Stránka 1 z 3

Motor se dusí

Napsal: sob úno 19, 2011 22:39
od rendos
Předem se omlouvám jestli se to tu už řešilo ale mám dotaz. Dědova 21011 (najeto 150000km) se jakoby začne dusit pokud sešlápnu plyn asi za polovinu. Normálně startuje,volnoběh drží, při zrychlování normálně táhne ale jak pedál plynu překročí polovinu chodu tak se jakoby začne dusit a nemá tah.Dělá to jak na benzín tak na LPG.
Dík za každou radu,návštěva servisu by asi překročila cenu vozu i když jinak je auto celkem v dobrém stavu.

Napsal: sob úno 19, 2011 22:53
od Hurikán
Tohle dle popisu nevypadá na "dušení", ale na nedostatek paliva. Určitě bych se zaměřil na karburátor. Jestli je tam ještě weber s mechanickým ovládáním klapky druhé komory, tak bude s největší pravděpodobností zanesená tryska druhého stupně. Po otevření jeho klapky dojde k prudkému ochuzení směsi a motor ztratí tah. Nejdřív ale zjisti, co přesně máš na autě za karburátor. Potom se dá daleko líp nasměrovat. ;)

Napsal: sob úno 19, 2011 23:03
od Křečík Barbuška
Vzhledem, že to dělá i na LPG by se dala zacpaná tryska i vyloučit, zvláštní. Vzduchový filtr je v dobré kondici?

Karbec

Napsal: sob úno 19, 2011 23:14
od rendos
Koko Loko píše:Vzhledem, že to dělá i na LPG by se dala zacpaná tryska i vyloučit, zvláštní. Vzduchový filtr je v dobré kondici?
Těžko říct, já s tím jedu 3x za rok,dědovi je 80, kdy co měnil se nepamatuje.Snad ještě za Husáka.Karbec mu kdosi měnil, prý tam byl jeden čas i ze škodovky...

Napsal: sob úno 19, 2011 23:20
od Hurikán
Koko Loko píše:Vzhledem, že to dělá i na LPG by se dala zacpaná tryska i vyloučit
To je pravda, to jsem nějak přehlédl. Otázkou ale je, jak je vyřešené LPG. Možností je, vzhledem k počtu "umělců", docela dost. :|

rendos, :? Hmmm, to se potom radí dost špatně, když nevíme, co je tam za typ karburátoru, v jakém stavu jsou jednotlivé díly, jak je provedeno LPG a pod. S malým množstvím informací se pracuje dosti těžko.

Napsal: sob úno 19, 2011 23:29
od rendos
Informace dodám v průběhu příštího týdne.Moc se v Ladách nevyznám ,mám dva japonce takže kapotu zvedám jen na dolití kapaliny do ostřikovačů. Lada je ale dobré auto,takové topení nemám ani v Mazdě.....

Napsal: ned úno 20, 2011 02:21
od JmJ
Mozna by to chtelo celkovejsi kontrolu. Tesneni pod vikem karburatoru, tesneni pod karbem, oboji z duvodu moznosti prisavani vzduchu.

Ted jsem potkal jednu ladu a tam bylo viko karbu uplne volne, karburator samotny taky. Nechapu jak to mohlo jezdit. Dojezdilo to, az upadl plovak, ale to nebude tento pripad ;-).

zkontroluj, jestli je karbec i viko dotazene, jestli nejsou volne veci kolem trysek a vzdusniku.

Napsal: ned úno 20, 2011 11:59
od MartasBrno
rendos, vyřiď dědovi poklonu, že to urdžuje při životě, vím, jaký to je. A ať to udržuje dál, co to půjde ;-)

To, že to je na plyn horší neposoudím, ale kdyby tam byl OZON a neotvírala se druhá klapka, tak by to při přidání plynu jelo furt stejně, teda nepřidalo, jak na benzín tak na plyn.

Napsal: ned úno 20, 2011 17:23
od rendos
MartasBrno píše:rendos, vyřiď dědovi poklonu, že to urdžuje při životě, vím, jaký to je. A ať to udržuje dál, co to půjde ;-)

To, že to je na plyn horší neposoudím, ale kdyby tam byl OZON a neotvírala se druhá klapka, tak by to při přidání plynu jelo furt stejně, teda nepřidalo, jak na benzín tak na plyn.
Děda na to auto v podstatě nešáhl,jen jezdí. Před pár lety tam jen nechal dát pozinkované blatníky a LPG. Pak tam kdosi dělal něco s karbecem, jinak je v pěkném stavu,i s historickým rádiem.....

Napsal: stř bře 09, 2011 21:48
od Veverka
Zase mám opačný problém,motor se asi zahlcuje,i na stk bylo přidáno dost na bohatosti,postupně se to ale zhoršuje,momentálně dosáhnu tak max 68 km/h na 2 st.,poté zasáhne neviditelná ruka trhu.Motor nejde do otáček jako kdysi.

Druhý problém:tak od těch 130km/h na dálnici motor získá divný chod,trošku jakoby cuká a dělá trrrrrr trrrrrr trrrrrr.

Napsal: čtv bře 10, 2011 10:22
od ger007
nebude to rozdelovacom, jako volou v lozisku, ja som mal podobny problem a volal som to obmedzovac a koncilo mi to pri 4000ot :-D

Napsal: sob bře 19, 2011 12:01
od Veverka
E,a jak posunout ty I I I?Ta vůle je 0,43 mm (?) ale vůči čemu?

Napsal: sob bře 19, 2011 12:58
od MartasBrno
Cože?

Napsal: sob bře 19, 2011 21:18
od Stanley__001x
Taky nějak nechápu, jedině u kladívka mne napadá vůle 0,4mm, tam se to měří při rozpojených kontaktech, z mé zkušenosti je lepší nastavit na 0,35 šterbinovou měrkou, nebál bych se i na 0,30, ono ve výsledku je lepší zkontrolovat úhel sepnutí pomocí měřáku.
Doporučil bych před montáží nového kladívka ho rozebrat na raménko a kontakt a obě kontaktní plochy zaleštit na brusném kameni...

Napsal: sob bře 19, 2011 21:33
od MartasBrno
No, myslím, že Veverka prosáknul z jiného vesmíru...
Jo, kladívko - jsou na to slyšet hlasy, někdy dost silný, že na kontakty se smí jen s pilníkem, aby v nich nezůstal prach ze šutru. Prý se pak kontakty dost rychle huntují... No, nevím, pár kontaktů jsem udělal smirkem a už je nikdy nepotkal, stejně jako jiné, dělané hadrem s kontaktolem, nebo pilníčkem...