Stránka 1 z 8

Niva 1,7 r.v. 96 dobíjení

Napsal: stř čer 25, 2008 10:10
od chmelař
Prosím o radu, před týdnem jsem hýbal s alternátorem a začala mi svítit kontrolka dobíjení, no pohl jsem konektorem u alternátoru a přestala svítit,. samodřejmě jsem konektory očistil , ale pořád to blbne chtěl bych se zeptat hlavně kam vede od alternátoru drát na buzení a kde hledat další svorku. Dík Pepa

Napsal: stř čer 25, 2008 11:28
od Luděk Musil
Někde jsem maloval principielní schema dobíjení pro 21073i (což je totéž jako 21213i). Někde to pohledám - pak Ti bude jasno, kde hledat. L.
Edit: zde: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=138&start=30

Napsal: stř čer 25, 2008 16:11
od chmelař
Díky, byl to asi jen blbý konektor

Napsal: čtv čer 26, 2008 14:27
od FOMA
JmJ mi zvětšoval schéma zapojení je to v sekci EL.Kontrolka dobíjení.

v podstatě je tam buzení přes kontrolku,takže hl.přívod od baterie značený(30 ,popř +).je jasný, pak je tam ještě tenký káblík s konektorem jako buzení a ten je zapojen na relé alt.,Když zapneš klíček a tento konektor dáš na kostru(-)tak by se ti měla rozsvítit kontrolka dobíjení,pokud tomu tak bude hledej chybu v alt. pokud ne a na konektoru nenaměříš 12v je chyba někde v napájení-buzení.

A ted jednoduše: po zapnutí klíčku musí být na všech přívodech k alt 12v.

Napsal: čtv čer 26, 2008 14:36
od Luděk Musil
FOMA píše:A ted jednoduše: po zapnutí klíčku musí být na všech přívodech k alt 12v.
Upřesnil bych to takto:
Na "živým" šroubku M6 bude +12 V stále, na konektoru se objeví napětí po zapnutí klíčku. L.

Napsal: sob čer 28, 2008 09:47
od chmelař
Tak to je všady napětí, dnes ráno to zase nedobíjelo, no a po příjezdu, jsem se po tom začal pídit a ono to zase dobíjelo, no ale příšel jsem na to že při volnoběhu to dobíjí 13V a když tom pořádně přidáš tak to ukazuje 11,8V měřeno na svorkách baterie. Můžou to dělat uhlíky? Dík Pepa

Napsal: sob čer 28, 2008 12:54
od Luděk Ondrůch
Zkontroluj utažení šroubku co drží regulátor s uhlíkama na alternátoru, a ukostření motoru ke karoserii. pPokud se to nezlepší tak vyměň celý regulátor s uhlíkama za jiný a uvidíš jestli to bylo tím. Napětí při chodu motoru by mělo být mezi 13,9 - 14,4 V.
Mně dobíjí při volnoběhu 14,2 V a při zaplých světlech na volnoběhu 13,9 V. Při zvýšených otáčkách se drží na 14,2 V.

Napsal: sob čer 28, 2008 16:11
od chmelař
Díkky a ještě jedna prozba nemáte někdo oskenovaný ten nový alternátor z katalogu náhradních dílů, ať vím jak se do toho leze, předpokládám že je to všechno za tím umělím deklem.

Napsal: pon čer 30, 2008 10:39
od Saša
chmelař píše:Můžou to dělat uhlíky?
Mně to dělalo to samé a opravdu to dělaly uhlíky po vměně OK . Vyměň jen uhlíky pasují z altíku Favorit a dají se samostatně koupit skoro v každém krámu v LTM 15kč/kus . Musí se jen připájet .

Napsal: pon čer 30, 2008 16:20
od chmelař
Alternátor dobrý, vyměněný klínák, je to lepší. Jen i nový při zapnutých světlách a ventilátoru klouže při přidání plynu. Hřeje se mi ale první pojistka ta modrá nožovka na boku, nevíte někdo co je na ni napojeno. Dík Pepa

Napsal: úte črc 01, 2008 09:05
od chmelař
Klíňák pořádně napnut, po problémech s dobíjením, ani nevíte jak jsem si oddechl, jen ještě vyřešit proč se ta pojistka tak hřeje, po delší době na ni neudržíte prst, Má stím někdo zkušenost. Prosím poraďte

Napsal: úte črc 01, 2008 11:56
od Hurikán
Nejspíš bude mít pojistka na kontatech přechodový odpor. Vyčistit, zkontrolovat.

Dobíjení 1.7 - prosím o radu

Napsal: pát pro 11, 2009 15:57
od marango
Můžete mě někdo polopatě vysvětlit, jak funguje dobíjení u Nivy? Už jsem ji měl u 2 elektrikářů a všichni nechápou.

Když zapnu klíček, kontrolka - LED dioda se nerozvítí, nastartuji jedu zapnu světla stěrače, kontrolka se rośvítí a do půl hodiny je baterka vybitá. Už jsem tam dal i jiný altik a pořád to stejné.
Navíc mám takový pocit, že na baterce je pořád jen 12V

II. aletrnátor byl
VAZ combi 1,7i 1997

Já mám VAZ 21214 z roku 1996 1,7i

Prosím nemáte někdo sedadlo spolujezdce?

Napsal: pát pro 11, 2009 16:40
od Saša
Pokud je tam místo žárovky LED dioda , musí tam být ještě nějaký odpor nahrazující žárovku a mohl odejít , mám dojem že je v přístrojovém štítu na plošáku . 1.7 altík jí (žárovku) potřebuje na předbuzení .
Mám dojem že se to tu již někdy řešilo . Luděk Ondrůch bude vědět .
Jde ti na tu LED klíčkové + ?

Napsal: pát pro 11, 2009 19:32
od Luděk Ondrůch
To by mně zajímalo jaký je to bastl :lol: Já mám rok 1997 a mám tam standartní žárovku. Odkud z Brna jsi ? Mohli bychom se na to někdy podívat, akorát teď marodím.