Stránka 1 z 2

Po zohriati nemaze :(

Napsal: pát srp 13, 2010 06:40
od peto5o
Pekny den vsetkym. Mam nasledovny problem...

Ked nastartujem svoju 21061 vsetko je v pohode. Rucicka mazania mi pride aj k 4-ke (podla otacok)

Akonahle sa motor zohreje, rucicka klesa... pri prevadzkovej teplote cca 90°C motor prestava mazat. Dokonca do rychlosti cca 30 km/hod je rucicka na nule a svieti cervena kontrolka. Situacia sa jemne zlepsila po vymene oleja a olejoveho filtra.

Neviete niekto poradit? :cry:

Napsal: pát srp 13, 2010 08:13
od Marek
Olejové čerpadlo - pravděpodobně netěsný redukční ventil.

Vyndat, opravit případně vyměnit. A rychle nebo dojezdíš!!!

Napsal: pát srp 13, 2010 08:27
od čmelák
kluka v haji

Napsal: pát srp 13, 2010 09:58
od Drobek81
Pokud motor neklepe (zatim), tak zkus mrknout, jestli nevylitla zatka vzadu na vacici...pak se pust do pripadnych rozborek motoru

Napsal: pát srp 13, 2010 20:20
od popest
Mě to dělalo to samé. Stačilo vyndat čerpadlo, zabrousit redukční ventil a při té příležitosti jsme na rady Marka podložil i pružinu aby se zvýšil maximální mazací tlak. Od té doby 2 roky pohoda :yawinkle:

Napsal: sob srp 14, 2010 23:01
od dmatej
Pokud bys slyšel klepání (asi jako když budeš klíčem 17/19 klepat o blok motoru), nejezdi. Abys nedopadl takhle:
http://picasaweb.google.com/lh/photo/OG ... directlink

Napsal: ned srp 15, 2010 10:10
od rosta
:shock: ty vo.e to vidím prvně

Napsal: ned srp 15, 2010 11:02
od peet2101
Na návštěvě u "skoro tchána" sem něco takovýho viděl naživo na offroadovým motoru. Pán pak ještě otevřel expanzku a schytal pěknou opařeninu na ruce. Motor měl prý v autě najeto asi 20 minut.

... nie je to cerpadlo

Napsal: úte srp 17, 2010 07:35
od peto5o
Pekny den.

Dal som dole olejovu vanu a vybral cele olejove cerpadlo. Vsetko tam je v pohode. Mal som na porovnanie este jedno z predosleho motora. To co tam je teraz, bolo ovela krajsie po vsetkych strankach. Ventil v pohode, pekne sedi.

Musi to byt nieco ine :cry:

Napsal: úte srp 17, 2010 09:34
od Marek
A zátka vzadu na vačkovém hřídeli???? Někdo to tu psal.

Vacka

Napsal: úte srp 17, 2010 12:11
od peto5o
To by sa mi tratil olej nie?. Ked som lezal pod autom nebolo tam nic mokre.... Okrem toho, to by nemal tlak asi ani pri studenom motore nie?

Zahada je ta, ze tlak trati, az ked sa zohreje.

Napsal: úte srp 17, 2010 12:14
od vintera
jak dlouho už trvá tahle závada, tlak ti klesal postupně delší dobu, nebo náhle během jedné nebo několika jízd?

Napsal: úte srp 17, 2010 16:10
od Dusan
Netrati sa olej..olej bude tiec okolo tej zatky klesne tlak... a potecie dole do olejovej vane. Ostava v motore len tecie inaak ako si konstrukter naplanoval...

Re: Vacka

Napsal: úte srp 17, 2010 17:41
od Marek
peto5o píše:To by sa mi tratil olej nie?. Ked som lezal pod autom nebolo tam nic mokre.... Okrem toho, to by nemal tlak asi ani pri studenom motore nie?

Zahada je ta, ze tlak trati, az ked sa zohreje.
Olej by se neztrácel - vačkový hřídel je v motoru pod víkem ventilů, takže pokud by olej z hřídele odtékal netěsnou zátkou vzadu, normálně poteče dovnitř motoru a nikam se ztrácet nebude.

Olej je při studeném motoru hustý, má velkou viskozitu. Proto má tlak. Zatepla olej teče jako voda a tlak ztrácí. Je-li v systému netěsnost, tlak se ztrácí o to víc.

Napsal: pon zář 13, 2010 22:38
od MartasBrno
Mám jednu poznámku, takový nemilý zážitek... Zlehka k tématu.
Když jsme si dělal ventilové vůle na zeleném, no a měl už klíč v ruce, oběhnul jsem zlehka i matky domku vačky. Prostě mne to napadlo zkontrolovat. A když jsem narazil na matku šteftu co je v olejovém kanálu, tak se mi klíč protočil. Nestačil jsme se divit. Tak jsme je všechny znova oběhnul s momentovým klíčem (torzní typ s rafičkou a stupnicí (made in GDR)), tak všechny matky byly dotaženy správně (nebo víc), jen ta jedna byla asi čtvrtinovým momentem. :axe: Je toto možné???

Problémy s mazáním jsem nezaznamenal, ale preventivně jsem si i tlakoměr namontoval... Podle něj bylo vše +- v pořádku... Přesto ale píšu, někdo jiný by mohl mít problém s mazáním...