Stránka 1 z 12
Napsal: ned pro 26, 2010 13:55
od Laďuša
Mě třeba spíš rozčiluje, že se pořád ohání ekologií (bo to přece dělají kvůli ní), ale že výroba elektroniky je těžce neekologická už je jim jedno (a tak je to s milionem dalších případů)....
[ Komentář přidal: zelvotron: po prosinec 27, 2010 11:55 ]
Odděleno z tématu Nová Lada Niva.
Napsal: ned pro 26, 2010 17:33
od johnhar
ano to je pravda, len si pozrite kolko letov robia denne aerolinky hlavne v čase dovoleniek v lete práve oni najviac zatažujú prostredie.
Napsal: ned pro 26, 2010 18:52
od JmJ
proc ja bych nehazel odpadky primo pod okna, kdyz sousede to delaji taky, ze?
jedna vec je, problem s oxidem uhlicitym, ktery je myslim silne diskutabilni a druhy problem jsou ostatni smrady, ktere z aut leti. Opravdu byste chteli, aby to mnozstvi aut, ktere dnes jezdi, jezdilo s karburatorem? Zdechli byste smradem, to vam garantuju.
Jiste je tu dalsi rozmer cele veci a to ten, proc tech aut jezdi tolik.
Ale argument "proc ja bych mel, kdyz ostatni nemusi" proste neberu. Takove kecy si strcte za klobouk.
Napsal: ned pro 26, 2010 19:01
od Jelen
johnhar, dovolím si nesouhlasit. Letadlo je nejekologičtějším dopravním prostředkem na převezenou osobu. Navíc vzduch, který letadlo použije k pohonu, se dá definovat 100%ty, z čehož pouze 20% projde spalovací komorou, takže 80% je pouze vítr. Pokud by jel každý na dovolenou sebeekologičtějším autem, tak budou mít všichni mnohonásobně větší emise, než letadlo. Nejvíc zatěžují prostředí uhelný elektrárny.
Že jsou letadla neekologický hlásají ekoteroristi, kteří tomu naprosto nerozumí a jen blábolí.
JmJ má pravdu, oxid uhličitý je diskutabilní, protože je to přírodní prvek, který je v atmosféře od nepaměti. Když bouchne taková sopka, shoří kus pralesa kdesi, tak je to taky přírodní jev a nikdo nechce po sopce emisní povolenku.
Napsal: ned pro 26, 2010 20:34
od veliz
JmJ píše:Docela by me zajimalo, kolik treba v roce 87 - 89 stal fungl novy karburator Ozon nebo Solex. Kolik prumernych mesicinich platu to delalo. Nemate nekdo povedomost o tomto udaji?
Pamatuji se, že kolem roku 1987 stál cca 10.000,- Kčs kompletní nový motor 1200 ccm na žigulíka. To byly tak 3 platy.
Jelen píše:Letadlo je nejekologičtějším dopravním prostředkem na převezenou osobu.
To je odvážné tvrzení. Moderní velkokapacitní letadla sice dosahují spotřeby kerosinu 4,3l/100km/osobu, ale malokapacitní i hodně přes 100l/100km/osobu. Pokud bych jel na dovolenou moderním autem (třeba Toyota Prius), dosáhl spotřeby 4,3l/100km a byl v autě sám, mohl bych na tom být teoreticky podobně jako moderní velkokapacitní letadlo. Jenže emise nejsou jen CO2, letadlo, pokud vím, nemá katalyzátor a všechny škodliviny vypouští do atmosféry. Pokud by se mnou jela manželka, sebemodernější letadlo už v ekologii prohrává.
V naší malé zemi je nejekologičtějším dopravním prostředkem vlak.
Napsal: ned pro 26, 2010 20:48
od JmJ
ekologie neni jen to, kolik vypustim splodin, ale i to, kolik zaberu mista, jak celkove ovlivnim zivotni prostredi atd. tezko se tyto veci porovnavaji. kazdopadne automobilova doprava v globale je snad ta nejmene ekologicka.
kolik je ted prumerny plat? kdyz to tak proberu pres sve okoli, tak reknu tak 14 - 15 ? takze na dnesek tak 45 000 tisic? no pekne
ted me zas vsichni sezerte, ze mate "prumerny plat" 6 000
radeji delejte jako bych nic nerekl
Napsal: ned pro 26, 2010 20:55
od Křečík Barbuška
veliz píše:Pamatuji se, že kolem roku 1987 stál cca 10.000,- Kčs kompletní nový motor 1200 ccm na žigulíka. To byly tak 3 platy.
