Stránka 1 z 2
náprava na voze 21044
Napsal: pon čer 07, 2010 12:19
od Sid
Po probléme vzniknutom v sobotu večer a neúspešnej oprave včera som sa rozhodol založiť túto tému a spýtať sa skúsenejších.
Prvá vec, ktorú sa chcem opýtať je, či má hranatá a guľatá lada rovnaké spodné ramená.
Náš problém spočíva v tom, že auto prebehlo cez hlbokú jamu v dôsledku čoho sa skrivilo spodné rameno, disk kolesa a možno aj niečo ďaľšie, no zatiaľ to tak nevyzerá.
Spodné rameno a čap sú vymenené, koleso je trocha vpredšie, no stále to je zle. Bolo použité rameno z 1500vky, no nemám istotu, či nebolo krivé aj to.
Zmerali sme vzdialenosť kolesa od podblatníka a ľavé je o 2 cm viac vnútri ako by malo byť.
Čo by ešte mohlo byť poškodené?
Potrebujem to vedieť skôr informatívne, aby som sa informoval, popr. si vybavil náhradné diely. V piatok sa to chystáme dať nad jamu, všetko prezrieť, premerať.
Napsal: pon čer 07, 2010 12:25
od Luděk Musil
Nápravy, nápravnice, čepy, pružiny atd. jsou stejný, resp. téměř stejný (třeba řídící tyče jsou mírně odlišné, ale dají-li se na obě strany stejný typ tak jsou taky záměnný). L.
Napsal: pon čer 07, 2010 12:35
od Cory
Sid píše:Zmerali sme vzdialenosť kolesa od podblatníka a ľavé je o 2 cm viac vnútri ako by malo byť.
Pre upresnenie-ktore koleso bolo trafene a co znamena, ze je vo vnutri
Napsal: pon čer 07, 2010 12:42
od Sid
Bolo trafené ľavé koleso. . Je posunuté dozadu k podblatníku.
Napsal: pon čer 07, 2010 12:45
od Drobek81
+-2cm
a to se nad tim pozastavujes? Moje nervy

Napsal: pon čer 07, 2010 12:58
od Sid
Napsal: pon čer 07, 2010 13:03
od Cory
Zmeraj vzdialenost od predneho cela po napravnicu na jednej aj na druhej strane
Napsal: pon čer 07, 2010 13:04
od ger007
nemohli sa ohnut napriklad sroby spodne na ktore sa nasadzuje napravnica ???
Napsal: pon čer 07, 2010 13:22
od Sid
Chystám sa to pomerať, ale až v piatok, zatiaľ sa len informovať. Šróby, ktoré držia nápravnicu sú v poriadku.
Napsal: pon čer 07, 2010 13:29
od Drobek81
prohlidni podelny nosnik ke kteremu je uchycena napravnice tak v miste, kde jde do kastle (zadni cast z motoroveho prostoru)...pokud je na nem vlnka, byl naraz silnejsi nez je zdravo... Pokud nebude vykazovat znamky deformace, hledej pricinu v ulozeni napravnice nebo pak to rameno
Napsal: pon čer 07, 2010 13:38
od Sid
Pôjdem kúpiť nové rameno. Nápravnica je v zásobách, stabilizátor tiež. Aj ten sa mi nezdá. Tiahla riadenia sú úplne v poriadku. Ešte niečo môže byť zničené
Ten pozdĺžny nosník pozrieme nad jamou.
Napsal: pon čer 07, 2010 16:56
od Maysner
trefili ste to asi pekne a napravnice bude na te strane posunuta dozadu. mam pocit ze na tech sroubech ma nejakou vuli uz z vyroby, takze zkusit povolit a natlacit ji co nejvic dopredu. a pokud to bude malo, nezbyde, nez to rameno vypodlozkovat, aby se to srovnalo. ale to se nejlip udela nekde na geometrii. me byla geometrie udelana i na uhnutym ramenu !. vypodlozkovany to bylo na maximum, mel jsem podlomeny kolo a zarezeny hodne dozadu. ale ja to trefil z boku o obrubnik
v nejhorsim pripade hnutyho nosniku, to asi bude na upraveni drzaku napravnice a tim jejiho posunuti dopredu
Napsal: pon čer 07, 2010 19:47
od Sid
Tak takéto ohnuté sme to ešte ani zďaleka nemali. Inak díky za radu o tom povolení a potlačení dopredu.
Rana to bola krutá, auto ten náraz spomalil z 80kmh skoro na nulu.
Napsal: pon čer 07, 2010 20:15
od MartasBrno
Jak se jmenuje ten spodní (kovaný ? ) čep, který se podkládá podložkama při seřízení geometrie? Tak na tuhle věc bych kouknul jestli není možný ji ohnout... Ale to by se snad zbytek rozletěl, než by tahle věc povolila

Napsal: pon čer 07, 2010 20:23
od Maysner
pokud menil rameno, tak si myslim ze i s tou tyckou. vytahovat ty silentbloky je skoro vrazda