Stránka 1 z 1

záměna hlavy válců

Napsal: úte dub 26, 2011 10:45
od jackal
Je hlava z motoru 1,7 zaměnitelná s hlavou z motoru 1,5? Lze provést výměnu nebo nikoliv.Díky za info

Napsal: úte dub 26, 2011 10:50
od Marek
Ne. Musel bys ji snížit. Hlava z motorů 1200-1600 má větší objem spalovacích prostor.

Napsal: úte dub 26, 2011 11:09
od Luděk Musil
Marku, neříkal bych tak kategoricky ne.
Vnějšími rozměry, otvory pro šrouby, ... laicky vzato - tak záměnné jsou. Ovšem prakticky když dáš 1,7 hlavu na motor 1,5 bude tam velká komprese, když dáš 1,5 hlavu na motor 1,7 bude tam příliš malá komprese. Takže obě dvě varianty jsou nepříliš vhodné, jedna varianta je méně vhodná, ta druhá přímo nevhodná.
Ještě bych se Jackala zeptal, kterou možnost by chtěl využít, zda-li hlavu z íčka na 1500, nebo UNIhlavu na 1700? L.

Napsal: úte dub 26, 2011 12:16
od Marek
Díky za upřesnění problému. Samozřejmě je to tak, jak píšeš a já to vím, jen jsem nepovažoval za nutné se o tom rozepisovat.

Jednoduše řečeno pro jackala - hlava z motoru 1,7i je jiná než hlavy určené pro karburátorové motory, ačkoli na první pohled vypadá naprosto stejně. Má menší kompresní prostory.

Pokud by se hlava z motoru 1,7i použila na motory 1200-1600, došlo by ke zvýšení kompresního poměru, což v některých případech nemusí až tolik vadit (zvýšení účinnosti motoru, výkonu a pružnosti). Opačný postup, jak již naznačil Luděk, však vhodný není - osazovat hlavu určenou pro karburátorové motory 1200-1600 na blok 1,7i je nerozum. Snížení stupně komprese by mělo za následek rapidní úbytek výkonu motoru. Tato úprava by byla vhodná snad pouze při turbomotoru - přeplňované zážehové motory mívají nižší stupeň komprese. Ale pro běžnou jízdu by to bylo nesmyslné řešení.

Napsal: úte dub 26, 2011 12:47
od jackal
Děkuji kluci za vyčerpávající odpověď ale tedy přesnou příčinu uvedu. Koupil jsem motor 1,7 na stavbu do závoďáka, jelikož ten stávající 1,5 se mi výkonově už nezdá. Prostě další evoluce. Po rozdělání motoru se zjistilo že vačka a vahadla na 1,7 hlavě jsou trochu sedřená a v jednom místě jsou už vyjeté drážky. Tak aby se nemusela dělat zase komplet nákladná repase a stavba z nových dílů tak jsem chtěl použít stávající hlavu 1,5 kterou mám na závoďáku nyní. V podstatě bych ji jen prohodil. Pokud jde jen o snížení tak to nebude problém, už nyní je vypočítávána potřebná hodnota snížení pro dosažení potřebných tlaků. Takže takhle,díky za reakce.

Napsal: úte dub 26, 2011 13:02
od Luděk Musil
jackal píše:Po rozdělání motoru se zjistilo že vačka a vahadla na 1,7 hlavě jsou trochu sedřená a v jednom místě jsou už vyjeté drážky.
Zde bych si dovolil upozornit, že vačka pro 1,7 je trochu jinak broušená. Stupně jsou asi stejný, ale zdvih je větší než pro klasiku. Tedy ventily se otvírají trošku víc. Vahadla a ventily jsou stejné pro všechny motory. L.

Napsal: úte dub 26, 2011 15:27
od Marek
Vačka z motoru 1,7i nemá stejné stupně. Má o poznání delší časování sání, mám dojem, že o 12,5°. Výfuková vačka (použije-li se vůle 0,15 mm jako u karburátorových motorů) má časování stejné.

Zdvih sacích vaček 1,7i je o 0,6 mm vyšší, výfukové jsou stejné.

Napsal: úte dub 26, 2011 15:46
od Little Red Riding Hood
není to náhodou naopak?. že výfuky jsou vyšší??..

Napsal: úte dub 26, 2011 17:18
od Marek
Ne - vyšší vačky jsou sací.

Napsal: úte dub 26, 2011 20:07
od Yellow01
A když použiju na blok 1,7 unifikovanou hlavu sníženou o 1,5 mm, tak by to mělo být vyhodnější než se sériovou 1,7 hlavou, pokud se nepletu? Pokud tedy je rozdíl jen v kompresi?

Napsal: úte dub 26, 2011 20:13
od MartasBrno
Je spalovací prostor íčkové hlavy identického tvaru, jako uni hlavy snížené o těch cca 1mm, o který je íčková hlava nižší?

Napsal: úte dub 26, 2011 20:25
od Little Red Riding Hood
íčková hlava by měla byt o cca 1mm nižší než klasická hlava.. čili klasická hlava snížená o 1,5mm bude pro motor přínosnější..