Zmenšení spotřeby paliva a obsahu škodlivin - škoda
Moderátor: Moderátoři
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Zmenšení spotřeby paliva a obsahu škodlivin - škoda
http://skoda-virt.cz/cz/clanky/z-tisku- ... -s100-136/
Snad mne s tím nevyhodíte, toto si myslím je univerzální nápad, který může pomoci při jízdách se studeným motorem na krátké trasy.
Jádro nápadu spočívá v umístění odparné destičky do sání tak, aby byla vyhřívána spalinami a zajišťovala dokonalý odpar kondenzovaného paliva. Díky zajištění dokonalého odparu a vyloučení sání kapek paliva se zamezuje pomalému hoření kapek, které je neefektivní a zhoršuje exhalace.
Názory?
Ekonomicky mi to přijde problematické ve dvou bodech - výroba destičky a výroba šroubu. Kdo by se vrtal s 500ty dírkama? Spíš bych to vybouchal důlčíkem nebo použil něco už hotového. A ten šroub - mám naproti soustružníka, ten to vytočí za 60,- a je to. Jenže každej to tak nemá.
Technologicky - nekoukal jsem jak přesě vypadá lada potrubí, myslím že úplně jinak než by bylo potřeba. Takže asi smolík. Ale budiž tu myšlenka položena k diskuzi.
Snad mne s tím nevyhodíte, toto si myslím je univerzální nápad, který může pomoci při jízdách se studeným motorem na krátké trasy.
Jádro nápadu spočívá v umístění odparné destičky do sání tak, aby byla vyhřívána spalinami a zajišťovala dokonalý odpar kondenzovaného paliva. Díky zajištění dokonalého odparu a vyloučení sání kapek paliva se zamezuje pomalému hoření kapek, které je neefektivní a zhoršuje exhalace.
Názory?
Ekonomicky mi to přijde problematické ve dvou bodech - výroba destičky a výroba šroubu. Kdo by se vrtal s 500ty dírkama? Spíš bych to vybouchal důlčíkem nebo použil něco už hotového. A ten šroub - mám naproti soustružníka, ten to vytočí za 60,- a je to. Jenže každej to tak nemá.
Technologicky - nekoukal jsem jak přesě vypadá lada potrubí, myslím že úplně jinak než by bylo potřeba. Takže asi smolík. Ale budiž tu myšlenka položena k diskuzi.
Íčka (i naše1.7i) mají tuhle věc sériově , jen ohřev je řešen elektricky . Je to takový ježek v sání . Zapíná/vypíná se dle teploty vody .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
nebude to spis dle teploty nasavaneho vzduchu, pripadne kombinaci obojiho? prece jen si rikam, ze kdyz ma motor +90 a venku je -30, tak teplota nasavaneho vzduchu nebude nic moc extraSaša píše:Íčka (i naše1.7i) mají tuhle věc sériově , jen ohřev je řešen elektricky . Je to takový ježek v sání . Zapíná/vypíná se dle teploty vody .


VAZ 2104 1.3 1989
Hlavní povel k "zatopení" je teplota vody . Když stoupne nad 65°C tak ŘJ vypne ohřev i když je třeba -30°. K vypnutí dojde také když voda nemá ještě 65° ale teplota nasávaného vzduchu přesáhla 80°C , nebo napětí kleslo pod 8V . Sací potrubí je rovněž vyhříváno vodou z motoru .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Fotku teď asi nevyštrachám , ale má to kruhovou základnu cca 8cm , pak je tělo cca 2 cm vysoké za kterého do sání trčí mnoho "bodlin" (hliníkových tyček) . Nemám teď možnost porovnat íčkové a karbecové sání takže nevím zda je úprava možná , ale asi jo . "Teplý" ježek v momentě zapnutí bere úctyhodných 60A ale v průběhu několika vteřin proud klesá až na konečných 20A . Instalace jako doplněk ke karbecu by významně pomohla zkulturnit běh studeného motoru .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Ze svíce s dieselu by to nešlo pro malou topnou plochu . Ježek má uvnitř sání tak 5cm v průměru a bodliny čouhají zhruba 2-2,5 cm do sání . je jich mnoho a mají průměr tak 3mm . Chceš jednoho ? mám jich víc .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Jestli máš přebytek, tak jednoho bych od tebe mohl odkoupit. Ale bez úpravy ho tam nedám, vnitřek karbecového sání je taková nudle, je to asi hodně odlišné od íčka. Asi zkuším pohledat fotky jak to vypadá. A schéma íčka, bude tam i dimenzování vodičů.
Jinak toho ježka ovládá přímo řídicí jednotka podle těch teplot co jsi psal? To by pak nebyl velkej problém to udělat, vlastně na to stačí tak dva až tři komparátory a výkonový spínač. To možná bude trochu oříšek, ten proud je hodně kravský. Relé nechci, stejně by byl problém ho sehnat, možná spíš mosfety, nějaké modelářské. To by mohlo jít.
Jinak toho ježka ovládá přímo řídicí jednotka podle těch teplot co jsi psal? To by pak nebyl velkej problém to udělat, vlastně na to stačí tak dva až tři komparátory a výkonový spínač. To možná bude trochu oříšek, ten proud je hodně kravský. Relé nechci, stejně by byl problém ho sehnat, možná spíš mosfety, nějaké modelářské. To by mohlo jít.
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10616
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Jenže ona by byla možnost vyměnit i celý parohy. Jenže teď si z hlavy nevybavím, jestli ta "díra nahoře" je stejná. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Dnes není až taková věda kus sání zespoda odfrézovat a navařit potřebnou část . Tenhle ježek se montuje zespoda .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
- Luděk Ondrůch
- Příspěvky: 1520
- Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
MartasBrno píše:Aha! Takže to má smysl! To jsem chtěl vědět. Samotný princip mi právě přišel opravdu dobrý, že má cenu se tím zabývat. Je známý výkon toho ježka, nebo jak vlastně vypadá? Šlo by to dát do karbecového sání? Udělat k tomu nteligenci je banalita, když už jsi zde napsal konkrétní čísla.
Si ho přijď oměřit a prohlídnout.

VAZ 1117