to asi nepůjde jen tak, protože je to jiný auto. Hlavně, a to si musíš dát pozor, jestli nevýš, jak to zapojit, nesmíš jen tak zkušet, jestli to náhodou nepojede, protože to nejspíš odpálíš a pak z toho bude těžítko. Ale ne jako fičura navíc, ale jako jenom to těžítko.
Dej sem výc fotek, třeba zezadu a tak.
Napsal: pon črc 25, 2011 22:27
od cackler
ale fuj s těma y
Napsal: pon črc 25, 2011 22:29
od MartasBrno
No jo, tak co naděláš, člověku to ujede...
Jinak prakticky, když se přibyde ještě těch pár fotek, tak se možná něco zjistí, ještě by ale neškodilo sem přepsat ty popisy co na tom jsou, mohlo by to pomoct identifikaci...
Napsal: úte črc 26, 2011 08:58
od dawid.b
Za y se omlouvám. To je ten problém že se bojím abych to neodpálil. Přikládám ještě jednu fotku se značkami a konektorama kabelů.
Napsal: úte črc 26, 2011 09:05
od dawid.b
Tohle je na to napsáno ale nevým jestli to nějak pomůže. Přístroj by měl být prý takhle kompletní ale také je mi divné že u oho není třeba žádný průtokoměr a tak.
Napsal: úte črc 26, 2011 10:54
od Petr HC
dawid.b píše:Tohle je na to napsáno ale nevým jestli to nějak pomůže. Přístroj by měl být prý takhle kompletní ale také je mi divné že u oho není třeba žádný průtokoměr a tak.
Určitě musí mít nějaké čidlo a rozhodně to nebude průtokoměr. Buď musí dostávat impulzy od otáček motoru - pak bude fungovat jako otáčkoměr nebo od kol, pak to bude fungovat jako tachometr. ale podle
http://forum.radiospec.ru/index.php?sho ... &show=&st=& to asi bude vhodné jako to těžítko.
P.S. pokud připojíš + 12 Vss a nerozsvítí se displej (pravděpodobně zeleně), tak to rovnou zahoď. Mám dojem,že jde o ruský velice poruchový žhavený displej. Více by řekla fotka rozsvíceného displeje.
Napsal: úte črc 26, 2011 11:43
od MartasBrno
Podle toho co je na svorkách a na popisu přístroje je to jen nějaký chytřejší otáčkoměr. Jediná diagnostická funkce, kteroou to může mít je měření úhlu sepnutí kontaktů. A taky měření napětí v síti. Víc bych od toho nečekal.
Napsal: úte črc 26, 2011 12:04
od dvk
Tady je popis v originále:
Был у меня на жиге такой. Он подключается к"+", "-" к катушке зажигания и 4 провод к освещению. Угол замкнутого состояния контактов прерывателя имеет значение только если оные стоят в трамблере. Для бесконтактного датчика это не надо, там нечего регулировать.n - число оборотов или тахометр будет работать если провод будет подключен к катушке зажигания к клеме коммутатора. И показывает с дискретностью 100 об/мин. F клавиша, если я не ошибаюсь, для уменьшения яркости индикатора, если 4 провод не подключен. Прибор хорош для измерения напряжения на борту. Прибор пищит при пониженном (13,2В) и повышенном напряжении, помоему более 15В.
Jestli to dobře chápu, tak to měří otáčky (s přesností 100 ot/min), měří to úhel sepnutí kontaktů a měří to palubní napětí (a indikuje jeho zvýšení/snížení mimo správný rozsah 13.2 - 15V). Kdyžtak zdatní ruštináři prosím opravte.
Napsal: úte črc 26, 2011 15:42
od Saša
Tenhle přístroj jsem mněl již v mé 02 ještě za totality . Je to digitální otáčkoměr , měřič úhlu sepnutí kontaktů . Jako doplňková funkce je akustická signalizace podtočení a přetočení motoru (horní mez jde nastavit) . Můj napětí neměřil i když je dle obrázku zcela shodný , nebo jsem to za 20let kdy jsem ho měl v autě nezjistil
o čem ale pochybuji . Po jisté úpravě sloužil jako ovládání tempomatu .
Zapojení je banální : + jde na klíčkové + (15) . To obrácené T je kostra a ruské "P" připomínající M se připojuje na indukční cívku na kontakt 1 (na ten ze kterého vede káblík k rozdělovači .
Napsal: čtv črc 28, 2011 10:22
od dawid.b
Všem děkuji za odpovědi, čekal jsem od toho přístroje sice víc ale ten otáčkoměr stačí.
Napsal: čtv črc 28, 2011 12:02
od MartasBrno
Až tě přístroj omrzí, můžeš ho nabídnout, levně bych si ho pořídil na hraní.
Kdyžtak můžeš udělat fotku z provozu
Napsal: čtv črc 28, 2011 21:56
od PetrX
dawid.b píše:Všem děkuji za odpovědi, čekal jsem od toho přístroje sice víc ale ten otáčkoměr stačí.
Pokud bys chtěl "něco víc",a máš stříkačku jednobod,tak v Praktické elektronice z loňského roku je návod na stavbu celkem jednoduchého a levného "palubního PC".
http://www.ulozto.cz/5091917/pe06-2010-pdf
Napsal: pát črc 29, 2011 10:46
od Michael 4x4
Tá stavebnica vyzerá hodne zaujímavo. Ale niečo pre MPi by sa nenašlo?
Napsal: ned črc 31, 2011 07:00
od PetrX
Michael 4x4 píše:Tá stavebnica vyzerá hodne zaujímavo. Ale niečo pre MPi by sa nenašlo?
Ale našlo:
http://svetelektro.com/clanky/palubny-p ... a-393.html
Vychází z předchozí konstrukce Z.Svobody v PE06/2010,jen s hlavním rozdílem,že program je upravený pro ECU Simos-2P (čtyřbod) a ještě další rozdíly viz. článek.
Takže by to šlo i do Nivy se čtyřbodem.