Elektrické stahování okna

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Elektrické stahování okna

Příspěvek od dmatej »

Cca po 70 tis. km se mi stalo, že okno spolujezdce uvízlo v nějakém mrtvém bodu. To bylo tuším loni v červnu. Už chvíli předtím jsem si všímal, že je to okno u spolujezdce nějaké "lenivé".
Byl jsem blbec, rozebral jsem to do šroubku, takže mi vypadlo i lanko z vinutí (kvůli motorku stačilo ale povolit dva šroubky :( ) - zbytek odpoledne jsem strávil navíjením a nasazováním. Motůrek se probral aniž bych cokoliv spravoval, okno fungovalo. Bohužel při navíjení jsem poškodil lanko, na navijáku bylo zohýbané ...

Rok to fungovalo, až tu "cvak a chrrr" a okno zůstalo viset. Rozebral jsem to a zjistil, že plastová koncovka na levé horní kladce mi při minulém osazování zajela za kladku. Lanko tudíž pěkně cvičilo, z bowdenu vyjel plastový vnitřek a potrhal se ... ale to je drobnost.

Horší je, že lanko na navijáku dostalo už pořádně na prdel. Nakonec jsem ho přes střed převázal vázacím drátem, protože to pořád vypadávalo. Ale lanko z bubínku padalo pořád - bubínek nemá po stranách žádné vedení, což mi přijde jako konstrukční vada, no nevim ...

Každopádně ... potřebuju vyměnit to lanko a spravit nebo vyměnit motůrek. Prozatím jsem to osadil, okno vytáhl nahoru (to jde dobře :) ), a motor odpojil, aby mě to nepokoušelo zkoušet (ani pasažéry) ...

Dotaz 1: Když koupím obyčejné ocelové lanko, dají se na něj nějak nalisovat nebo naletovat ty šestihránky coby zarážky?

Dotaz 2: Co může být tomu motorku a co se s tím dá dělat? Dá se to nějak proměřit, zjistit, spravit, nebo mám prostě koupit jiný (2123-3730610)?
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od zelvotron »

A co je tomu motorku, resp co dělá nebo nedělá? Podle mě pasuje z desítky.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Dusan
Příspěvky: 3936
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

Ano obycajne lanko sa da zapajkovať malo by to držať... len treba použiť kyselinu na pajkovanie a potom dobre oplachnuť vo vode a namazať
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dmatej »

Želva: motorek je evidentně slabší než ten levý, vizuálně nevypadá, že by mu něco bylo, ale občas uvízne v mrtvém bodě a musí se třeba naklonit nebo s ním zatřást, aby se chytil. Víc nevím, o el. motorech dohromady nic nevím, proto se ptám na možnosti ... jednak co s ním může být, jednak jak to zjistit. Uhlíky vypadaj normálně.

Dušan ... je na to někde nějaký návod? Dá se to dělat obyč. trafopájkou? Narazil jsem dopoledne někde na netu na jakési spec. kleště na pájení na ocelová lanka, slyšel o tom někdo, má to někdo?

Dvě věci, o kterých nic nevím :roll:
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od zelvotron »

Není to tim, že by ta stahovačka měla větší odpor? Mě když jezdí nějaký okno pomalej tak to bylo dycky odporem ve stahovačce. S motorkem asi moc nevymyslíš, pokud tam není zjevná vada, rozebereš ho a promažeš ložiska a šnekovej převod (je ok?).
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dmatej »

Všechno vypadalo ok.
No dobře, s motorem teda asi nic neudělám, takže budu řešit jen to lanko a pak uvidím.

Na motorek má taky dopad nastavení lišt, toho jsem si všiml, když jsem se v tom teď hrabal - lišty jsem dokázal nastavit tak, že se motorek ani nehnul :twisted: . Třeba to bylo tím. Každopádně poškozením toho lanka jsem tomu evidentně moc nepomohl.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od zelvotron »

No asi by měly bejt rovnoběžně :P Taky bych to celý promazal, lišty, kladky, bowden. Ještě k tomu bubínku, udělal jsi na něm dost smyček, že ti to padá? Ono by to moc nikam padat nemělo, když je to sestavený, tak z jedný strany je motorek a z druhý těleso co drží bowden i když na desítce ten bubínek na krajích osazení možná má, ale už si to moc nepamatuju, tohle sem radši moc nerozdělával, když jsem to viděl, bylo mi jasný že bych to tam už zpátky nedal :mrgreen:
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dmatej »

Není co mazat, v bowdenech máš plast, kladky, lanko, všechno chodí hladce.
Na bubínku je dost smyček, ale lanko je na něm deformovaný, proto padá. Bubínek vedení nemá, jen drážky. Samovolně okno nepadá, jen když spadne to lanko a pak se to rozesere celý. Pak musím sundavat tapec, vyndat krabičku, rozebrat krabičku, vyndat bubínek, shodit lanko z kladky, namotat lanko, zavřít krabičku, otočit klíček, nechat motůrek odpochodovat na místo a krabičku přišroubovat, pak se přetahovat s předepínáním a dostat lanko zase na kladku. A pak to chvíli funguje ... než ... DOPRDELEZASE! :axe:

Proto jsem to odpojil, lanko padalo hlavně když okno jelo dolů.

