Stránka 1 z 2
Zvedání auta
Napsal: úte pro 21, 2010 08:45
od Yogi
Zdravím, jsem čertvým majitelem Lady 2105, nikdy jsem předtím Ladu neměl, ale vždycky jsem ji chtěl. Je na ní trochu práce a chtěl bych začít nátěrem podvozku a nástřikem dutin a taky se musí udělat brzdy. Asi se budu ptát blbě, ale potřeboval bych poradit se zvedáním auta. Chci ho postavit na 4 podpěry,abych mohl sundat kola a dělat zespodu. Kam je nejlepší podpěry umístit a jak auto zvedat,abych mu neublížil? Připadá mi, že kdybych dal ty podpěry pod ty nástavce pro orig. hever, co jsou zespodu, mohly by se zdeformovat. Díky za radu.
Napsal: úte pro 21, 2010 09:02
od Yellow01
Pokud jsou ty držáky na hever zdravý, tak to za ně klidně zvedni. A podpěry pod ně můžeš dát taky, ale budeš mít svěšený nápravy. Já auto podkládám kozičkama na krajích zadní nápravy a vepředu dám buď kozičky pod ramena nebo dám pod každý kolo 2 starý kola a pustím to na to.
Napsal: úte pro 21, 2010 10:32
od Luděk Musil
Ano, takto lze (ala Yellow).
Upozorňuji ale na zvýšenou opatrnost při práci pod vozem (jinými slovy - BOZP). Pokud budeš mít auto zvedlý na kozách jak "pod nápravama" tak na "zvedacích bodech" - je to vratký a když do toho (rozuměj auta) drbneš Ty nebo někdo jinej - snadno se může i s těma kozama zvrátit/spadnout zpět na pevnou zem a pracovníka pod vozem přimáčknout (s fatálními následky). L.
Napsal: úte pro 21, 2010 10:37
od Laďuša
Luděk Musil píše: snadno se může i s těma kozama zvrátit/spadnout zpět na pevnou zem
A z toho důvodu já dávam takhle dvojici kol těsně pod prahy a podlahu poblíž toho kola/kol, kde to je zvedlý. Člověk pak má přece jenom lepší pocit a může tam za něco i silou vzít bez obav, že vozidlo žďuchne na zem (a v tom lepším případě mi jenom rozdrtí nohy).
Napsal: úte pro 21, 2010 11:02
od dvk
Mám na opravy "mobilní" rampu z tvárnic. Postavím dvě lajny naplocho, autem najedu a mezi kolama pak tvárnice z jedné strany oddělám. Dá se pod to pak zajet i na lehátku a auto nikam nespadne.
Akorát pak před sjížděním nesmí člověk zapomenout ty vybrané tvárnice zase vrátit zpět

Napsal: úte pro 21, 2010 11:13
od radek mb
Šikovné udělátko ve stylu nájezdů měl nebo asi ještě má Ivo.Je to jednoduché a účinné.Třeba sem dá fotky.
Napsal: úte pro 21, 2010 11:21
od Saša
Nejlepší je "Ještěrka" tedy Desta

ale tu doma nemá každý
Pokud jsem zvedal auto tak jsem ho podkládal starýma kolama .
Napsal: úte pro 21, 2010 11:25
od Laďuša
Saša píše:Nejlepší je "Ještěrka" tedy Desta ale tu doma nemá každý
Tam je těch smrťáků ročně plno

Napsal: úte pro 21, 2010 12:34
od Yogi
Děkuju za rady, ty kola pod auto určitě dám, nebudu riskovat. Ještě by mě zajímalo kam podložit ty kozy vpředu a taky....budu používat hydraulický hever a chtěl bych zvednout nejdřív předek, podložit a pak zadek a podložit....jde to? Kam dát zvedák, abych zvedl předek nebo zadek? Anebo to jde jen zboku, jako originálním heverem?
Napsal: úte pro 21, 2010 12:55
od Yellow01
Kozy vepředu dávám pod ramena co nejblíž k nápravnici. Musíš zvednout napřed zadek a pak až předek, hydraulickým heverem se to jinak nedá. Hever dej vzadu pod diferák a vepředu pod nápravnici.
Napsal: úte pro 21, 2010 13:11
od Yogi
Díky, nezlob se prosím tě, ale jen ať neudělám nějakou blbost, co přesně je nápravnice? nemůže se to ohnout nebo pškodit tou váhou auta? A to samé ten diferák?
Napsal: úte pro 21, 2010 13:53
od Luděk Musil
Nemusíš mít strach. Taky to zvedám hydraulikou vzadu za diferák a vpředu za nápravnici.
Diferák vzadu je jasnej oč se jedná a kam hever strčit. Je to taková "koule", "hruška" ... .
Nápravnice je takovej _plochej kus železa do oblouku_ a hever se dává taktéž doprostřed (kousek za vypouštěcí šroub motorového oleje). L.
Napsal: úte pro 21, 2010 14:01
od Yogi
Paráda, díky, už to chápu. Ještě se zeptám, natření auta zespodu je mi jasné, ale jak s dutinama, hlavně prahy, musí se do nich vrtat nějaké díry a jak je potom zaslepit, jsou na to nějaké zátky nebo špunty? A dveře se vystříknou zevnitř, po demontáži čalounění?
Napsal: úte pro 21, 2010 14:10
od Marťas
Pořádně to auto prošmejdi, pravděpodobně zjistíš, že už dutiny stříkaný byly. Nebudeš pak muset znova vrtat do auta, ale pouze najdeš zacpaný dirky.

Napsal: úte pro 21, 2010 20:13
od Yellow01
Dutiny v prahách je lepší stříkat zevnitř, pak nemusíš žádný díry zacpávat. Koukni na tenhle obrázek, třeba ti trochu pomůže.