Stránka 1 z 5

Salát

Napsal: stř led 05, 2011 19:11
od HoluboSup
Na Nový rok jsem si dopřál nějaké to rozptýlení a koupil si nového žigulíka. Loni jsem se zařekl, že už nikdy nebudu kupovat auto v zimě, ale uvolněná sváteční nálada mi trošku zamotala hlavu, takže tohle je už třetí auto, který jsem koupil během zimního období, v noci a ještě k tomu s velkým přimhouřením očí nad jeho nedostatky, jako vždycky toho lituju... :twisted:

Pozitiva nového vozu:
-je po důchodcích, počítám že s ním zacházeli nějak rozumně
-dostal jsem k němu "servisní sešit", do kterého občas někdo zapsal opravy a výměny náplní, vedeno od 40000 do současnosti
-poměrně pěkný odstín zelené
-interiér nevypadá nejhůř
-motor celkem čistý
-v kufru pár dílů jako bonus
-bez ekodaně

Negativa:
-patky předních blatníků je potřeba akutně vyvařit, vzadu to není tak horký ale taky se tomu nevyhnu
-převodovka kvičí
-vzadu hučí buď ložisko na poloose, nebo rozvodovka
-vůle v řízení

Největším problémem je ale motor běžící na tři válce, ze zvonění při přidání plynu jsem diagnostikoval, že mám nejspíš po prdeli a místo jednoho motoru teď musím sehnat dva... Jenom škoda, že jsem musel při koupi dost spěchat, takže jsem se nechal ukolíbat jeho historií a celkem pěknou vizáží (v noci pod lampou ostatně žádný div...) a místo důkladné prohlídky řešil průběh převodu. Doufal jsem, že to je jen problém v zapalování, asi jsem měl cestou domů od prodávajícího místo rádia poslouchat motor... Nicméně jsem s tím od pondělka do dneška jezdil do práce, protože jsem auto koupil v podstatě výměnou (součástí obchodu byla i třetí osoba) za naprosto spolehlivého favorita na stavitelném podvozku, do kterého jsem v poslední době nasypal celkem dost peněz a před dvěma týdny dokonce udělal technickou. Takže teď sice nemám čím jezdit, ale můžu se za dům chodit kochat pohledem na dva žigulíky, čekající na výměnu motoru. Prostě paráda... :roll:

Přikládám fotky z inzerátu (ano, tak malé byly...), brzy snad pořídím nějaké vlastní.

Napsal: stř led 05, 2011 20:16
od mayo456
Škoda že sú není väčšie, auto vizerá solídne. To klepanie zozadu nemôžu byť karadanové kríže? väčšinou odchádza toto. vôľa v riadení sa dá nastaviť na prevodovke teda pokiaľ nie sú vymlátené čepy na riadení, motor by sa tiež mal dať spraviť takže gratulujem ku kúpe. Není ho škoda ťahať takto na zimu do toho bordelu? Síce ho treba vyvárať ale aj tak je škoda takého Žigulíka :)

Napsal: stř led 05, 2011 22:00
od HoluboSup
V tomhle rozlišení by vypadalo dobře kde co... :D Vzadu nic neklepe, ale hučí, jako když jedeš v off-roadu s pořádnýma balónama, ale zánovní matadorky asi takovej hluk dělat nedokážou. Pokud jde o vůli, ještě jsem nekoukal, jestli je na čepech nebo v převodce, ale pravděpodobnější bude asi ta převodka. To jsou ale jen takové drobnosti proti tomu motoru, podle zvuku bude asi problém v koužcích... :? Preventivně jsem vyměnil víčko rozdělovače s palce, kabely i svíčky, takže už to může způsobovat jen netěsnost. Předpokládám, že zvonění (jako by několik malých zvonečků) vydává právě ten nepálící (konkrétně druhý) válec...

Napsal: stř led 05, 2011 22:04
od ger007
neni len nastaveny vysoky predstih ked to zvoni ?

