Stránka 1 z 3

Demontáž LPG

Napsal: čtv čer 24, 2010 22:04
od cackler
zdravim,
vyndavam z auta lpg a mam problem s tlakovou nádobou, že v ní je ještě zbytek LPGčka, jak to nejlíp vypustit?

Vyjezdit to už nelze.

Napsal: čtv čer 24, 2010 22:52
od plavec
Noo to by mě taky zajímalo. Kdybych tu nádrž už nepotřeboval, tak by mě zajímalo vzít palici a zkusit urazit multiventil, a jak by zamrzlo vše kolem. :mrgreen: Ale bez diváků si n to netroufnu

Napsal: pát čer 25, 2010 00:27
od vintera
jestli škrtneš palicí a hodí to jiskru, tak ti nejvzdálenější diváci budou mít na co koukat. Ve sběrně vedle přesně takhle porcoval borec bombu LPG, to byla šlupka. Před tím ji vypustil, hurá na ní, ale něco málo stejně zůstalo.

Napsal: pát čer 25, 2010 06:49
od Marek
Normálně nádrž položit na volné prostranství (do stínu) multiventilem nahoru, pozvolna povolovat imbusové šrouby multiventilu. Po určité době začne unikat tlak, tak ho nechte, až se to uklidní. Potom to normálně otevřete a kapalný propan vylijte z nádrže ven.

Napsal: pát čer 25, 2010 07:26
od Luděk Musil
Nádrž LPG můžeš bez obav odpojit od trubek a vyjmout z vozu. L.

Napsal: pát čer 25, 2010 07:37
od Marek
Luděk Musil píše:Nádrž LPG můžeš bez obav odpojit od trubek a vyjmout z vozu. L.
Aha, já jsem to blbě pochopil. Myslel jsem, že potřebuje z nějakého důvodu to palivo dostat z nádrže ven, proto jsem radil to, co jsem radil. Jestliže je třeba nádrž pouze demontovat, prostě se odpojí od potrubí a vyndá z auta. Plyn neunikne, protože obě hrdla jsou opatřena jednocestnými kuličkovými ventily. Takže LPG zůstane v nádrži i po odpojení trubek, to je jasná věc :wink:.

Napsal: pát čer 25, 2010 08:29
od Luděk Musil
Správně ... jsem tvor líný a nechtělo se mi přemýšlet nad těmi kuličkovými uzávěry. L.
PS:
Pokud chceš nádrž PO DEMONTÁŽI Z AUTA vypustit - platí Markův postup.

:!: :!: :!: Nádrž SE NESNAŽ VYPUSTIT/NEVYPOUŠTĚJ instalovanou v autě :!: :!: :!:

Napsal: pát čer 25, 2010 09:22
od Marek
Luděk Musil píše:Nádrž SE NESNAŽ VYPUSTIT/NEVYPOUŠTĚJ instalovanou v autě.
= letecký den !

Napsal: pát čer 25, 2010 10:04
od Hurikán
Sorry, že se sem jako totální plynolaik pletu, ale nebylo by nejlepší vymontovanou nádrž někde odevzdat k odborné likvidaci?

Resp. ještě jinak. Mají LPG dílny nějakou povinnost odebírat a likvidovat části LPG systému??? Jak by to mělo fungovat a jaká je zažitá praxe?

Napsal: pát čer 25, 2010 10:50
od Marek
Nádrž na LPG není nebezpečný odpad přece. Je to ocelová tlaková nádoba, takže její likvidace spočívá v "prodeji" do sběrných surovin.

Napsal: pát čer 25, 2010 16:41
od Saša
Tak tak do zběrny , ale mají to rádi bez multiventilu , ten zvlášť a navíc je to mosaz . Popsaný Markuv spůsob jde také , ale může tě překvapit náhlé "vyplivnutí" těsnícího "O" kroužku . Můžeš také plyn vypustit tou trubkou co šla do motoru , ale musíš pomalu a jen kousek povolit zavírací šroub na multiventilu (při větším průtoku plynu by totiž došlo k aktivaci bezpečnostní pojistky a nádrž se zase zavře) . Pokud je v multiventilu uzavírací elektroventil použíj Markovu metodu - připojování drátu a baterie by v tomhle případe nemuselo dopadnout dobře .
POZOR LPG je těžší než vzduch a i když je to plyn chová se za bezvětří téměř jako voda . Takže pozor na kanály , sklepy , jámy a podobně .

Napsal: pát čer 25, 2010 19:53
od cackler
no právě, že jsem se jí snažil odpojit od trubek na multiventilu, ale hned to začlo syčet a mrznout všechno okolo, tak jsem to zase zatáh. kde přesně by měli být ty ventily, abych to odpojil až za nima?
a k tomu mam ještě v garáži jámu, teď bude plná lpgčka :shock:

Napsal: sob čer 26, 2010 08:53
od Saša
cackler píše:kde přesně by měli být ty ventily, abych to odpojil až za nima?
Dle typu může ruční uzavírací ventil vypadat rozdílně , ale najdeš ho na nádrži (většinou pod plastovým deklem) na tom bronzovém "kusu" ke kterému vedou dvě měděné trubky (jedna plnící a druhá do motoru) . Většinou to je malé vroubkované kolečko (někdy s tyčkou) s kterým jde otáčět Na starších jsou dvě na "nových" už jen jedno . Zašroubuj jej nadoraz "dolů" (jako když utahuješ vodovodní kohoutek) . U některých typů pokud je otevřen na doraz to nemusí jít zrovna lehce , tak tomu pomož kombinačkama .
Pokud jsi to uzavřel a při povolování šroubení tsyčí plyn je to normální jev . Plnící trubka je plná LPG (v plnícím hrdle je totiž další zpětný ventil) a trubka do motoru může být také plná kapalného LPG .
Vypuštění zbytku z trubek může pro neznalého vypadat "hrozivě" dlouhá doba . Dle "miry" povolení a délky trubky klidně 15 vteřin .
cackler píše:a k tomu mam ještě v garáži jámu, teď bude plná lpgčka
Tak tohle je opravdu NEBEZPEĆNÉ !!!

Jak jsem již psal je LPG těžší než vzduch a sám tudíž z jámy "nevyleze" a pokud má jáma dobře izolované stěny na jiskru si klidně dlouho počká :!: Vyfoukej jámu vzduchem . Můžeš i domácím ventilátorem , ale nezapínej ho v jámě . Ventilátor ale nesmí mít motor s uhlíky - třeba jako vrtačka . Dá se "vyhnat" i kusem lepenky když s ní budeš "vhodně" mávat .
Demontáž LPG zařízení se v takovém případě dělá venku a nejlépe za větrného počasí .

Napsal: sob čer 26, 2010 11:39
od Marek
cackler píše:no právě, že jsem se jí snažil odpojit od trubek na multiventilu, ale hned to začlo syčet a mrznout všechno okolo:shock:
To je samozřejmé - uniká pouze plyn, co je v té trubce. Z nádrže neunikne nic, neměj strach.

Napsal: sob čer 26, 2010 15:34
od plavec
Z tý jámy se ten plyn nedá něčím odčerpat? To by bylo jednodušší než tam lízt a mávat lepenkou nebo větrákem, ne?