Stránka 1 z 2

Den zůčtování

Napsal: čtv čer 03, 2010 12:02
od Veverka
A je to tady,rozhodnu se definitivně jestli v 2105 ponechám Ozon nebo mám shánět díly na Solex,překvapilo mě že i K-l ho z kombajnu vyhodil :) .Otázky:
1) jede solex výrazně lépe?
2)žere výrazně méně?
3)je muj Ozon kompletní?Mám něco shánět?
4)šel by na ozon zapojit ekonomizér?Mám něco shánět,udělat?
5)projdu bez Solexu emisema(z továrny tam byl)?Předpokládám že ano.
Taky tímhle ještě jednou děkuji K-L a JmJ za záměnu v Trnavě,ted jenom balancuji co dál.

Napsal: čtv čer 03, 2010 12:21
od JmJ
4) ozon ekonomizer mit muze, potrebujes cernou skatulku s elektronikou rizeni ekonomizeru, elektropneumaticky ventil pro prepojovani podtlaku k samotnemu ekonomizeru, ktery musis mit na karbecu v miste sroubu stelovani mnozstvi smesy. dale pak nejake draty a dve hadicky pro podtlak. a jeste mikrospinac k tahlu plynu.

Napsal: čtv čer 03, 2010 12:30
od Marek
OZON je spolehlivý i bez ekonomizéru, dokonce bych řekl, že ekonomizér je častým zdrojem poruch a z hlediska své činnosti nic moc výrazně nepřispívá (maličko možná ušetří při jízdě po městě, ale já jezdil leta bez něho a pak pár let s ním a rozdíl jsem nepoznal).

Takže bych tam klidně dal OZON bez ekonomizéru, který před montáží je třeba opravdu pečlivě prohlédnout a seřídit. Emise a jízdní vlastnosti má naprosto stejné jako Solex, navíc je méně poruchový a spolehlivý, snadněji se seřizuje a servisuje.

Já osobně Solex NE !

Napsal: čtv čer 03, 2010 12:56
od Drobek81
Marek píše:Emise a jízdní vlastnosti má naprosto stejné jako Solex, navíc je méně poruchový a spolehlivý, snadněji se seřizuje a servisuje.
to je prave omyl ktery vsude koluje...je to ale takove to "jedna pani povidala"...otec to ma v aute a spotreba je nizsi az o litr bez problemu, motor ma kultivovanejsi chod a ochotneji se necha vytacet...to, ze v servise reknou, ze stoji zaprd, ze Ozon je lepsi plyne z jejich neznalosti a neschopnosti tento karb seridit, pripadne opravit. U otce sem menil po 150tkm membranu podtlaku volnobehu ale jinak do te doby naprosta spokojenost, navic zadne serizovani nebo rozstelovavani. Ozon je potreba obcas seridit, navic casem saje falesny vzduch pres srouby. Osobne bych ho tam dal, kdyz jej doma ma - neni nic jednodussiho nez tam koupit nove membrany a proste jej osadit. V Samarach jsou tyto karburatory osvedcenejsi, protoze do krabic se montovaly jen do nekterych. Miluju hlasky typu "tam mate Solex? to vyhodte, je to horsi, hur to jede, nespolehlive atd. " namisto aby rekli "tohle neumime opravit, dejte tam Ozon - sice budete jezdit o neco draz ale kdokoliv vam to seridi, pripadne opravi" :roll:

Napsal: čtv čer 03, 2010 13:49
od JmJ
Rozlisujte solex a solex pro axtec. to druhe je peklo, to prvni bude myslim celkem pohoda. Proste mechanicky karbec s ekonomizerem.

Napsal: čtv čer 03, 2010 15:14
od MartasBrno
Měl to peklo někdo z vás dlouhdobě funkční, aby mohl podat objektivní informace?

