pridusí sa po pridaní plynu
Moderátor: Moderátoři
pridusí sa po pridaní plynu
Prešiel som tu všetkých 15 strán, ale nenašiel som vhodné riešenie. Nepomohol ani Túma ani Škoda.
Motor sa pri zošliapnutí plyn. pedálu najprv akoby pridusí a potom ťahá. Robí to za tepla i studena, za jazdy aj v garáži. Nejde o prechod na druhú komoru, ale pridusí sa v momente, keď by mal začať zľahka ťahať na prvej komore. Celé to trvá max. sekundu. Pri vyšších otáčkach pri prechode na druhú komoru sa správa ako má. Karbec som prečistil, dal som novú membránku akceleračnej pumpičky, nastavil hladinu v plavákovej komore. Klapky reagujú tak ako majú, minimalizoval som vôle na tiahle ovládania (s tými plastovými členmi) a nezasekávajú sa. Nie je počuť, že by prisával falošný vzduch. Skúšal som aj novú hlavu rozdeľovača, ale ani to nepomohlo. Všetky trysky a vzdušníky sú pôvodné, žiadne experimenty.
Jazdiť sa s tým dá, ale je to nepríjemné a nepohodlné.
Ešte doplním, že ide o klasickú 1200, ročník 1974 s pôvodným karbecom Weber
Motor sa pri zošliapnutí plyn. pedálu najprv akoby pridusí a potom ťahá. Robí to za tepla i studena, za jazdy aj v garáži. Nejde o prechod na druhú komoru, ale pridusí sa v momente, keď by mal začať zľahka ťahať na prvej komore. Celé to trvá max. sekundu. Pri vyšších otáčkach pri prechode na druhú komoru sa správa ako má. Karbec som prečistil, dal som novú membránku akceleračnej pumpičky, nastavil hladinu v plavákovej komore. Klapky reagujú tak ako majú, minimalizoval som vôle na tiahle ovládania (s tými plastovými členmi) a nezasekávajú sa. Nie je počuť, že by prisával falošný vzduch. Skúšal som aj novú hlavu rozdeľovača, ale ani to nepomohlo. Všetky trysky a vzdušníky sú pôvodné, žiadne experimenty.
Jazdiť sa s tým dá, ale je to nepríjemné a nepohodlné.
Ešte doplním, že ide o klasickú 1200, ročník 1974 s pôvodným karbecom Weber
Nikita II, 1974
Nasťa 2016
chatka 12 forever
člen LKCS
Nasťa 2016
chatka 12 forever
člen LKCS
ja to vidim na chudobnu zmes, bud nizka hladina alebo je niekde nieco pripchate. Meral si aj skutocnu vysku hladiny, alebo len plavak? Podobny problem som mal na Solexe, zdvihnutie hladiny pomohlo.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Membrána akceleračnej pumpičky je nová. Stará bola máličko spuchnutá, preto som ju aj vymenil. Ale efekt žiadny.
Pípu som prefukoval a riadne dotiahol, palivo strieka do stredu komory.
Výšku hladiny som nemeral, nenapadlo ma to, ale bolo tam paliva cca do stredu tých trysiek (pred nastavením plaváka). Plavák je nastavený v zvislej polohe veka karburátora podľa vrtáka (použité ako ciachované meradlo ) na 7mm. Nič sa však na chode motora nezmenilo.
Pípu som prefukoval a riadne dotiahol, palivo strieka do stredu komory.
Výšku hladiny som nemeral, nenapadlo ma to, ale bolo tam paliva cca do stredu tých trysiek (pred nastavením plaváka). Plavák je nastavený v zvislej polohe veka karburátora podľa vrtáka (použité ako ciachované meradlo ) na 7mm. Nič sa však na chode motora nezmenilo.
Nikita II, 1974
Nasťa 2016
chatka 12 forever
člen LKCS
Nasťa 2016
chatka 12 forever
člen LKCS
Este upozornujem, že jazycek plavaka sa ma zlahka dotykat gulicky na ihlovom ventile, ale predpokladam, že si to tak robil. Jediné, čo ma ešte napadá je chod plaváka, či dostatočne otvara ihlovy ventil. Ale opäť predpokladam,že asi ano, pretože by to vo vysokych otačkach neslo. Potom už asi ostava len prefuknut karburator a pohrat sa s bohatostou.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Mrkni jak nastřikuje ta akcelerační nesmyslnost, případně vymontuj ten tryskošroub přes který je stříkátko přišroubováno a zkontroluj jestli se v něm kulička pohybuje a zdali vrchní cínová záslepka těsní. Případně ten šroub prostříkni wedečkem či něčím podobným, pozor ať neztratíš ty pidipodložky.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Dandy, jakou máš trysku prvního přechodového stupně? Aneb jaká je tryska volnoběžného kanálu? Jedná se o trysku šroubovanou z boku karburátoru, dle Tůmy z roku 1986 : str. 88, Obr.60, tryska č.38. Pokud je tato tryska slabá, dělá to přesně to, co tobě. Stačí osadit větší trysku a je po problému. Dá se rovněž vyzkoušet výměnou za trysku druhého přechodového stupně šroubovanou z druhé strany. Ovšem může tím vzniknout mini díra při přechodu z první na druhou komoru.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Jestliže to předtím nedělalo a teď dělá, asi to nebude tryskou - ta se sama nezvětší ani nezmenší.
