Stránka 1 z 2

Couvačky

Napsal: úte lis 09, 2010 20:02
od tavri
Právě jsem zjistil, že mi nejdou couvačky. Obě žárovky zdají se být v pořádku.
Kde je umístěn spínač couvaček?

Napsal: úte lis 09, 2010 20:06
od radek mb
Tak si taky zkontroluj,jestli ti svítěj brzdový světla.Já myslel,že mi nejdou couvačky a pak jsem přišel na to,že nejdou i brzdy a že jsou přetržené kabely ve svazku,co jde pod víkem kufru do brzdových světel a couvaček.Bylo to od častého otevírání kufru.

Napsal: úte lis 09, 2010 21:11
od tavri
Brzdovky svítily. Promačkal jsem kabel co vede kolem pružiny a je to ok :cheers:
Nicméně, kdyby někdo věděl, kde je ten spínač, ať to sem napíše.

Napsal: stř lis 10, 2010 07:45
od Luděk Musil
Spínač zpátečky je obvykle někde na převodovce.
To jsem Ti sice moc nepomohl, ale jako malá nápověda to bude stačit :P .
------------------------------------------------------------
Někteří konstruktéři jej umístili tak báječně, že se na používané polní cestě (koleje) rády vyvléknou kabely (v tom lepším případě) nebo se rovnou rozbije tak, že nefunguje ani jako zátka - viz favorit. L.

Napsal: stř lis 10, 2010 10:47
od zelvotron
Jo, je někde na převodovce, ale neviděl jsem ho, ani když sem měl sundanej plech pod motorem, ale fakt, že sem ho nehledal.

Napsal: stř lis 10, 2010 13:16
od Petr HC
zelvotron píše:Jo, je někde na převodovce, ale neviděl jsem ho, ani když sem měl sundanej plech pod motorem, ale fakt, že sem ho nehledal.
Zděs !

Napsal: stř lis 10, 2010 17:16
od plavec
Kdybyste počkali na mě, tak vám to řeknu dřív než Petr HC. :P :D

Napsal: čtv lis 11, 2010 08:22
od tavri
Na převodovce ho měl i Trabant, sice externě a spínala ho řadící páka.
Včera se závada objevila zas, po jízdě zahřátý motor 55 km, promačkání kabelů tentokrát nepomohlo, promačkal jsem pojistky a najednou se to rozsvítilo. Včera jsem je však vyndal a zandal, tam to asi nebude. Tipoval bych na nějaké kontakty. Zkusím očistit a prostříknout ty u spínače. Podle fotky se tam leze ze spoda :-/

Napsal: čtv lis 11, 2010 09:07
od Petr HC
tavri píše:Na převodovce ho měl i Trabant, sice externě a spínala ho řadící páka.
Včera se závada objevila zas, po jízdě zahřátý motor 55 km, promačkání kabelů tentokrát nepomohlo, promačkal jsem pojistky a najednou se to rozsvítilo. Včera jsem je však vyndal a zandal, tam to asi nebude. Tipoval bych na nějaké kontakty. Zkusím očistit a prostříknout ty u spínače. Podle fotky se tam leze ze spoda :-/

Divím se, že to dělají takto složitě a v nepřístupném místě, když má řadící páka samostatnou plastovou kulisu pro zpátečku, kde by mohl být spinač krásně v suchu a na bezprašném, dobře přístupném místě.

Napsal: čtv lis 11, 2010 09:55
od zelvotron
Jako Škoda 100, akorát pak občas nějaký stovky "couvaly" i na čtyřku :lol: Z toho obrázku opravdu není moc vidět, kde přesně na převodovce to čidlo je :oops:

Napsal: čtv lis 11, 2010 10:13
od tavri
podle soupisku nemohu najít tu správnou pojitku na couvačku, samozřejmě metodou vyndávání pojitstky to jde

Napsal: čtv lis 11, 2010 14:57
od Petr HC
tavri píše:podle soupisku nemohu najít tu správnou pojitku na couvačku, samozřejmě metodou vyndávání pojitstky to jde
Je to F19. V CZ překladu ty couvačky chybí. Mimochodem - v té knížce je spousta chyb a nedostatků. Kamarád konstatoval, že k houpacímu koníku je dodávána dokonalejší dokumentace.

˜ F19 (10 А )
Блокировка замков дверей .
Реле контроля исправности ламп
Указатели поворота с контрольными
[shadow=yellow]Лампы света заднего хода .[/shadow]
Обмотка возбуждения генератора

Napsal: čtv lis 11, 2010 16:26
od plavec
Petr HC píše:že k houpacímu koníku je dodávána dokonalejší dokumentace.
S tím bych taky docela souhlasil :lol:
Tenhle spínač funguje taky jako brzdovej spínač- že je to vlastně rozpínač a když odejde, tak je stále rozepnuto a světa stále svítí? Tipuju že ne.

Napsal: čtv lis 11, 2010 16:54
od Luděk Musil
plavec píše:Tenhle spínač funguje taky jako brzdovej spínač- že je to vlastně rozpínač a když odejde, tak je stále rozepnuto a světa stále svítí? Tipuju že ne.
Správně - ne :D
Brzdový spínač (tlačí-li na něj pedál) je rozepnut a teprve až šlápneme na brzdu tak pružinka zatlačí na kontakty a ty se spojí ... a prochází proud.
Zpátečkový spínač je udělán přesně obráceně - když na něj (resp. kuličku vevnitř spínače) zatlačí řadicí vidlice - tak spojí kontakty.
Dlouho jsem nic nemaloval - takže jeden "elektricko-mechanický" (a velmi zjednodušený) náčrtek:

Napsal: čtv lis 11, 2010 21:02
od tavri
K obrázku dodám, že spínač vypadá jako přerostlý červík s kuličkou. Něco uvnitř se pak opírá do kuličky.