Stránka 1 z 2

Niva - převodový poměr náhonu tachometru a snímače rychlosti

Napsal: pát črc 08, 2011 19:39
od PetrX
Mám jeden dotaz. Potřeboval bych zjistit,jaký je převod z dvojkola v pomocné převodovce na výstupní hřídélku pohonu tachometru a je-li stejný převod i pro pohon snímače rychlosti jízdy. Na té výstupní hřídélce,co se do ní do čtyřhranné díry zasouvá bowden náhonu tachometru by mělo být kolečko s 38 zuby (snad,a nevím,jestli u všech verzí stejně) ale to,co nevím,je kolik zubů má to druhé (menší) kolečko,co je zalisované do dvojkola v pomocné převodovce. Neví někdo,nebo nemá ji rozebranou?
Pak se ještě potřebuju ujistit,zda jsou pravdivé tyto údaje pro Nivu 21214 jednobod r.v.98:
- převodový poměr (zadního) diferenciálu 43/11
- převodový poměr diferenciálu v pomocné převodovce (mezi kolem na diferenciálu pomocné převodovky a menším kolem"dvojkola" 47/32
- a poslední převod je ten z dvojkola na pohon tachometru (respektive pohon snímače rychlosti) ?/38

Potřebuju totiž zjistit,kolik impulsů dá snímač rychlosti na 1km. V servisní knize je údaj 1242imp. na 1km,ale to asi není pravda,rád bych si to ověřil výpočtem,ale chybí mi jedna neznámá........... :(

Předem díky za pomoc!

pohon

Napsal: pát črc 08, 2011 22:47
od RIKIJAN
nechci kecat ale podle mne je stejní poměr snímač nahon tachometru protože snímač ma na konci odšroubovatelnou krytku na kterou jde přišroubovat nahon tachometru to jsem zkoušel u rozdelaného auta ale nevím jestli to je při jizde taky tak

Napsal: sob črc 09, 2011 07:14
od Luděk Ondrůch
Vydrž do zítra, spočítám ti je.

Napsal: sob črc 09, 2011 07:24
od PetrX
Vydržím.Budeš dělat generálku? :)

Napsal: sob črc 09, 2011 07:43
od Luděk Ondrůch
Niva je rozebraná po garáži, generálka už probíhá.

Napsal: sob črc 09, 2011 07:57
od PetrX
Ohhhh,tak to už mám s nivkou za sebou,akorát to nebylo v takovém rozsahu... Jenom asi 4 místa (kastlík baterky,pravý př. podběh,L + P boční blinkr jo a v podlaze uchycení převodovky jedna strana) Tak se drž a neupadej na mysli ! To dáš ! PS: Nevíš náhodou o origo servu na prodej?

Napsal: sob črc 09, 2011 14:22
od Luděk Ondrůch
Velké kolečko má 38 zubů,
Malé kolečko má 14 zubů.
Obě velká kolečka jsou stejná.

P.S.: Kdyby mě to vyvařování nebavilo, tak to nedělám. Mám jistotu, že to co vyvařím, už v životě opravovat nebudu :lol:

Napsal: sob črc 09, 2011 21:09
od PetrX
Díky moc Luď ku,moc jsi mi pomohl !
Přistoupím tedy k výpočtu celkového převodu náhonu snímače rychlosti:
(43:11)x(47:32)x(14:38)=3,90909x1,46875x0,36842=2,11527
obvod nové neojeté pneumatiky VOLTYRE VLI-5 175/80-R16 je 219cm ....změřeno necertifikovaným svinovacím metrem
0,00219km (1 otočení kola)=2,11527 otáčky snímače rychlosti
na snímači je napsáno: 1oborot/6imp , tedy
0,00219km (1 otočení kola)=2,11527x6=12,69162imp , z čehož plyne , že:

1km=5795imp a ne 1242

Pokud jsem někde udělal chybu,tak mne prosím upozorněte,budu rád,jestli to někdo taky zkusí spočítat. Dík.

Napsal: ned črc 10, 2011 07:41
od Luděk Ondrůch
Můžeš rozepsat kterých soukolí se týkají ty první dva převodové poměry? Od kol je jen jedno soukolí, ne dvě.

Napsal: ned črc 10, 2011 11:04
od PetrX
Je to v tom úplně prvním příspěvku nahoře.

Napsal: ned črc 10, 2011 15:09
od Luděk Ondrůch
Aha.
Musíš počítat převody z opačné strany (od převodovky ke kolu) ne od kola k převodovce.

Re: Niva - převodový poměr náhonu tachometru a snímače rychl

Napsal: ned dub 12, 2020 21:54
od Henry
Suvisiaci dotaz: kade presne vedie v Nive bowden/lanko tachometra? Cakal som, ze na motorovej stene bude diera, ktorou bowden povedie do motoroveho priestoru a odtial pod auto, ale nic som nenasiel. Povodny bowden tam uz nemam, takze nemam z coho vychadzat. Diky!

Re: Niva - převodový poměr náhonu tachometru a snímače rychl

Napsal: pon dub 13, 2020 09:05
od Hurikán
Nevím jak u Nivy, ale u klasiky bowden z kabiny prochází tunelem převodovky v oblasti kastlíku kurenia. Niva by to mohla mít podobne/rovnako.

Re: Niva - převodový poměr náhonu tachometru a snímače rychl

Napsal: pon dub 13, 2020 09:07
od Cory
U Niv& detto, napravo od pedalu plynu.

Re: Niva - převodový poměr náhonu tachometru a snímače rychl

Napsal: pon dub 13, 2020 18:05
od Henry
Vdaka, dieru som nasiel a bowden je nainstalovany a funkcny. Ale je tam dost natesno, teda uplne napnuty nie je a ma volny priehyb nejakych par cm, ale rezerva tam nie je ziadna. Teraz ked budem chciet vymontovat pristrojovy stit, budem musiet najprv uvolnit bowden na prevodovke a vytiahnut ho spolu s budikmi. To tak ma byt? Alebo existuje moznost, ze mi z e-shopu namiesto bowdenu na 21213 poslali bowden 2121 (neviem aky je rozdiel) alebo dokonca 2101 a ten je kratsi?