Stránka 1 z 2
Brzdové bubny
Napsal: pon bře 14, 2011 08:40
od Yogi
Určitě se to tady řešilo, ale nemůžu to najít. Jak sundám brzdový buben na 2105? Tůma píše o zašroubování vodicích šroubů do závitových otvorů, ale tomu nerozumím, kam to mám zašroubovat? Fígl s nastartováním a roztočením kol a poté ruční brzdou nemůžu použít, protože mám rozdělaný i motor. Poradíte? Díky.
Napsal: pon bře 14, 2011 09:05
od MartasBrno
Když koukneš na buben, tak jsou v něm 3 sady otvorů. 4 velké pro kolové šrouby, dvě malé pro zajišťovací vodicích šroubů a dvě malé se závity.
http://autodilykrc.cz/eshop/detail/bube ... 0119cfe81d
Do těch se zašroubují kolíky, nebo jiné šrouby a podle literatury se tím buben slisuje dolů.
Problém bude v tom, že bys ty závity nejspíš serval, pokud to drží, tedy pokud tam ty závity ještě máš. Takže bych to tím jenom hezky předepnul a poklepal paličkou, aby se spoj uvolnil. Pak to možná odskočí a budeš moct pokračovat. Jestli to máš zahnilý málo, půjde to. Jestli hodně, půjde to blbě.
Napsal: pon bře 14, 2011 09:10
od Luděk Musil
Pokud po demontáži kola a vyšroubování těch aretačních kolíků nesundáš buben, tak při snaze odtlačit buben zašroubováním těchto kolíků do vedlejších děr tak leda strhneš závity v bubnu.
V bubnu je celkem 8 děr: 4 díry jsou pro "kolový" šrouby, ve dvou menších dírách jsou zašroubovány aretační kolíky a jsou tam ještě dvě o trošku menší díry. V těchto dírách je vytočen závit a slouží k odtlační bubnu od poloosy.
Pokud ovšem ten buben nikdo od výroby nesundával - tak jeho nynější sejmutí bude tak trochu oříšek. Koko-Loko ve finále ten buben rozřezal přímo na nápravě.
Můžeš zkusit aplikaci brzdové kapaliny, WD-čka nebo nějakého jiného uvolňovače v kombinaci v poklepávání na buben z vnitřní strany se Ti to možná povede od sebe oddělit. Chce to trpělivost. L.
Edit: koukám, že Marťas napsal stejnou myšlenku o moment dřív.
Napsal: pon bře 14, 2011 09:14
od MartasBrno
Luďku, až se mu to povede a bude to vracet zpátky - je dobrý to asi něčím máznout. Ale čím? Měděnkou?
Napsal: pon bře 14, 2011 09:17
od Marek
Samozřejmě nejlepší je takové situaci předejít, tedy nedovolit, aby bubny srostly s nábojem. Je vhodné aspoň jednou ročně bubny demontovat a brzdy zkontrolovat. Pokud jsou dosedací plochy bubnu a náboje v pořádku, očištěné a namazané měděnou pastou, nezaroste to.
Já měl na své Ladě bubny v takovém stavu, že po vyšroubování dvou šroubků jsem buben dvěma prsty sundal z náboje dolů.
Pokud je to srostlé díky dlouhotrvající korozi, je s demontáží problém a postupoval bych asi tak, jak tu naznačili kluci. Já jsem bubny jednou na stařičké patnáctce musel rozřezat na kusy. Nebyla síla, která by srostlý spoj uvolnila.
Napsal: pon bře 14, 2011 09:30
od Luděk Musil
Marek píše:nejlepší je takové situaci předejít, tedy nedovolit, aby bubny srostly s nábojem
Ano, já se na brzdy dívam tak 1x za 2 měsíce. Na předních brzdách několikrát zatlačím pístky, namažu tyčky, strhnu hrany z destiček a nánosy na kotouči. Na zadních brzdách zkontroluju vnější gumičky na válečcích (ha - při další kontrole musím pravý váleček rozebrat a přegumičkovat - začíná sáknout), pakny zlehke přejedu smirkem, buben otřu hadrem a nanesu na styčné plochy buben-poloosa měděnou vazelínu. Při další demontáži na mě ty bubny téměř vypadávají. L.
