Stránka 1 z 2

chladenie vozu 21044

Napsal: pon črc 26, 2010 09:46
od Sid
Už dlhšiu dobu rozmýšľam nad tým, či má naše auto v poriadku chladenie. Vodná pumpa bola menená skôr, ako sme auto kúpili, chladič a termostat sme menili my.
Ukazateľ teploty je riešený trocha blbo, lebo nemá žiadne čísla, tak netuším, aká je vlastne teplota. Sahara má spínacie čidlo umiestnené na motore a nie na chladiči, ako je to u klasiky. Aký to má vplyv na jej spúšťanie?

Na našom aute je takýto priebeh teplôt. Je to v poriadku?

-Pri jazde 60-90 kmh sa ručička teplomera drží stále na rozhraní bieleho a zeleného poľa.
- Pri jazde v meste s častým čakaním na križovatke sa ručička vyšplhá aj 2-3 mm do zeleného poľa a ak ide ešte vyššie pred polovicou zeleného poľa sa zapne sahara a keď teplota klesne na hranicu 2-3 mm na začiatok zeleného poľa sahara vypne. Potom teplota buď stúpne a znova sa zapne sahara, alebo sme mimo mesto A zrýchlením sa zlepší prúdenie vzduchu a teplota klesne na hozhranie bieleho a zeleného poľa.
Sahare vždy trvá dosť dlho než sa vypne.
-Pri jazde na dialnici mimo extrémnych teplôt sa ručička drží na rozhraní bieleho a zeleného poľa.
-Pri jazde po diaľnici pri horúčave okolo 36C sa ručička vyšplhá ďaleko za polovicu, skoro až k červenému poľu a zostáva tak po celú dobu. Občas zíde nžšie a vráti sa nazad. Sahara stále beží ako bláznivá a ani po zídení z diaľnice už teplota neklesla pod polovicu a sahara stále bežala až pokiaľ sme nedošli do cieľa a neodstavili motor. To bolo do 10 km cez mesto od zídenia z diaľnice.

Napsal: pon črc 26, 2010 10:00
od dvk
Chlazení se mi chová úplně stejně, akorát nejezdím po dálnici a na běžných cestách se mi ještě nepodařilo ručičku dostat na hranici červeného pole (jezdím cca do 120).

Napsal: pon črc 26, 2010 10:42
od Drobek81
take to tak nejak mam, akorat jezdim na LPG a nahoru to leze jen pri tech horkach...kdyz sou takove vedra, mam strach jet vic jak 150 abych nahodou neuvaril (jednou se podarilo pri jizde po dalnici :oops: )...ale i kdyz se dostanu za pulku, pak staci sjet z fofrstrase a hned sleze teplota na rozhrani bila/zelena. Na rozhrani se drzi pri bezne jizde, ve meste leze tak ty 2-3mm (to uz ale statecne vrni sahara)...

Napsal: pon črc 26, 2010 10:47
od JmJ
Drobek81 píše:take to tak nejak mam, akorat jezdim na LPG a nahoru to leze jen pri tech horkach...kdyz sou takove vedra, mam strach jet vic jak 150 abych nahodou neuvaril (jednou se podarilo pri jizde po dalnici :oops: )...ale i kdyz se dostanu za pulku, pak staci sjet z fofrstrase a hned sleze teplota na rozhrani bila/zelena. Na rozhrani se drzi pri bezne jizde, ve meste leze tak ty 2-3mm (to uz ale statecne vrni sahara)...
treba se to ted trosku zlepsi, po nedelni tuning party ;-)

Napsal: pon črc 26, 2010 10:54
od Drobek81
JmJ píše:treba se to ted trosku zlepsi, po nedelni tuning party ;-)
no taky ocekavam ze zmena ventilovych "vuli" pomuze, uvidime...kazdopadne auto jede o poznani lepe, sem rad, ze sme se do toho pustili - evidentne to bylo 11:55 :lol:

Napsal: pon črc 26, 2010 12:37
od Sid
Takže by to malo byť v poriadku.