Napsal: čtv čer 03, 2010 15:25
od Drobek81
MartasBrno píše:Měl to peklo někdo z vás dlouhdobě funkční
klasickej Solex ano, s Axtec nemam zkusenosti - jako prosly mi pod rukama, i sem se dvouma dojel domu ale to bych nepocital :) Nicmene na klasickej Solex nedam dopustit ;-)

Napsal: čtv čer 03, 2010 15:37
od Ivo
MartasBrno píše:Měl to peklo někdo z vás dlouhdobě funkční, aby mohl podat objektivní informace?
To peklo jsme měl v autě já a až na jednu závadu, jsem s tím jezdil spokojeně až do zpopelnění.

Napsal: čtv čer 03, 2010 16:00
od Veverka
Opravdové peklo je dobádat se k dílům/soupáčím na Solex1300.Chudák mušketýr prý dva má.

Napsal: čtv čer 03, 2010 16:19
od Křečík Barbuška
Mno, Solexa jsem z auta vyhnal v rámci hledání a vylučování možností zdroje pachu benzínu v kombajnu. Jeho jízdní vlastnosti mi přijdou srovnatelné s Ozonem, je možná o chlup živější, možná o chlup úspornější, ale to se těžko soudí když se s autem jezdí jen občas a pro "radost", navíc jsem rozmlsán výkonnou sedmou :) . Solex má trošku odlišnější systém ekonomizéru a je v tomto směru výrazně spolehlivější. Nicméně, pokud se Ozonový ekonomizér hlídá a užívá se kvalitních dílů, není s ním výrazných potíží.

Emise, má můj kombajn (motor 2105) ze Solexem psané nižší a to 1-1,5% CO a 300 ppm HC, u Ozonu ve žluté 2105 1300ccm jsem měl psáno 1-1,5% CO a 1200 ppm HC . V pondělí jedu na STK a zcela jistě Solexa vrátit nestihnu, tak jsem zvědav jak to dopadne, poreferuji.

Já bych řekl asi takhle, pokud s autem moc nenajezdíš, tak se na to vyprdni a dodej k Ozonu bižuterii ekonomizeru a jezdi, budeš muset ovšem upravit sací potrubí pro připojení podtlaku, tvůj momentální stav kdy podtlak odebíráš z "přepadu" sacího potrubí je nic moc. Na druhou stranu, zprovoznění Solexu může být významným překonáním jisté mety a přeneseš se na vyšší úroveň :mrgreen: .

Napsal: čtv čer 03, 2010 16:30
od Veverka
Budiž,počkám si na pondělí... :mrgreen:

Napsal: čtv čer 03, 2010 17:55
od Michal Pokorný
Koko Loko píše:zprovoznění Solexu může být významným překonáním jisté mety a přeneseš se na vyšší úroveň
To je z hladu ? Prosím tě, najez se :wink: 8)

Napsal: čtv čer 03, 2010 17:56
od Cory
Veverka píše:Opravdové peklo je dobádat se k dílům/soupáčím na Solex1300.Chudák mušketýr prý dva má.
Staci povedat a kupim ti :wink:

Napsal: čtv čer 03, 2010 18:05
od Křečík Barbuška
Michal Pokorný píše:
Koko Loko píše:zprovoznění Solexu může být významným překonáním jisté mety a přeneseš se na vyšší úroveň
To je z hladu ? Prosím tě, najez se :wink: 8)
Ne, z nedostatku pohybu, samé společenské aktivity, nachlazení a tělo chátrá, nejen fyzicky, ale hlavně duševně :lol: .

Napsal: čtv čer 03, 2010 18:13
od Michal Pokorný
Koko Loko píše:
Michal Pokorný píše:
Koko Loko píše:zprovoznění Solexu může být významným překonáním jisté mety a přeneseš se na vyšší úroveň
To je z hladu ? Prosím tě, najez se :wink: 8)
Ne, z nedostatku pohybu, samé společenské aktivity, nachlazení a tělo chátrá, nejen fyzicky, ale hlavně duševně :lol: .
Opravdu je to znát. Zcela jistě chceš Veverku zničit :P Pokud by snad byl Drobkův soused, jistě by byl se Solexem spokojen, ale jak nebude Drobek v dosahu je na problém zaděláno 8)
I když je pravda, že od té doby co jsme minulý rok v Jedovnici "porýpali" tu hladinu, jsem na to nesáhl a jezdí to i emisema to prošlo.
No ale........ všeho do času......