Napsal: pon bře 14, 2011 09:50
od Marek
Tak až takový masochista, abych do brzd lezl takhle často, jsem nikdy nebyl
. Ale dvakrát ročně to dělám určitě (i nyní na Galaxy). Zjistil jsem totiž, že kontrola a péče se vyplatí dlouhou a spolehlivou funkčností.
Napsal: pon bře 14, 2011 10:32
od Luděk Musil
Marek píše:takový masochista, abych do brzd lezl takhle často
A to já zase jo ... podle hesla: rozjet se to může - zastavit to musí!. A 1x za 2 měsíce znamená pro mě najetých 4 - 5 tisíc km. To mi stojí za to postavit auto na beton a zvednout kolo.
A to už vůbec nemluvím o tom, že v tom autě vozím děti (a navíc ne vlastní - svěřené mi do péče třeba na táboře). L.
Napsal: pon bře 14, 2011 10:40
od Drobek81
ja se pod bubny radeji nedivam, nerad bych mel nejake prekvapko
Brzdi dobre, pakny sou v poradku a za 100tkm se na tech paknach moc nezmeni...
Napsal: pon bře 14, 2011 13:39
od JmJ
gumova palice (ted sakra nevim, kde sem tu svoji vlastne dal?!), WD40 a trpelive buseni ze vsech moznych stran. nic jineho na to asi neni
Napsal: pon bře 14, 2011 14:00
od Laďuša
No a nebo smontovat motor a utrhnout to silou koní. Ta metoda je fajn a myslim, že až zase někdy do zadních brzd polezu, že jí zase budu muset vyzkoušet
Napsal: pon bře 14, 2011 20:43
od peet2101
"předepni" to těma šroubkama a zezadu opatrně klepej přes dřevěnej špalíček buben dolu. WDčkem nic nepokazíš, ale doporučuju brzdy pak odmastit aby to pořadně brzdilo.
Na učnaku sem měl spolužaka co dělal mechanika v rodiném týmu Sedlacek motorsport (
http://www.sedlacek-motorsport.eu/ ) a brzdy prý čistili nějakou kyselinou, ale to už sem se ponekud vzdalil od tematu....
Napsal: pon bře 14, 2011 21:25
od Ivo
Pokud závity jsou v pořádku a vydrží určité předepnutí, tak bych to udělal, ale pak bych klepl do poloosy a to buď přes druhé kladívko, nebo něčeho jiného kovového. Hlavně nerozklepat ten kroužek, na kterém buben drží.
Napsal: pon bře 14, 2011 21:44
od Dusan
Neviem stretol som sa s dova pripadmi len....bud to šlo odmontovať rukou max kladivkom a ked to nešlo takto tak uz len kvalt a brzda... s tymi skrutkami som to radsej neskušal res uz to skusil niekto predomnou a je jasné ako to skončilo ...zavity v tahu
Napsal: úte bře 15, 2011 22:22
od Vašátor
Na stahování přes již zmíněné šrouby pozor. Závit to vydrží, ovšem vyrve se kus bubnu - buben praskne okolo závitu. Možnosti jak sundat přirostlý buben tu už řečené byli. Jen než zničit buben, raději bych v klidu doskládal motor, na špalku roztočil odšroubované bubny alespoň na 60km/h a prudce dupnul na brzdu. Takto povolí zaručeně
P.S. Jako ochranu proti opětovnému "srůstu" lze použít jakákoli vazelína, která se vodou nevymeje - měděnka, vazelína s MoS2, grafitka ...