Ešte ma napadla jedna vec. Zdá sa mi, že tu niekto spomínal, že 1,7i má vačšiu vodnú pumpu. Je tak, alebo nie :?:

Napsal: pon črc 26, 2010 13:19
od MartasBrno
Drobek81 píše:
JmJ píše:treba se to ted trosku zlepsi, po nedelni tuning party ;-)
no taky ocekavam ze zmena ventilovych "vuli" pomuze, uvidime...kazdopadne auto jede o poznani lepe, sem rad, ze sme se do toho pustili - evidentne to bylo 11:55 :lol:
Drobku, když se tu řeší chlazení a vůle - měl jsi je kladné (vůle), nebo záporné? A jaký vliv měly na zahřívání motoru?

Napsal: pon črc 26, 2010 13:49
od Drobek81
MartasBrno píše:
Drobek81 píše:
JmJ píše:treba se to ted trosku zlepsi, po nedelni tuning party ;-)
no taky ocekavam ze zmena ventilovych "vuli" pomuze, uvidime...kazdopadne auto jede o poznani lepe, sem rad, ze sme se do toho pustili - evidentne to bylo 11:55 :lol:
Drobku, když se tu řeší chlazení a vůle - měl jsi je kladné (vůle), nebo záporné? A jaký vliv měly na zahřívání motoru?
mno vesmes kaldne :)
vyfukove mely vsechny do 0,05mm vuli a dva saci mely 3mm a dva tak 0,1mm. Ale je to spise mou lenosti - kdyz sem menil motor, dal sem tam druhej a nevedel sem jak na tom ventily sou - proste sem si rekl ze to bud bude klepat nebo nebude...neklepalo a neklepalo to dalsich 50tkm. Jenze najednou to ztratilo na vykonu, problemy na LPG a kdyz sem jednoho dne rano nastartoval, tak to bylo jak traktor...nastesti to bylo jen tema ventilama, u dvou se povolila kontramatka (dukaz, ze je potreba radne utahovat) a ty se zasroubovaly nadoraz - mozna behem provozu se to rozstelovavalo, obcas to jelo hure...ale klepalo to jen nekdy :lol:

Napsal: pon črc 26, 2010 14:53
od Cooper
dvk píše:Chlazení se mi chová úplně stejně, akorát nejezdím po dálnici a na běžných cestách se mi ještě nepodařilo ručičku dostat na hranici červeného pole
Ano, naprosto ten samý případ, když jedu s lehkou nohou, do zeleného to nedostanu. Pouze když je nad 25°C, teplota si šplhne do zeleného. Jízda v koloně je jasná, tam spíná sahara, někde ve 3/4 stupnice.....

Na chlazení si nemůžu stěžovat.

Napsal: úte črc 27, 2010 20:47
od vintera
sid, 1,7 má větší vrtulku v pumpě

Napsal: pát srp 13, 2010 06:53
od Drobek81
u mne se to zlepsilo po serizeni ventilovych "vuli" a kdyz k tomu pridam vymenu predniho a zadniho loziska, tak dokonce klesla spotreba o 5litru 8)

Napsal: sob srp 14, 2010 21:53
od MartasBrno
Drobek81 píše:u mne se to zlepsilo po serizeni ventilovych "vuli" a kdyz k tomu pridam vymenu predniho a zadniho loziska, tak dokonce klesla spotreba o 5litru 8)
jaká ložiska?

Napsal: ned srp 15, 2010 08:17
od Drobek81
MartasBrno píše:jaká ložiska?
v kolech :) PP PZ loziska byly v haji, navic PP brzda pribrzdovala (proto odesly i loziska, vytekla z toho teplem vazelina)

Napsal: ned srp 15, 2010 08:22
od MartasBrno
Tak to jsem už doma, podle úrovně hučení v autě budu snad do roka a do dne měnit všechny tyto věci...
A vliv stavu přední brzdy můžu potvrdit, nejen na permanentní špinění kola, ale i na spotřebu a chlazení. Auto sem dřív ohřál :lol: . Ale tím veškeré výhody končí.

Napsal: ned srp 15, 2010 08:50
od plavec
MartasBrno píše:A vliv stavu přední brzdy můžu potvrdit, nejen na permanentní špinění kola, ale i na spotřebu a chlazení. Auto sem dřív ohřál
Ano toto mám vyzkoušeno na fáčku.Když byla seklá rzda, tak se voda ohřála docela rychle :lol: