Dobíjení - kontrolka - záhada
Moderátor: Moderátoři
Dobíjení - kontrolka - záhada
Sharan ASZ 2005
Malinko jsem se hrabal ve spínači světel - zapojoval jsem automat na světla AS12 od Jablotronu - a samozřejmě mimo jiné zkoušel i zapínat a vypínat zapalování (z důvodů jistých měření).
Najednou jsem si všiml, že mi při zapnutém zapalování nesvítí kontrolka dobíjení, která předtím prokazatelně svítila. Ani po startu se nerozsvítila, neproblikla - nic. Navíc auto po startu nedobíjí - musí se krátkodobě malinko zvýšit otáčky (ťuknout do plynového pedálu), aby začalo dobíjet. Pak dobíjí celou dobu v pohodě.
Na vodiči D+ je napětí ihned po zapnutí klíčku, ne až po roztočení altíku - chová se jako kdyby to byla svorka 15. A to i v případě, že svorku D+ odpojím od altíku.
Co se děje a co se stalo???
Moc dík za nápady.
[ Komentář přidal: zelvotron: st červen 22, 2011 19:46 ]
Přesunuto do příslušné sekce
Malinko jsem se hrabal ve spínači světel - zapojoval jsem automat na světla AS12 od Jablotronu - a samozřejmě mimo jiné zkoušel i zapínat a vypínat zapalování (z důvodů jistých měření).
Najednou jsem si všiml, že mi při zapnutém zapalování nesvítí kontrolka dobíjení, která předtím prokazatelně svítila. Ani po startu se nerozsvítila, neproblikla - nic. Navíc auto po startu nedobíjí - musí se krátkodobě malinko zvýšit otáčky (ťuknout do plynového pedálu), aby začalo dobíjet. Pak dobíjí celou dobu v pohodě.
Na vodiči D+ je napětí ihned po zapnutí klíčku, ne až po roztočení altíku - chová se jako kdyby to byla svorka 15. A to i v případě, že svorku D+ odpojím od altíku.
Co se děje a co se stalo???
Moc dík za nápady.
[ Komentář přidal: zelvotron: st červen 22, 2011 19:46 ]
Přesunuto do příslušné sekce
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- Laďuša
- Příspěvky: 12131
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Co diody v usměrňovači? Mě po nesvícení kontrolky odešlo něco takovýho.
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Ale ono to dobíjí a dobíjí to správně.
Navíc diody by pravděpodobně odešly při činnosti (altík v chodu). Já jsem pouze zapínal a vypínal zapalování - motor neběžel. Kontrolka svítila, svítila........ až najednou jsem si všiml, že nesvítí.
Navíc diody by pravděpodobně odešly při činnosti (altík v chodu). Já jsem pouze zapínal a vypínal zapalování - motor neběžel. Kontrolka svítila, svítila........ až najednou jsem si všiml, že nesvítí.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- Laďuša
- Příspěvky: 12131
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Já jsem si taky najednou všim, že nesvítí. A ono se zdálo, že to ňák dobíjí, ale docela bych třeba chtěl vidět průběh napětí na osciloskopu EMI, čteš to tu? Chtěli jsme to změřit!
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
No právě . Když je na výstupu pro kontrolku (na altíku) + tak kontrolka nemůže svítit . Buďto je proražená některá z pomocných diod , nebo kondenzátor (né všechny altíky ho mají) .Marek píše:Kontrolka svítila, svítila........ až najednou jsem si všiml, že nesvítí.
Skus vzít žárovkovou skoušečku , jedním koncem ji připoj na + a druhým se dotkni na odpojený výstup na origo kontrolku na altíku. Zapalování může být vypnuté . Pokud nebude svítit je chyba v altíku .
Diody většinou odcházejí právě při zapnutí v provozu je to jev ojedinělý . Altík s vadnou (proraženou) pomocnou diodou bude fungovat normálně , jen kontrolka svítit nebude.
Je také možné že by se porušila i hlavní usměrňovací dioda a propouštěla by v závěrném směru . To by se dalo zjistit zvýšeným odběrem proudu z baterie i ve vypnutém zapalování . Porucha některé hlavní diody je poměrně vážná závada neboť může dojít k požáru altíku .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Tak tak . vyhoví jakákoli 3A dioda ale raději na vyšší napětí (100 a výš V)
Teď jsem se díval na schéma altíku a musím si nasypat popel na hlavu . Vada pomocné diody to být nemůže ! To by nespůsobilo přítomnost + 12V na výstupu pro kontrolku . + se tam může dostat jedině vadou "kladných" (hlavních) usměrňovacích diod , nebo poruchou elektronického regulátoru .