V lepší profesi možná.
Napsal: ned pro 26, 2010 21:07
od Cory
Dnes stoji novy motor 1,7 na UA 36000sk
Napsal: ned pro 26, 2010 21:11
od Jelen
veliz, ano, odvážné tvrzení to sice je, ale ty počty mi nesedí. Vezměme v úvahu nejrozšířenější typ letadla Boeing 737-800 (Airbus A320 - obojí má stejné motory), tak spotřeba paliva je 4 tuny paliva, to je 5 tisíc litrů, za hodinu uletí přibližně 800km, uveze okolo 200 cestujících (liší se od verze, ale 200 je zlatej střed), to znamená, že na 100km sežere 3,2 litru paliva na osobu, čehož nedosáhneš se sebevíc úsporným autem, aby uvezlo na osobu tolik kilo bagáže. Navíc taky nesmíme zapomínat, že ne každý má tak úsporné auto, řekl bych, že průměr spotřeby paliva bude někde okolo 8mi litrů. A autem se nedostaneš za moře, navíc tak rychle a efektivně. Řekl bych, že se to vyplatí daleko víc, než lodě (kdyby sis vzal auto na trajekt). Motory jsou dneska efektivní a spálí se téměř všechno palivo. Letecká doprava je u mě na prvním místě. Ale asi to bude i profesní degenerace
Napsal: ned pro 26, 2010 22:13
od veliz
Jelen píše:veliz, ty počty mi nesedí
Vycházel jsem z údajů dostupných na internetu, kde se uvádí, že průměrná spotřeba moderních velkokapacitních letadel je 4,3l/100km/osobu. Nižší spotřebu jsem nikde nenašel. Nicméně ikdyby spotřeba letadla byla 3,2l/100km/osobu, asi nebude velký problém dosáhnout třeba starším Fordem Galaxy TDi spotřeby 1,5l/100km/osobu, pokud v autě bude čtyřčlenná rodina.
Napsal: ned pro 26, 2010 22:20
od Laďuša
Nejekologičtější je beztak vlak.
Napsal: ned pro 26, 2010 22:23
od Jelen
20kg je zdarma, můžeš si vzít i víc, ale za příplatek. Na internetu je bludů, já to počítal ze spotřeby, co je v manuálu od motoru. A ano, je to spotřebou lepší jet autem do chorvatska, ale to je ideální řešení, počítej, že každý druhý jezdí autem do práce, na nákup, jen tak se projet a zablbnout a to samozřejmě přitěžuje automobilové dopravě, vůči té letecké. Celé tohleto halo okolo ekologie je jen šílenství, na kterém se dají vydělat nemalé peníze. Nic víc. CO2 bylo, je a bude. Samozřejmě, chovat se ekologicky je dobré, ekologicky šílet dobré není. Ano třídění odpadu, zákazu skládek, pálení všeho možného, ale omezovat lidi na autech - ekopoplatky a podobný svinstva, nevedou k ničemu.
Laďuša,
http://www.youtube.com/watch?v=be9-_SlISJ8
popřípadě
http://www.youtube.com/watch?v=pv_cGG56QA4
Napsal: ned pro 26, 2010 22:36
od zelvotron
No tak 3,2 l na sto km a osobu není problém už při obsazení 2-3 lidma a pokud vezmeme autobus, tak tam se dostáváme hluboko pod litr na sto a osobu
K tématu, největší změnou je ten elektronickej plyn, uvidíme jak to bude fungovat, v případě Lady mám obavy, že to bude nějaká levnější nebo výběhová verze softu, tedy že to bude pomalý, ale nechme se překvapit. Je fakt, že o autě s eu5 a lankem nevím.
Napsal: ned pro 26, 2010 22:39
od Laďuša
No a nebo třeba tuta klasika:
http://www.youtube.com/watch?v=wEETEOcQW90
Ale nedalo mi to a mrknul jsem na to a našel jsem třeba údaj, že za horní hranici spotřeby vlaků vedených v motorovej trakci se dá považovat údaj 10 litrů na 1000 tunokilometrů.
Napsal: ned pro 26, 2010 22:42
od zelvotron
špatnej odkaz, máš na mysli TE v tunelu?
[ Komentář přidal: Laďuša: ne prosinec 26, 2010 22:45 ]
Díky, ňák jsem místo ctrlc dal ctrlv a ono tuto