Stránka 1 z 1
Cvrlikání motoru...
Napsal: pon říj 11, 2010 19:27
od Michal Karásek
Tak jsem vyměnil víko ventilů u 1300 řemen. Najednou začalo auto vydávat prapodivné zvuky, ještě podivnější ale je, že tyto zvuky se podaří z motoru vyloudit pouze ve velice "úzkém" režimu. Tedy, nejprve zvuky: Vyšší pravidelný tón, odpovídající cvrčkovi, ale necvrká s přestávkama, cvrká furt. Teď režim, kdy se zvuk ozývá: Je to při zahřátém motoru, jízdě na plyn a pouze v momentě, kdy přišlápnu pedál pouze takovým způsobem, abych vymezil vůli v táhlech, ale neotevřel klapku...
Při jízdě na sytič to nedělá, benzín jsem zatím nezkoušel. Zvuk má tendenci pronikat do kabiny, ale při otevřené haubně není přes celkové pozadí slyšet. Projevuje se jak při stání, tak při jízdě.
Karburátor jsem dnes dotahoval, přetěsnil jsem usazení na přírubu sání, seštěloval ventily (0,15 na tvrdo), překontroloval hadice plynu. Nepomohlo nic. Čím to může být?
EDIT: Ještě jsem zapoměl na restrikční podložku mezi karburátor a přírubu, kterou jsem tam dneska dával, ale ty zvuky to dělalo i předtím...
Napsal: pon říj 11, 2010 19:58
od Puhi
podľa popisu ti nejakým spôsobom cvrliká tiahlo plynu, skús kvapnúť trochu oleja na ten "čap" čo je na viečku ventilov. Inak neviem. Mne istý čas doslova buchotal, ale bol to pedál plynu a len pri voľnobehu
Napsal: pon říj 11, 2010 20:00
od Michal Karásek
skusím to ještě všecko promáznout, uvidíme, zítra snad napíšu, jestli jse se někam hnul
Napsal: úte říj 12, 2010 07:17
od Marek
Michal - ten Tvůj kladkostroj převodu táhla karburátoru je sám o sobě unikátní model a nemá ve světě obdoby. Určitě tam něco rezonuje. Hledej, hledej a jistě najdeš
.
Napsal: úte říj 12, 2010 07:35
od Vašátor
Jo přesně toto mi dělal prasklý plastový úchyt táhla plynu - uchycení táhla plynu v motorové stěně. A taky mi trvalo pěkně dlouho, než jsem na to přišel
Re: Cvrlikání motoru...
Napsal: úte říj 12, 2010 07:44
od Petr HC
Michal Karásek píše: ...zvuky: Vyšší pravidelný tón, odpovídající cvrčkovi, ale necvrká s přestávkama, cvrká furt. Teď režim, kdy se zvuk ozývá: Je to při zahřátém motoru, jízdě na plyn a pouze v momentě, kdy přišlápnu pedál pouze takovým způsobem, abych vymezil vůli v táhlech, ale neotevřel klapku...
Přesně takto se mi choval karburátor Ozon 2108-1107 ve 2104ce (montovaný už z fabriky) a někde (tuším servis v Č.Skalici) mi bylo sděleno, že to je jeho typický a naprosto neškodný projev. Možná by se k tomu mohli vyjádřit "Samaristi", protože podle typového čísla patří do Samary.
Napsal: úte říj 12, 2010 16:22
od Michal Karásek
kladkostroj, který nevydal ani hlásek byl odstraněn (vzal jsem víko s přepákováním vzadu včetně táhel) a začalo to, snad to bude tím, co tu píše PetrHC a ne něco protrženého (obroušeného, urvaného atd.)
Marek: Až mě po přečtení tvého článku mrzí že jsem ten kladkostroj dal pryč a nahradil originálem, takhle to fakt asi neměl nikdo...
Napsal: čtv říj 14, 2010 17:26
od amiricas
Zrovna před dvěma dny mi začal taky jakoby cvrkat jako cvrček,poté co mi došel plyn a já musel jet dva dny na benzín, ještě před tím jsem cca na začátku léta ladil volnoběd a od té doby mi dělal takový obdélníkový průběh zvuk motoru (otáčky)__--__ , ale necvrkal. A dneska mi to nedalo natankoval jsem si plyn v domění, že to předtím nedělal a že to přestane, ale stejně to dělá i na plyn, takže jsem začal zkoušet hadičky... a mám za to že to dělá asi ventil na plynu. Když jsem ho odpojil tak přestaly kolísat otáčky volnoběhu, ale netuším jak s tím cvrkáním, protože mi to dělá jen za jízdy když je motor v zaběru. V sobotu doplním foto o jakým ventilku mluvím a jestli mi to pomohlo od "cvrčka".
[ Komentář přidal: Luděk Musil: pá říjen 15, 2010 06:46 ]
Cvrčka najít a vyhodit
. L.