záměna hlavy válců

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
jackal
Příspěvky: 349
Registrován: čtv led 08, 2009 11:01
Bydliště: Mladá Boleslav

záměna hlavy válců

Příspěvek od jackal »

Je hlava z motoru 1,7 zaměnitelná s hlavou z motoru 1,5? Lze provést výměnu nebo nikoliv.Díky za info
Marek
Příspěvky: 5274
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Ne. Musel bys ji snížit. Hlava z motorů 1200-1600 má větší objem spalovacích prostor.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10515
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

Marku, neříkal bych tak kategoricky ne.
Vnějšími rozměry, otvory pro šrouby, ... laicky vzato - tak záměnné jsou. Ovšem prakticky když dáš 1,7 hlavu na motor 1,5 bude tam velká komprese, když dáš 1,5 hlavu na motor 1,7 bude tam příliš malá komprese. Takže obě dvě varianty jsou nepříliš vhodné, jedna varianta je méně vhodná, ta druhá přímo nevhodná.
Ještě bych se Jackala zeptal, kterou možnost by chtěl využít, zda-li hlavu z íčka na 1500, nebo UNIhlavu na 1700? L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Marek
Příspěvky: 5274
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Díky za upřesnění problému. Samozřejmě je to tak, jak píšeš a já to vím, jen jsem nepovažoval za nutné se o tom rozepisovat.

Jednoduše řečeno pro jackala - hlava z motoru 1,7i je jiná než hlavy určené pro karburátorové motory, ačkoli na první pohled vypadá naprosto stejně. Má menší kompresní prostory.

Pokud by se hlava z motoru 1,7i použila na motory 1200-1600, došlo by ke zvýšení kompresního poměru, což v některých případech nemusí až tolik vadit (zvýšení účinnosti motoru, výkonu a pružnosti). Opačný postup, jak již naznačil Luděk, však vhodný není - osazovat hlavu určenou pro karburátorové motory 1200-1600 na blok 1,7i je nerozum. Snížení stupně komprese by mělo za následek rapidní úbytek výkonu motoru. Tato úprava by byla vhodná snad pouze při turbomotoru - přeplňované zážehové motory mívají nižší stupeň komprese. Ale pro běžnou jízdu by to bylo nesmyslné řešení.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
jackal
Příspěvky: 349
Registrován: čtv led 08, 2009 11:01
Bydliště: Mladá Boleslav

Příspěvek od jackal »

Děkuji kluci za vyčerpávající odpověď ale tedy přesnou příčinu uvedu. Koupil jsem motor 1,7 na stavbu do závoďáka, jelikož ten stávající 1,5 se mi výkonově už nezdá. Prostě další evoluce. Po rozdělání motoru se zjistilo že vačka a vahadla na 1,7 hlavě jsou trochu sedřená a v jednom místě jsou už vyjeté drážky. Tak aby se nemusela dělat zase komplet nákladná repase a stavba z nových dílů tak jsem chtěl použít stávající hlavu 1,5 kterou mám na závoďáku nyní. V podstatě bych ji jen prohodil. Pokud jde jen o snížení tak to nebude problém, už nyní je vypočítávána potřebná hodnota snížení pro dosažení potřebných tlaků. Takže takhle,díky za reakce.
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10515
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

jackal píše:Po rozdělání motoru se zjistilo že vačka a vahadla na 1,7 hlavě jsou trochu sedřená a v jednom místě jsou už vyjeté drážky.
Zde bych si dovolil upozornit, že vačka pro 1,7 je trochu jinak broušená. Stupně jsou asi stejný, ale zdvih je větší než pro klasiku. Tedy ventily se otvírají trošku víc. Vahadla a ventily jsou stejné pro všechny motory. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Marek
Příspěvky: 5274
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Vačka z motoru 1,7i nemá stejné stupně. Má o poznání delší časování sání, mám dojem, že o 12,5°. Výfuková vačka (použije-li se vůle 0,15 mm jako u karburátorových motorů) má časování stejné.

Zdvih sacích vaček 1,7i je o 0,6 mm vyšší, výfukové jsou stejné.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Little Red Riding Hood
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Little Red Riding Hood »

není to náhodou naopak?. že výfuky jsou vyšší??..
Marek
Příspěvky: 5274
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Ne - vyšší vačky jsou sací.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Yellow01
Příspěvky: 1862
Registrován: úte kvě 17, 2005 20:14
Bydliště: Třeboň

Příspěvek od Yellow01 »

A když použiju na blok 1,7 unifikovanou hlavu sníženou o 1,5 mm, tak by to mělo být vyhodnější než se sériovou 1,7 hlavou, pokud se nepletu? Pokud tedy je rozdíl jen v kompresi?
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

Je spalovací prostor íčkové hlavy identického tvaru, jako uni hlavy snížené o těch cca 1mm, o který je íčková hlava nižší?
Naposledy upravil(a) MartasBrno dne úte dub 26, 2011 20:28, celkem upraveno 3 x.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Little Red Riding Hood
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Little Red Riding Hood »

íčková hlava by měla byt o cca 1mm nižší než klasická hlava.. čili klasická hlava snížená o 1,5mm bude pro motor přínosnější..
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“