Skus ještě jestli je na tom výstupu opravdu + (nejlépe žárovkovou skoušečkou proti kostře) . Pokud bude svítit je to jedna z popisované vady . Pokud svítit nebude tak přendej konec skoušečky na + baterie a znovu na ten výstup . Teď by svítit měla ! pokud ale svítit nebude jsou vadné uhlíky nebo přerušené vinutí rotoru .
Teď jsem se díval na schéma altíku a musím si nasypat popel na hlavu . Vada pomocné diody to být nemůže ! To by nespůsobilo přítomnost + 12V na výstupu pro kontrolku . + se tam může dostat jedině vadou "kladných" (hlavních) usměrňovacích diod , nebo poruchou elektronického regulátoru .
Skus ještě jestli je na tom výstupu opravdu + (nejlépe žárovkovou skoušečkou proti kostře) . Pokud bude svítit je to jedna z popisované vady . Pokud svítit nebude tak přendej konec skoušečky na + baterie a znovu na ten výstup . Teď by svítit měla ! pokud ale svítit nebude jsou vadné uhlíky nebo přerušené vinutí rotoru .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Na vodiči D+ (připojeném i odpojeném od altíku) je po zapnutí zapalování skutečně 12V - podle mě se tam dostává přes kontrolku dobíjení. Altík s tím nemusí mít vůbec nic společného. I když konektor D+ od altíku úplně odpojím, stále je tam to napětí.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10585
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Hele kluci - nechci Vám kecat do vysoce odborné debaty o které nevím ani podrobnosti, ale ... nebude závada více prozaičtější?
Nenapojil jsi náhodou některý z drátů kam neměl být? L.Marek píše:Malinko jsem se hrabal ve spínači světel - zapojoval jsem automat na světla AS12 od Jablotronu
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
nechcem ta strasit ale ci si neodpalil regulator v alternatore. Lebo +12V ide cez ziarovku do toho regulatora a cez vinutie na kostru. ked sa nabudi alternator tak na pomocnych diodach sa objavi napetie a budenie je zivene z thoto napetia. Kedze medzi vyvodmi ziarovky je 12+ a +12V ziarovka nesvieti.
Skusil by som nastrtovat a spolahlivym meracim pristrojom zmerať napetie na alttiku. Na hlavnej svorke +12V a na tej kde s apripaja ziarovka D+. rozdile pri beziacom motore max 0,5V on o zaleži aj ako je zatazovany hlavny usmernovač potom ten ubytok može byt večši... ale bez svetiel a spotrebičov do max 0,5V.
Vymena regulatora je na chvilku, otazka znie ci chces investovať do noveho...to by chcelo zapožičať a vyskušat....ešte je otazka pristupu k altiku.
Skusil by som nastrtovat a spolahlivym meracim pristrojom zmerať napetie na alttiku. Na hlavnej svorke +12V a na tej kde s apripaja ziarovka D+. rozdile pri beziacom motore max 0,5V on o zaleži aj ako je zatazovany hlavny usmernovač potom ten ubytok može byt večši... ale bez svetiel a spotrebičov do max 0,5V.
Vymena regulatora je na chvilku, otazka znie ci chces investovať do noveho...to by chcelo zapožičať a vyskušat....ešte je otazka pristupu k altiku.
- Luděk Ondrůch
- Příspěvky: 1516
- Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Kdyby žárovka (kontrolka dobíjení) praskla, neprošlo by přes ni napětí na druhou stranu.Luděk Ondrůch píše:A nemůže to náhodou být tím, že ta žárovka praskla?
Ten rozdíl tam je - asi 0,5-0,6 V.Dusan píše:Skusil by som nastrtovat a spolahlivym meracim pristrojom zmerať napetie na alttiku. Na hlavnej svorke +12V a na tej kde s apripaja ziarovka D+. rozdile pri beziacom motore max 0,5V on o zaleži aj ako je zatazovany hlavny usmernovač potom ten ubytok može byt večši... ale bez svetiel a spotrebičov do max 0,5V.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Dobíjení - kontrolka - záhada
Pokud stále platí toto, hledal bych závadu v obvodu napájení regulátoru - tedy podle ruského schema (pokud je to shodně zapojeno) hoření červený vodič, čárkované vodiče a pojistka pos.3Marek píše: ... Najednou jsem si všiml, že mi při zapnutém zapalování nesvítí kontrolka dobíjení, která předtím prokazatelně svítila. Ani po startu se nerozsvítila, neproblikla - nic. Navíc auto po startu nedobíjí - musí se krátkodobě malinko zvýšit otáčky (ťuknout do plynového pedálu), aby začalo dobíjet. Pak dobíjí celou dobu v pohodě...
Regulátor je součástí altíku, je umístěn na jeho zadním víku a nejsem si jist, zda kromě vodiče D+ od kontrolky dobíjení je tam ještě jiný drát. Řekl bych, že není. Takže si myslím, že pokud je tam nějaký problém, pravděpodobně bude právě ve spojení mezi regulátorem a vodičem D+.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)