Stránka 1 z 4

2105-netáhne

Napsal: pát pro 10, 2010 19:52
od krtek86
Kontrolovali jsem předstih a ten je podle stroboskopické lampy OK. (jedná se o Ladu 2105 - 1300). Takže příčína proč auto nejede je někde jinde. Viděl bych to na měněnou převodovku, o které jsem se dozvěděl, že je z (21044i) 1,7 a ne z 1,5-jak mi původně majitel tvrdil.
Takže znova:
Je možné, aby převodovka z Lady 21044 (1,7) měla jiné poměry převodů než 2105 (1,3)?
Jak moc je těžká výměna diferenciálu za jiný a kolik stojí difík (pokud bych chtěl změnit poměr převodu na zadní kola tak, aby auto jezdilo normálně)?

Napsal: pát pro 10, 2010 21:19
od Míra151

Napsal: pát pro 10, 2010 22:11
od krtek86
toho odkazu jsem si všiml. Podle něj by rozdíl být neměl. Ale co když v tom opravdu rozdíl je? Opravdu už hledám blbosti, ale nechápu to. Jaktože když auto předtím jezdilo na 4q jako drak, tak teď jede jak šnek? Rozvodový řemen je dobře, předtih je dobře, ventily jsou dobře, poměr převodů na převodovce je stejný, tak co s tím je???

Napsal: pát pro 10, 2010 22:15
od Maysner
opravdu rozdil neni

Napsal: pát pro 10, 2010 22:51
od Míra151
jde oto jaká tam byla ta převodovka před vyndáním
moh tam být 4q ale už někdy dávanej třeba z 2101
Já když měl LADU 2105 tak to nebylo nějaké velké letadlo, hrozně jsem musel kvalty roztahovat a to mě štvalo. U 2101 to nakupluješ po rozjezdu do čtverky a jedeš pořád kopec nekopec.
Dej pomalejší dif a neřeš to

Napsal: sob pro 11, 2010 01:32
od Cory
krtek86 píše:auto předtím jezdilo na 4q jako drak
vsetky prevodovky maju 4. kvalt rovnaky (prevod na priamo).

Napsal: sob pro 11, 2010 08:25
od krtek86
4q převodovka byla original. Nebyla nikdy měněná-auto mám po příbuzném, takže to vím na 100%. Leda, že by hned ve výrobě dali jinou převodovku (z 2102), ale to se mi zdá tak málo pravděpodobné, že je to blbost... Jediná věc, kterou jsem ještě nekontroloval je vůle ventilů. Tu jsme taky dělali při opravě, ale to je skoro další blbost. Opravdu už nevím, čím by to mohlo být...
Jak se diferáky značí? Pokud dneska s mechanikem na nic nepřijdeme, tak spočítám jaký tam je poměr a uvidíme...

Napsal: sob pro 11, 2010 16:01
od Marek
Nehledej problém v převodech. I kdyby tam byla jakákoli převodovka, nikdy by to neudělalo takový rozdíl, aby auto kvůli tomu nemělo výkon. Jak už tu bylo řečeno, převodovka 21044 je identická s převodovkou 2105, má jen pětku navíc.

Pokud auto nejede, je problém v nastavení motoru nebo v jiných částech pohonné jednotky (třeba váznoucí brzdy, měkká kola a podobně).

Zátěžák-2105

Napsal: stř pro 22, 2010 13:42
od krtek86
Ahoj. Chystám se na jaře dělat komplet brzdy. Pořídil jsem si tedy nový zátěžák. Nevíte jak je silná ta pružina uvnitř, nebo dá se to nějak štelovat (myslím odpor pístku). V ruce ho totiž ani náhodou nezmáčknu... Když jsem koukal na tu kulatinku, tak mám pocit, že se dříve ohne, než by zmáčkla pístek... Dík

Napsal: stř pro 22, 2010 14:00
od MartasBrno
V klidu bude zamáčknutý, tedy otevřený ne? Uzavírá se až tlakem kapaliny. spíš se pokus ten pístek povytáhnout, jestli máš za co. Ale měl by mít jen krátký chod.

Pružina i tyčka na nápravě ho otevírá, tedy zatlačuje dovnitř.

Napsal: stř pro 22, 2010 17:54
od krtek86
A ještě jeden dotaz. Měnil jsem spojku a tudíž vyndal převodovku. teď mi ale převodovka nejde nasadit do motoru. Ve spojce ji mám, ale zbývají mi tak cca 2 cm. Co s tím? Zkoušel jsem ji dotahivat postupně pomocí šroubů (ty dva silný dole, ale vpravo je stržený závit a když dotahuju jen v levo, tak se převodovka začne křížit). Mám špatně vystředěnou lamelu spojky? (vystřeďoval jsem jí pomocí prstu...) . Jinak ten střed co je na lamele je na jedné straně delší a na druhé kratší. Ta delší strana patří k převodovce, že? Díky

Napsal: stř pro 22, 2010 18:13
od krtek86
A pokud je to vystředěním, tak jak lamelu pořádně vystředit, když nemám mrkev?

Napsal: stř pro 22, 2010 21:56
od Vašátor
Určitě to je špatným vystředěním spojkové lamely. Pokud nemáš mrkev, doporučil bych násadu od koštěte. Sundej lamelu a násadu uprav tak, aby přesně sedla do ložiska v klikovce. Potom nasaď lamelu, lehounce ji přitáhni a násadou vystřeď. Převodovka tam musí padnout lehce, maximálně s řádným zakvedláním. Stahování pomocí šroubů většinou nikam nevede.

Ano, delší stranou patří lamela k převodovce.

Napsal: čtv pro 23, 2010 11:02
od Saša
Tak tak , násada od koštěte . Já upravoval rozměr pomocí omotání lepící páskou .

Napsal: pát pro 24, 2010 10:34
od amiricas
A není možné, že prokluzuje spojka? Já mám teď obdobný problém. Auto už tak dobře neakceleruje, vím že bude potřeba GO motoru, ale taky na jaře budu muset udělat spojku ,protože se mi zdá že prokluzuje hlavně na 4. Sešlápnu plyn při 90 (zařazený 4 stupeň) a jediné co je slyšet tak jsou zvedající se otáčky motoru, ale výkon nikde, ale když přišlápnu pedál plynu jen pozvolna a začnu pomalu zrychlovat, tak je vše relativně v pořádku. takže bych řekl že je to možná způsobené prokluzem kdy prostě pořádně nedosedne.