Zvedání auta

Moderátor: Moderátoři

Yogi
Příspěvky: 39
Registrován: úte pro 21, 2010 08:23
Bydliště: Třebechovice p.O.

Zvedání auta

Příspěvek od Yogi »

Zdravím, jsem čertvým majitelem Lady 2105, nikdy jsem předtím Ladu neměl, ale vždycky jsem ji chtěl. Je na ní trochu práce a chtěl bych začít nátěrem podvozku a nástřikem dutin a taky se musí udělat brzdy. Asi se budu ptát blbě, ale potřeboval bych poradit se zvedáním auta. Chci ho postavit na 4 podpěry,abych mohl sundat kola a dělat zespodu. Kam je nejlepší podpěry umístit a jak auto zvedat,abych mu neublížil? Připadá mi, že kdybych dal ty podpěry pod ty nástavce pro orig. hever, co jsou zespodu, mohly by se zdeformovat. Díky za radu.
Uživatelský avatar
Yellow01
Příspěvky: 1862
Registrován: úte kvě 17, 2005 20:14
Bydliště: Třeboň

Příspěvek od Yellow01 »

Pokud jsou ty držáky na hever zdravý, tak to za ně klidně zvedni. A podpěry pod ně můžeš dát taky, ale budeš mít svěšený nápravy. Já auto podkládám kozičkama na krajích zadní nápravy a vepředu dám buď kozičky pod ramena nebo dám pod každý kolo 2 starý kola a pustím to na to.
Přílohy
IMG_2273.JPG
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10622
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

Ano, takto lze (ala Yellow).
Upozorňuji ale na zvýšenou opatrnost při práci pod vozem (jinými slovy - BOZP). Pokud budeš mít auto zvedlý na kozách jak "pod nápravama" tak na "zvedacích bodech" - je to vratký a když do toho (rozuměj auta) drbneš Ty nebo někdo jinej - snadno se může i s těma kozama zvrátit/spadnout zpět na pevnou zem a pracovníka pod vozem přimáčknout (s fatálními následky). L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12138
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Laďuša »

Luděk Musil píše: snadno se může i s těma kozama zvrátit/spadnout zpět na pevnou zem
A z toho důvodu já dávam takhle dvojici kol těsně pod prahy a podlahu poblíž toho kola/kol, kde to je zvedlý. Člověk pak má přece jenom lepší pocit a může tam za něco i silou vzít bez obav, že vozidlo žďuchne na zem (a v tom lepším případě mi jenom rozdrtí nohy).
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
dvk
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Příspěvek od dvk »

Mám na opravy "mobilní" rampu z tvárnic. Postavím dvě lajny naplocho, autem najedu a mezi kolama pak tvárnice z jedné strany oddělám. Dá se pod to pak zajet i na lehátku a auto nikam nespadne.

Akorát pak před sjížděním nesmí člověk zapomenout ty vybrané tvárnice zase vrátit zpět :wink:
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Uživatelský avatar
radek mb
Příspěvky: 5193
Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
Bydliště: okr.MB
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od radek mb »

Šikovné udělátko ve stylu nájezdů měl nebo asi ještě má Ivo.Je to jednoduché a účinné.Třeba sem dá fotky.
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 350/472
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Nejlepší je "Ještěrka" tedy Desta :P ale tu doma nemá každý :|
Pokud jsem zvedal auto tak jsem ho podkládal starýma kolama .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12138
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Laďuša »

Saša píše:Nejlepší je "Ještěrka" tedy Desta ale tu doma nemá každý
Tam je těch smrťáků ročně plno :P
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Yogi
Příspěvky: 39
Registrován: úte pro 21, 2010 08:23
Bydliště: Třebechovice p.O.

Příspěvek od Yogi »

Děkuju za rady, ty kola pod auto určitě dám, nebudu riskovat. Ještě by mě zajímalo kam podložit ty kozy vpředu a taky....budu používat hydraulický hever a chtěl bych zvednout nejdřív předek, podložit a pak zadek a podložit....jde to? Kam dát zvedák, abych zvedl předek nebo zadek? Anebo to jde jen zboku, jako originálním heverem?
Uživatelský avatar
Yellow01
Příspěvky: 1862
Registrován: úte kvě 17, 2005 20:14
Bydliště: Třeboň

Příspěvek od Yellow01 »

Kozy vepředu dávám pod ramena co nejblíž k nápravnici. Musíš zvednout napřed zadek a pak až předek, hydraulickým heverem se to jinak nedá. Hever dej vzadu pod diferák a vepředu pod nápravnici.
Yogi
Příspěvky: 39
Registrován: úte pro 21, 2010 08:23
Bydliště: Třebechovice p.O.

Příspěvek od Yogi »

Díky, nezlob se prosím tě, ale jen ať neudělám nějakou blbost, co přesně je nápravnice? nemůže se to ohnout nebo pškodit tou váhou auta? A to samé ten diferák?
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10622
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

Nemusíš mít strach. Taky to zvedám hydraulikou vzadu za diferák a vpředu za nápravnici.
Diferák vzadu je jasnej oč se jedná a kam hever strčit. Je to taková "koule", "hruška" ... .
Nápravnice je takovej _plochej kus železa do oblouku_ a hever se dává taktéž doprostřed (kousek za vypouštěcí šroub motorového oleje). L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Yogi
Příspěvky: 39
Registrován: úte pro 21, 2010 08:23
Bydliště: Třebechovice p.O.

Příspěvek od Yogi »

Paráda, díky, už to chápu. Ještě se zeptám, natření auta zespodu je mi jasné, ale jak s dutinama, hlavně prahy, musí se do nich vrtat nějaké díry a jak je potom zaslepit, jsou na to nějaké zátky nebo špunty? A dveře se vystříknou zevnitř, po demontáži čalounění?
Uživatelský avatar
Marťas
Příspěvky: 3467
Registrován: ned čer 21, 2009 22:56
Bydliště: Praha 10

Příspěvek od Marťas »

Pořádně to auto prošmejdi, pravděpodobně zjistíš, že už dutiny stříkaný byly. Nebudeš pak muset znova vrtat do auta, ale pouze najdeš zacpaný dirky. :wink:
2101, r.v.1977, 1700k - Vladimir / 2106, r.v.1978 - Nikolaj / 21061, r.v.1986 - Sergej / 21044, r.v. 1999 :hrob: / 21044, r.v. 1997 Ivan / 1119, r.v. 2009 Kalina / Jawa 20, rv. 1969 / Š1203 rv. 1975 - Blaženka / Jawa 250/353 rv. 1957 / Avia A21 Furgon / Zetor 25A
Obrázek
Жигули навсегда!
Uživatelský avatar
Yellow01
Příspěvky: 1862
Registrován: úte kvě 17, 2005 20:14
Bydliště: Třeboň

Příspěvek od Yellow01 »

Dutiny v prahách je lepší stříkat zevnitř, pak nemusíš žádný díry zacpávat. Koukni na tenhle obrázek, třeba ti trochu pomůže.
Přílohy
dutiny.jpg
Odpovědět

Zpět na „Karoserie a ostatní“