Zpátky to dáš, podstatný je znát tu fintu s tím pochodováním :mrgreen: . Protože dostat cívku zpátky do krabičky a pak jí za plechem zavírat, to je tak možná pro nějakýho kouzelníka :D . Tak jí vyhodíš dole na kladce, navineš, zavřeš do krabičky (už to je náročný) tak, že ti bowden vyjde jen tak tak, a necháš napochodovat nahoru za plech. Zároveň je dobrý hlídat předepínání od tej kladky, protože tam je to víc na volno. Ideálně práce pro tři ruce :-)

Říkám, rozebíral jsem to už asi 20x, tak to mám prochozený :D
Akorát vloni jsem si myslel, že je to ok, to už jsem to celý i s rozborkou dával za 10 minut, vydrželo to skoro rok, a přitom to bylo tak blbě :oops:
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
lucifero89
Příspěvky: 199
Registrován: čtv srp 18, 2011 13:42
Bydliště: Nitrianske Pravno
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektrické stahování okna

Příspěvek od lucifero89 »

Nazdar chlapi, tento víkend sme riešili problém s oknom spolujazdca na bratovej Kaline. V poslednej dobe išlo ťažko, bolo vidieť, že motorček sa trápi. Po nejakom čase ostalo sklo stáť úplne, motor s ním nevládal pohnúť. Odmontovali sme tapacír, zalepili sklo páskou v hornej polohe, vymontovali celý vodiaci mechanizmus skla a nakoniec sme prišli na to, že do šneku motora sa zachytilo tesnenie, navinulo sa a zablokovalo ho. Prikladám fotku a príslušné návody + video na youtube, keby niekto riešil podobný problém:
http://kalina.jecool.net/index.php?page=14-06-02
http://kalina.jecool.net/index.php?page=14-06-05
https://www.youtube.com/watch?v=YX4PqYLyaoU
Přílohy
Prevodovka motorčeka posúvača skla.
Prevodovka motorčeka posúvača skla.
Lada 4x4 (2131), 2018
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: Elektrické stahování okna

Příspěvek od zelvotron »

Tak to je zajmavý, a šnek a to plastový kolo to přežily? Na desítce ty starý motorky mají naštěstí těsnění jen z papíru nebo silikonem, tak tohle moc nehrozí :)
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
lucifero89
Příspěvky: 199
Registrován: čtv srp 18, 2011 13:42
Bydliště: Nitrianske Pravno
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektrické stahování okna

Příspěvek od lucifero89 »

zelvotron píše:Tak to je zajmavý, a šnek a to plastový kolo to přežily? Na desítce ty starý motorky mají naštěstí těsnění jen z papíru nebo silikonem, tak tohle moc nehrozí :)

Ano, šnek je kovový a plastovému koliesku sa nič nestalo... Ale hlavne nezhorel ani motorček... Vyčistili sme to, vysekli časť zhužvaného tesnenia, rozmastili a chodí to ako nové...
Lada 4x4 (2131), 2018
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: Elektrické stahování okna

Příspěvek od zelvotron »

Tak to je dobrý, ono totiž to kolo se dokáže o ten šnek rozžveknout i když se tam nic nepřiplete. Stačí i zatuhlý okno.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektrické stahování okna

Příspěvek od dmatej »

U mojí Kaliny jsou ty motorky dost slabý, ale umírat neumíraj. U spolujezdce jsem to teda nechával měnit, protože jsem motorek rozebral a krapet zohýbal lanko, takže to začalo pořád vypadávat.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: Elektrické stahování okna

Příspěvek od zelvotron »

A oni sou slabý i na desítku, kor když se to nepoužívá tak to zatuhne, a na kalině vepředu máš jednu lyžinu okna navíc, plus složitější a delší vedení bowdenu.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektrické stahování okna

Příspěvek od dmatej »

To asi není úplně na závadu. Zatuhnout to nezatuhne, ale vadí tomu docela mech a pyl na sametkách nahoře :D
Čemuž se ani nedivím, je to dost drsný lepidlo :D

Musím uznat, že starší Octavie a Fabie mají tyhle motůrky o dost silnější. Ale taky slýchám, že často zhebnou ...
U nové Octavie mi přijdou nějak slabší ... ale zatím na to stačí, jen pozoruju projev jako u Kaliny ... "makám, já makáááám, vydrž!"
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Odpovědět

Zpět na „Elektrická soustava“