Stránka 1 z 8

Kontrolka dobíjení

Napsal: pát bře 18, 2005 13:15
od Pája
Neví někdo jak a kam a přez co je zapojená? Schéma mě nezajíma, už ho mám vykoukaný. Zkusíte mi to někdo nějak vysvětlit?

Napsal: pát bře 18, 2005 13:42
od Luděk Musil
Jak jednoduše :?: To nejde :!: No, v kostce :) :
Z jedné strany je kontrolka zapojená přes klíček na baterku - tedy plus
Z druhé strany je přes rozepínací relé zapojená na výstup alternátoru (tedy resp. uhlíky). Alternátor je ukostřen a minus se různými cestičkami a kličkami dostane z druhé strany ke kontrolce
Popis činnosti:
Klíček vypnut: proud neprobíhá, žárovka nesvítí.
Klíček zapnut: proud běží od baterie přes klíček, žárovku k relátku, kde najde kostru, proto je obvod sepnut a žárovka svítí.
Motor je nastartován, alternátor dodává proud: proud běží . . . . . k relátku, které ale dostalo impuls od alternátoru, proto rozeplo, nenajde kostru, žárovka zhasne.
Motor je nastartován ale alternátor přestal dávat proud: relátko ztratí impuls od alternátoru, proto sepne a žárovka se rozsvítí.

Uuuf, jasný? L.

Napsal: pát bře 18, 2005 15:14
od Roman
Este maly dodatok, to rele pokial viem je zapojene na zvlastny vyvod z alternatora, je to myslim stred vinuti a tam je pri behu alternatora polovicne napatie a preto spominane rele musi spinat na 6V. Funguje to aj s niektorymi "citlivejsimi" 12V relatkami. P.S. relatko musi byt samozrejme rozopinacie.

Napsal: pát bře 18, 2005 16:55
od Dusan
Kontakty rele rozpinaju (rele pritiahne kotvu) pri 5,5V +-0,2
a spinaju pri napäti 3,5V+-0,5

Ak maš novy alternator s integrovanym Regulatorom tam je to inač.

Napsal: pon bře 21, 2005 11:58
od Pája
Takže tam můžu nacpat obyč 12V rozpinaci relé?

Napsal: pon bře 21, 2005 12:22
od Luděk Musil
Pája píše:Takže tam můžu nacpat obyč 12V rozpinaci relé?
No to sice můžeš.
Ale - teď mě tak napadá - ty máš podle obrázku 07 a podle nějaké knížky, ze které mi DELi nascanoval elektroschéma, tak rozpínací relé tam musíš mít.
A tobě ta kontrolka nesvítí, nebo nezhasíná, nebo co vlastně? L.

Napsal: stř bře 23, 2005 17:04
od expa
No tak ja som dnes konecne rozobral pristrojovku .. pomenil vypalene ziarovky osvetlenia a pozral som aj na kontrolku dobijania ... a tazko povedat ... ale zda sa mi, ze pod sklickom ani nevedie ziarovka! Abo je vo velkom kryte ako aj tie co osvetluju budiky ???? Tak ci onak .. nesvieti :D

Napsal: stř bře 23, 2005 17:33
od Hurikán
A máš zabudovaný voltmetr (továrně)? Já mám ještě 05 a u ní mi taky nesvítí kontrolka nabíjení. Když jsem se ptal původního majitele, který to koupil nové, tak mi řekl, že mu to taky nikdy nesvítilo a v servisu mu už tehdy řekli, že se u některých verzí s voltmetrem kontrolka nezapojovala. Tak nevím. Mě to zatím nevadí a stejně nemám čas procházet el.instalaci a zjišťovat jak to vlastně je. Časem se na to ale určitě podívám.

Napsal: stř bře 23, 2005 22:54
od Myso
ja mam 05 s vstavanym reglerom, nefungovala kontrolka(relatko fuc, draty ucvaknute...).dali sme tam skodovacke rozpinacie 12V, par mesiacov to fachcilo a potom sa rozsvietila a uz ani za boha zhasnut.no proste divocina.tak som fical na vrakac a kupil za 150Sk relatko ruske origos(od toho stareho zgrlosa uz nic nekupim) a od vtedy fachci ako ma...mam na sklade 2, 50Kc kus...

Napsal: stř bře 23, 2005 23:19
od expa
jasne .. mam od vyroby voltmetr .. ale proste me stve, ze tam je ta kontrolka a nesvieti .. neblika ani nic podobne :D jasne je vsio vidno cca na voltmetry, ale beztak ju chcem zfunkcnit ... musim pozriet a tusim to tu uz aj niekto pisal na ktore dve veci ju treba pripojit .. nemal som totalne vonka pristrojovku, tak sa mi nepodarilo ist na koniec cesty vodivej listy, ze ci to vobec niekam smeruje.

Napsal: čtv bře 24, 2005 08:18
od Myso
dancul to riesil, kontrolku tam vobec nemal osadenu...

Napsal: čtv bře 24, 2005 09:17
od dmatej
Ha, a já myslel ,že mám prasklou žárovku. A ono to tam není zapojení. Myslíte tu kontrolku, co je vedle mazání, že jo? Mě to zas tak nevadí, mám tam ten voltmetr a navíc jinou kontrolku na otáčkoměru (takovej ten dodo diodovej).

Napsal: úte bře 29, 2005 05:24
od Pája
Já tu kontrolku taky nemám zapojenou. Když sem měnil palubku, tak sem to zkoušel nějak rozluštit, ale nepovedlo se. Hledám místo, kde vzít šťávu pro relé(pravděpodobně rozpínací). Ještě sem nezkoušel ten střed vinutí altíku, ale podle mě je to slušná stopa. Jen nevím co udělaj s relátkem ty 4 volty, co z toho středu vinutí lezou...

Napsal: úte bře 29, 2005 21:24
od hornak.active.sound
Ja u obou LAD 2105 mnel osazeny zarofky dobijeni i s kabelama ktery koncili u druhy svorkovnice,kabely v motorovym prostoru k rele na kontrolku byly orig zafacovany a scghovany v kabelovym svazku,[dva oranzovy,bilej a myslim ze zlutej]doplnil sem rozpinaci rele a kabel od svorkovnice co je v odkladaci skrince az na zarofku a je to OK.
Co ja vim tak maloktera 2105 ma zarofku dobijeni zapojenou.

Napsal: úte bře 29, 2005 22:29
od dmatej
Já mám taky stejně nachystaný kabely i hadičky ke stěračům na světla:-)