Stránka 1 z 1

vnitřní levý čep

Napsal: stř črc 07, 2010 11:55
od Kewint
mám otázku. Jak se měni vnitřní levý čep ?

Napsal: stř črc 07, 2010 22:10
od Hurikán
Úplně stejně jako všechny ostatní čepy na autě.

Nejlepší je čep předpružit stahovákem a potom dát kladivem krátkou ostrou ránu na oko čepu v rovině kolmé na osu čepu. Ten po ráně (ranách) odskočí. Bez předpružení stahovákem to jde také, ale je potřeba více ran a trpělivosti.

Napsal: čtv črc 08, 2010 12:52
od vintera
namáš-li žádný vhodný stahovák, použij radu Hurikána s tím, že na protilehlé straně oka, kterým prochází čep pevně přidrž větší kladivo a druhým přesně z opačné strany pořádně udeř, napoprvé to nejde, ale i velké kuláky se nakonec v kuželu oka uvolní. Radějí větší kladiva nežli menší. Ale je to středověká rada v době letů na Měsíc.

Napsal: čtv črc 08, 2010 13:00
od Křečík Barbuška
Mno, já vyšroubuji matici a pak motorovým prostorem prostrčím tyč a přes ní ten čep vymlátím :P .

Napsal: čtv črc 08, 2010 13:16
od vintera
kokoloko, lada má páky celkem silné a odolné, ale bál bych že může dojít k deformaci páky, nebo jejího uložení po ůderech na čep pouze z jedné strany bez jejího podložení z druhé strany. V "mládí" jsem jednu páku ohnul (ne u lady), tak už na čepy takhle nikdy netluču.

Napsal: čtv črc 08, 2010 15:48
od Křečík Barbuška
Já zatím nikdy nic neohl, tak tluču jako čert :D .

Napsal: čtv črc 08, 2010 17:40
od Ivo
Já používám obě metody na střídačku. Jak protilehlé kladiva, tak tyčku přes motorový prostor, ale s tím, že páku zespod podložím a trochu napružím zvedákem. Nějaký stahováček sice mám, ale ten se hodí maximálně na ty krátké čepy řízení. Na ty dlouhé ho nenasadím.

Napsal: ned črc 11, 2010 10:44
od Kewint
ještě se zeptám,když otočim volantem,tak začně někde u převodky a čepů lupat,je jedno na jakou stranu točím.je to převodkou nebo právě timto čepem ? vůle na volantu je dost velká o tom vím

Napsal: ned črc 11, 2010 11:12
od Křečík Barbuška
Na to si musíš přijít sám, ty jsi u toho nejblíž. Někdo ať ti motá volantem a ty se to snaž pod autem vysledovat, lze i pohmatem, část, která lupance způsobuje bude dávat do tlapek citelné rázy. Hlavně bacha na prstíky, ať si je nenecháš sevřít soupáčím. Sleduj i co se přitom děje na svislých čepech i uložení ramen, zejména horních.

Napsal: ned črc 11, 2010 21:24
od Kewint
Zkoušel jsem tam dát na čep ruku a klepe při zatáčení, taky sem zkoušel dotáhnout převodku,ale se šroubem ani nehnu, je skoro zašoubovaný dovnitř.

Napsal: pon črc 12, 2010 08:50
od vintera
pokud je vůle na čepu převodky řízení, bývá i na pomocném čepu z druhé strany. Tady pomůže zřejmě klasická oprava výměnou všeho opotřebeného.

Napsal: pon črc 12, 2010 16:53
od Křečík Barbuška
Kewint píše: ... taky sem zkoušel dotáhnout převodku,ale se šroubem ani nehnu, je skoro zašoubovaný dovnitř.
A měl jsi sundanou tu pojistnou podložku?

Napsal: pon črc 12, 2010 18:33
od Kewint
ta mi šla normálně volně,se musí ještě odělat?

Napsal: pon črc 12, 2010 20:38
od Křečík Barbuška
Víš, že už ani nevím :P .

Napsal: pon črc 12, 2010 20:46
od Kewint
tak já to zítra zkusím :D