Dandy - co předstih? Co kondenzátor? Co kostra motoru? Co vn kabely?
Podle mého názoru se stalo to, že do karburátoru vletělo smítko z paliva a sedlo si v kanálu volnoběhu. Jak známo kanál volnoběhu slouží jako kanál obohacovací. A tudíž ve fázi obohacení tento kanálek nedodá potřebné množství paliva a projeví se to dírou v tahu. Nebo je to elektrikou (viz moje dotazy výše).
Dandy - co předstih? Co kondenzátor? Co kostra motoru? Co vn kabely?
Podle mého názoru se stalo to, že do karburátoru vletělo smítko z paliva a sedlo si v kanálu volnoběhu. Jak známo kanál volnoběhu slouží jako kanál obohacovací. A tudíž ve fázi obohacení tento kanálek nedodá potřebné množství paliva a projeví se to dírou v tahu. Nebo je to elektrikou (viz moje dotazy výše).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
No a Marku jsme tam, kde jsem psal Nevím, něco se mě v hlavě plete, že se o tom zmiňoval už když auto koupil. Ale třeba je to jen moje doměnka. Každopádně Dandy zkus volnoběžný kanál a uvidíme
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Nee, to si ma s niekým mýliš, ale neviem kedy to začalo. Vlani na jar to skúšal riešiť Marek, ale nebolo na to dosť času pre veľký záujem o jeho šikovné ruky. Karbec vyčistil, nastavil, trochu sa to zlepšilo, ale v podstate stále pretrvávalo.Vašátor píše:Nevím, něco se mě v hlavě plete, že se o tom zmiňoval už když auto koupil.
Spotreba išla mierne hore, ale vyčísliť to neviem, lebo to tankujem doplna tak maximálne dva až trikrát do roka. Po kúpe som sa vedel zmestiť do 8-8.5L/100km, na jeseň odhadom 10L/100km. Mám však subjektívny pocit, že motor je celkovo lenivejší.
Kompresie boli merané v Jedovnici 2009 a 10.8 bolo na jednom valci, ostatné mali od 11,3 po 11,5. Napriek tomu dosť fajčí z odvetrávania skrine, po napojení na filterbox sa znížia otáčky.
Od posledného, na Vysočine tebou robeného nastavenia ventilov a došponovania reťaze má najazdené do 2000km.
Trysky som nemenil a predpokladám, že ani pôvodný majiteľ.
Predpokladám, že ak by bola zrada v týchto možnostiach, motor by si žil aj v iných režimoch prevádzky vlastným životom. Nie iba v kritickom momente. Za studena to štartuje dobre 2-3 sekundy, za tepla na brnknutie. Chod motora je na voľnobeh kultivovaný, na filter môžem položiť žiarovku a ostane tam. Po prechode do vyšších otáčok tak isto.Marek píše:co předstih? Co kondenzátor? Co kostra motoru? Co vn kabely?
Už dlhšie trochu nesmelo a nevypočitateľne reaguje na sytič. Niekedy naštartuje do vysokých otáčok, inokedy sa zasa sotva prevaľuje, samozrejme hovorím o rovnako vytiahnutom tiahle. To som kontroloval, klapka otvára - zatvára správne k polohe tiahla.
Koko-loko, aby som ťa pochopil, musel by som mať ten karbec pod nosom . Neviem si to predstaviť. V sobotu som ho mal rozobratý snáď tretí krát v živote.
Cory: ku skúškam držím palce a beriem ťa za slovo.
Nikita II, 1974
Nasťa 2016
chatka 12 forever
člen LKCS
Nasťa 2016
chatka 12 forever
člen LKCS
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
dandy píše:Koko-loko, aby som ťa pochopil, musel by som mať ten karbec pod nosom . Neviem si to predstaviť. V sobotu som ho mal rozobratý snáď tretí krát v živote.
To neřeš, pokud už tento problém zkoušel analyzovat Marek, tak v tom tryskošroubu problém asi nebude. Neb kdysi mi Marek tuto závadu se stejnými symptomy diagnostikoval a nepředpokládám, že by to přehlédl. Pokud s tím nehneš do srazu můžem na to mrknout, ale aby to mrkání nedopadlo ještě větší tragédií a pak by jsi plakal po tom jak to vlastně jezdilo nádherně .
Naposledy upravil(a) Křečík Barbuška dne pon kvě 16, 2011 20:50, celkem upraveno 1 x.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
neboj, pred tym sa v tom budem vrtat pravdepodobne jaKoko Loko píše:ale aby to mrkání nedopadlo ještě větší tragédií
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)