Stránka 1 z 2

Zmenšení spotřeby paliva a obsahu škodlivin - škoda

Napsal: pát led 21, 2011 18:26
od MartasBrno
http://skoda-virt.cz/cz/clanky/z-tisku- ... -s100-136/

Snad mne s tím nevyhodíte, toto si myslím je univerzální nápad, který může pomoci při jízdách se studeným motorem na krátké trasy.

Jádro nápadu spočívá v umístění odparné destičky do sání tak, aby byla vyhřívána spalinami a zajišťovala dokonalý odpar kondenzovaného paliva. Díky zajištění dokonalého odparu a vyloučení sání kapek paliva se zamezuje pomalému hoření kapek, které je neefektivní a zhoršuje exhalace.

Názory?

Ekonomicky mi to přijde problematické ve dvou bodech - výroba destičky a výroba šroubu. Kdo by se vrtal s 500ty dírkama? Spíš bych to vybouchal důlčíkem nebo použil něco už hotového. A ten šroub - mám naproti soustružníka, ten to vytočí za 60,- a je to. Jenže každej to tak nemá.

Technologicky - nekoukal jsem jak přesě vypadá lada potrubí, myslím že úplně jinak než by bylo potřeba. Takže asi smolík. Ale budiž tu myšlenka položena k diskuzi.

Napsal: sob led 22, 2011 13:39
od Saša
Íčka (i naše1.7i) mají tuhle věc sériově , jen ohřev je řešen elektricky . Je to takový ježek v sání . Zapíná/vypíná se dle teploty vody .

Napsal: sob led 22, 2011 19:19
od JmJ
Saša píše:Íčka (i naše1.7i) mají tuhle věc sériově , jen ohřev je řešen elektricky . Je to takový ježek v sání . Zapíná/vypíná se dle teploty vody .
nebude to spis dle teploty nasavaneho vzduchu, pripadne kombinaci obojiho? prece jen si rikam, ze kdyz ma motor +90 a venku je -30, tak teplota nasavaneho vzduchu nebude nic moc extra ;-) i kdyz se mozna pocita s tim, ze se vzduch ohreje okolo vyfukove potrubi. no cert vi. disassemblovat rj asi nebudem ;-)

Napsal: sob led 22, 2011 20:18
od Saša
Hlavní povel k "zatopení" je teplota vody . Když stoupne nad 65°C tak ŘJ vypne ohřev i když je třeba -30°. K vypnutí dojde také když voda nemá ještě 65° ale teplota nasávaného vzduchu přesáhla 80°C , nebo napětí kleslo pod 8V . Sací potrubí je rovněž vyhříváno vodou z motoru .

Napsal: ned led 23, 2011 14:11
od MartasBrno
Aha! Takže to má smysl! To jsem chtěl vědět. Samotný princip mi právě přišel opravdu dobrý, že má cenu se tím zabývat. Je známý výkon toho ježka, nebo jak vlastně vypadá? Šlo by to dát do karbecového sání? Udělat k tomu nteligenci je banalita, když už jsi zde napsal konkrétní čísla.

Napsal: pon led 24, 2011 17:57
od Saša
Fotku teď asi nevyštrachám , ale má to kruhovou základnu cca 8cm , pak je tělo cca 2 cm vysoké za kterého do sání trčí mnoho "bodlin" (hliníkových tyček) . Nemám teď možnost porovnat íčkové a karbecové sání takže nevím zda je úprava možná , ale asi jo . "Teplý" ježek v momentě zapnutí bere úctyhodných 60A ale v průběhu několika vteřin proud klesá až na konečných 20A . Instalace jako doplněk ke karbecu by významně pomohla zkulturnit běh studeného motoru .

Napsal: pon led 24, 2011 18:41
od MartasBrno
Dalo by se říct, že to jde udělat třeba ze žhavicí svíčky z dieselu? Jinak pochopil jsem, že ten ježek není nic jinýho, než tepelný výměník - chladič - ohřívač udělaný tak kulturně, aby zbytečně neprznil proudění směsi v sacím potrubí.

Napsal: pon led 24, 2011 18:48
od Saša
Ze svíce s dieselu by to nešlo pro malou topnou plochu . Ježek má uvnitř sání tak 5cm v průměru a bodliny čouhají zhruba 2-2,5 cm do sání . je jich mnoho a mají průměr tak 3mm . Chceš jednoho ? mám jich víc .

Napsal: úte led 25, 2011 00:06
od MartasBrno
Jestli máš přebytek, tak jednoho bych od tebe mohl odkoupit. Ale bez úpravy ho tam nedám, vnitřek karbecového sání je taková nudle, je to asi hodně odlišné od íčka. Asi zkuším pohledat fotky jak to vypadá. A schéma íčka, bude tam i dimenzování vodičů.

Jinak toho ježka ovládá přímo řídicí jednotka podle těch teplot co jsi psal? To by pak nebyl velkej problém to udělat, vlastně na to stačí tak dva až tři komparátory a výkonový spínač. To možná bude trochu oříšek, ten proud je hodně kravský. Relé nechci, stejně by byl problém ho sehnat, možná spíš mosfety, nějaké modelářské. To by mohlo jít.

Napsal: úte led 25, 2011 10:06
od dvk
Teď si to taky zhlavy přesně nevybavím, ale tuším že ten ježek je zamontovaný v takové jak když bublině, nálitku na sání. Takže na karburátorové parohy nevím nevím ...

Napsal: úte led 25, 2011 12:27
od Luděk Musil
Jenže ona by byla možnost vyměnit i celý parohy. Jenže teď si z hlavy nevybavím, jestli ta "díra nahoře" je stejná. L.

Napsal: úte led 25, 2011 12:47
od MartasBrno
Anebo toho ježka okleštit do přijatelného tvaru. Ale je to násilí a nemusí to jít.

Napsal: úte led 25, 2011 13:19
od Petr HC
MartasBrno píše:Anebo toho ježka okleštit do přijatelného tvaru. Ale je to násilí a nemusí to jít.
Nevím, kolik je místa mezi filtrem a kapotou, ale kdyby to "dalo" tak by to šlo řešit umatexovou vložkou mezi přírubou karbu a "parohama". Bylo to tak u starých Oktávek.

Napsal: úte led 25, 2011 16:23
od Saša
Dnes není až taková věda kus sání zespoda odfrézovat a navařit potřebnou část . Tenhle ježek se montuje zespoda .

Napsal: úte led 25, 2011 17:03
od Luděk Ondrůch
MartasBrno píše:Aha! Takže to má smysl! To jsem chtěl vědět. Samotný princip mi právě přišel opravdu dobrý, že má cenu se tím zabývat. Je známý výkon toho ježka, nebo jak vlastně vypadá? Šlo by to dát do karbecového sání? Udělat k tomu nteligenci je banalita, když už jsi zde napsal konkrétní čísla.

Si ho přijď oměřit a prohlídnout. :D