Napsal: stř led 05, 2011 22:28
od Křečík Barbuška
HoluboSup píše:Takže teď sice nemám čím jezdit, ale můžu se za dům chodit kochat pohledem na dva žigulíky, čekající na výměnu motoru. Prostě paráda...
:mrgreen:

Napsal: stř led 05, 2011 22:28
od HoluboSup
Zastavil se kamarád se stroboskopem, nastavili jsme ho zhruba na šest stupňů. Nejschůdnější cesta asi bude sehnat motor, prohodit a tenhle případně zrecyklovat do Kosmoletu. Co může ještě vydávat zvuky podobné zvonění? A proč mi může nepálit válec? Olej ve vodě není, ventily by měly bý seřízené (a podle zvuku bych řekl že i jsou), na druhou stranu motor ale olej nebere (ani se v něm nemnoží), nebo to alespoň není znát, teď mi teprve dochází, že při prasklém kroužku by tomu tak nebylo... Ještě by byla možnost, že je podpálený ventil, stál by za zkoušku ten trik se stlačeným vzduchem a cigaretou u výfuku. Cigarety by byly, teď ještě někde sehnat kompresor... :D

Napsal: stř led 05, 2011 22:29
od Křečík Barbuška
Změř tlaky a budeš hned vědět víc.

Napsal: stř led 05, 2011 22:38
od HoluboSup
Kdyby bylo čím... Už loni jsem chtěl vyrábět svíčkoventilek, nakonec jsem se na to vykašlal. Ale když to není v zapalování, tak asi tuším výsledek...

Napsal: stř led 05, 2011 22:48
od ger007
neni su len zle sviecky ? neskusal si ich vymenit ? alebo kable ? neni fuknuta hlava ?

Napsal: stř led 05, 2011 23:09
od HoluboSup
Svíčky i kabely jsem měnil, do vody to snad nefouká, teda bubliny jsem neviděl a ani po nějaké době běhu jsem nepozoroval odfuk z expanzky, po vytočení svíčky se nezdálo, že by ve válci byla voda, takže hlava samotná asi bude v pořádku, i když by to byla lepší možnost, tu bych možná byl ochotný měnit i přes tu hnusnou zimu (nemám garáž).

Napsal: čtv led 06, 2011 10:32
od Saša
Pokud to nepálí vůbec není tam komprese . Sundej víčko rozdělovače , vyšroubuj svíčky , vem roztáčecí kliku a kus nějaké hadice která bude pasovat k díře pro svíčku . Pak skus hubou foukat do hadice toho válce ke kterému "ukazuje" palec rozdělovače (zavřené ventily) . Pokud to jsou ventily tak to poznáš na 100% .

Napsal: čtv led 06, 2011 14:08
od Luděk Musil
Saša píše:Pak skus hubou foukat do hadice toho válce ke kterému "ukazuje" palec rozdělovače (zavřené ventily)
Pro upřesnění: palec rozdělovače musí ukazovat na vývod VN kabelu příslušného válce na víčku rozdělovače. L.

Napsal: pát led 07, 2011 18:45
od HoluboSup
Saša Díky, to je moc dobrý nápad, hned po přečtení jsem seběhnul k autu a zkusil to. Foukal jsem jako o život, držel tlak ve válci jazykem a podobně, nakonec se ukázalo, že s netěsností to asi tak horké nebude. Zítra shodím víko a kouknu na vahadla, jinde už problém asi hledat nemůžu, nebo se pletu? :?

Napsal: pát led 07, 2011 19:00
od Saša
Pokud všude šel vytvořit tlak tak je snad jediná možnost (pokud je to mechanická vada) a to celkem nepravděpodobné prasknutí vahadla na sacím ventilu . Prostě že by si válec nenasál palivo .

Napsal: pát led 07, 2011 19:14
od HoluboSup
Saša To se ale zase celkem vylučuje mokrou svíčkou... Nechápu to...