Stránka 1 z 3

hlinikove casti motora

Napsal: pon srp 23, 2010 16:25
od Jany_RS
Existuje v serii(v rally) vana,hlava,popripade blok z hlinika?

Napsal: pon srp 23, 2010 17:42
od Křečík Barbuška
Hlava je hliníková ve všech případech.

Napsal: úte srp 24, 2010 11:47
od Jany_RS
Koko Loko, a co vana boli na novsich typoch hlinikove?

Napsal: úte srp 24, 2010 12:07
od peet2101
Jany_RS, Občas se najde hliníkový kryt ventilů. Dokonce tu byl kdysi i v bazaru, ale je to celkem vzácnost.

Napsal: úte srp 24, 2010 12:26
od Marek
Hliníkový kryt jsem viděl loni na srazu u jedné seriové 2101. Jinak je v serii jen u modelu 2105, u řetězáků je to jak jsem říkal vzácnost.
Vana hliníková neexistuje.

Pokud potřebuješ snížit hmotnost vozu, určitě Ti hliníková víka motoru nepomohou. Za prvé proto, že nejsou, za druhé proto, že rozdíl hmotnosti plechového a hliníkového víka je nula nula prd.

Radši dej laminátovou kapotu - rozdíl skoro pěti kilo, vyházej zbytečnosti jako nárazník, čelo, baterku dej do kufru a hned máš dvacet kilo vepředu k dobru.

Napsal: úte srp 24, 2010 17:56
od Jany_RS
Marek, o hmotnost mi neslo viem ze tam velky rozdiel neni,ale podstatny rozdiel je ze hlinikova vana lepsie odvadza teplo ako plechova,a ten kryt ventilov pasuje z 2105 na ostatne modely?

Napsal: úte srp 24, 2010 18:06
od Laďuša
Nepasuje. Ty máš problémy s chlazením?

Napsal: úte srp 24, 2010 18:06
od rosta
ne je kratší-v 05 je řemen v 01 011 03 06 a v 1700 je řetěz......

Napsal: úte srp 24, 2010 18:18
od Jany_RS
Laďuša, zatial nemam,ale aj to bude 8)

Napsal: úte srp 24, 2010 18:41
od Marťas
Jany_RS, Musim uznat, že máš s autem zvláštní plány :shock:
Vypušť vodu a bude se to přehřívat razdva. Zvláštní druh tuningu tohleto.... :scratch:

Napsal: úte srp 24, 2010 19:00
od Jany_RS
Marťas, co?ved keby som to upravil tak si bud isty zeby stupla teplota to by som potom rozmyslal uz na zvacsani kanalov vody,oleja ,upravit termostat abo daco take popripade chladic oleja,preto sa pytam ci nebola napr.vana z hlinika kvoli odvodu teplo,kapis?

-A ked mi napise marek ze upravil pol motora,ze znizil hlavu o 2.5 mm a vobec sa mu to neprehriavalo :? so seriovym chladenim, tak to potom asi s tym jazdil len na volnobeh abo v zime :)
-nic proti Marek :wink:

Napsal: úte srp 24, 2010 19:28
od radek mb
Myslím se ,že na úpravy,které je člověk schopen udělat doma na koleni,sériové chlazení bohatě stačí,k lepšímu chlazení oleje se dá dodělat olejový chladič.Ať se k tomu vyjádří kluci,kteří motory upravovali,např. Atex,Pája,Majo,Ondra 07,LRRH a další,když ti Markovo vyjádření nestačí.

Napsal: úte srp 24, 2010 19:45
od Jany_RS
Ať se k tomu vyjádří kluci,kteří motory upravovali,např. Atex,Pája,Majo,Ondra 07,LRRH

presne tak nech povedia svoj nazor s upravami motorov a chladenim i ked sa to tu uz milion krat preberalo a furt sme dosli k tomu ze na "upravene"auta treba mat aj upravene chladenie

Napsal: úte srp 24, 2010 21:19
od Marek
Měl jsem motor 1500 na kompresním poměru 10,5:1, výkon na brzdě přesně 77kW a NIKDY se mi motor nepřehříval, i když jsem letěl z Prahy do Brna za 74 minut!!! A to jsem jezdil na LPG, které samo o sobě má vyšší teplotu hoření a tudíž motory jsou náchylnější na přehřívání. Na chlazení jsem neměl absolutně žádné úpravy - seriová vodní pumpa, seriový termostat, seriový (nový) chladič s elektrickým ventilátorem, prostě seriové díly.

Hliníková vana k ničemu nepomůže. Olej se ohřívat musí, jinak nemaže správně. Optimální provozní teplota motorového oleje je 100-120°C. Proč bys ho chtěl chladit???

Jestliže se upravený motor přehřívá, jednoznačně je špatně nastaven předstih. Jinak se nikdy přehřívat nemůže.

Napsal: ned srp 29, 2010 13:01
od Jany_RS
Koko Loko píše:Hlava je hliníková ve všech případech.
hlava je lahka zliatina(podla googlu -ocele a niklu)???aspon to tak pisu jak na to lada strana 20