Den zůčtování

Moderátor: Moderátoři

konvertovat na Solex?

Anketa končí za sob čer 05, 2010 12:02

Ano,je to prémiová volba
6
46%
Ne,do hutí to dojede i s Ozonem
7
54%
 
Celkem hlasů: 13

Veverka

Den zůčtování

Příspěvek od Veverka »

A je to tady,rozhodnu se definitivně jestli v 2105 ponechám Ozon nebo mám shánět díly na Solex,překvapilo mě že i K-l ho z kombajnu vyhodil :) .Otázky:
1) jede solex výrazně lépe?
2)žere výrazně méně?
3)je muj Ozon kompletní?Mám něco shánět?
4)šel by na ozon zapojit ekonomizér?Mám něco shánět,udělat?
5)projdu bez Solexu emisema(z továrny tam byl)?Předpokládám že ano.
Taky tímhle ještě jednou děkuji K-L a JmJ za záměnu v Trnavě,ted jenom balancuji co dál.
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6645
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

4) ozon ekonomizer mit muze, potrebujes cernou skatulku s elektronikou rizeni ekonomizeru, elektropneumaticky ventil pro prepojovani podtlaku k samotnemu ekonomizeru, ktery musis mit na karbecu v miste sroubu stelovani mnozstvi smesy. dale pak nejake draty a dve hadicky pro podtlak. a jeste mikrospinac k tahlu plynu.
VAZ 2104 1.3 1989
Marek
Příspěvky: 5330
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

OZON je spolehlivý i bez ekonomizéru, dokonce bych řekl, že ekonomizér je častým zdrojem poruch a z hlediska své činnosti nic moc výrazně nepřispívá (maličko možná ušetří při jízdě po městě, ale já jezdil leta bez něho a pak pár let s ním a rozdíl jsem nepoznal).

Takže bych tam klidně dal OZON bez ekonomizéru, který před montáží je třeba opravdu pečlivě prohlédnout a seřídit. Emise a jízdní vlastnosti má naprosto stejné jako Solex, navíc je méně poruchový a spolehlivý, snadněji se seřizuje a servisuje.

Já osobně Solex NE !
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Drobek81
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drobek81 »

Marek píše:Emise a jízdní vlastnosti má naprosto stejné jako Solex, navíc je méně poruchový a spolehlivý, snadněji se seřizuje a servisuje.
to je prave omyl ktery vsude koluje...je to ale takove to "jedna pani povidala"...otec to ma v aute a spotreba je nizsi az o litr bez problemu, motor ma kultivovanejsi chod a ochotneji se necha vytacet...to, ze v servise reknou, ze stoji zaprd, ze Ozon je lepsi plyne z jejich neznalosti a neschopnosti tento karb seridit, pripadne opravit. U otce sem menil po 150tkm membranu podtlaku volnobehu ale jinak do te doby naprosta spokojenost, navic zadne serizovani nebo rozstelovavani. Ozon je potreba obcas seridit, navic casem saje falesny vzduch pres srouby. Osobne bych ho tam dal, kdyz jej doma ma - neni nic jednodussiho nez tam koupit nove membrany a proste jej osadit. V Samarach jsou tyto karburatory osvedcenejsi, protoze do krabic se montovaly jen do nekterych. Miluju hlasky typu "tam mate Solex? to vyhodte, je to horsi, hur to jede, nespolehlive atd. " namisto aby rekli "tohle neumime opravit, dejte tam Ozon - sice budete jezdit o neco draz ale kdokoliv vam to seridi, pripadne opravi" :roll:
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6645
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

Rozlisujte solex a solex pro axtec. to druhe je peklo, to prvni bude myslim celkem pohoda. Proste mechanicky karbec s ekonomizerem.
VAZ 2104 1.3 1989
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

Měl to peklo někdo z vás dlouhdobě funkční, aby mohl podat objektivní informace?
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Drobek81
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drobek81 »

MartasBrno píše:Měl to peklo někdo z vás dlouhdobě funkční
klasickej Solex ano, s Axtec nemam zkusenosti - jako prosly mi pod rukama, i sem se dvouma dojel domu ale to bych nepocital :) Nicmene na klasickej Solex nedam dopustit ;-)
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Uživatelský avatar
Ivo
Příspěvky: 1730
Registrován: ned led 29, 2006 19:07
Bydliště: Janovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivo »

MartasBrno píše:Měl to peklo někdo z vás dlouhdobě funkční, aby mohl podat objektivní informace?
To peklo jsme měl v autě já a až na jednu závadu, jsem s tím jezdil spokojeně až do zpopelnění.
►Stodolní II◄
Expedice Estonia 2010 :hrob:
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.

Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008 :hrob:
Veverka

Příspěvek od Veverka »

Opravdové peklo je dobádat se k dílům/soupáčím na Solex1300.Chudák mušketýr prý dva má.
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11065
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Mno, Solexa jsem z auta vyhnal v rámci hledání a vylučování možností zdroje pachu benzínu v kombajnu. Jeho jízdní vlastnosti mi přijdou srovnatelné s Ozonem, je možná o chlup živější, možná o chlup úspornější, ale to se těžko soudí když se s autem jezdí jen občas a pro "radost", navíc jsem rozmlsán výkonnou sedmou :) . Solex má trošku odlišnější systém ekonomizéru a je v tomto směru výrazně spolehlivější. Nicméně, pokud se Ozonový ekonomizér hlídá a užívá se kvalitních dílů, není s ním výrazných potíží.

Emise, má můj kombajn (motor 2105) ze Solexem psané nižší a to 1-1,5% CO a 300 ppm HC, u Ozonu ve žluté 2105 1300ccm jsem měl psáno 1-1,5% CO a 1200 ppm HC . V pondělí jedu na STK a zcela jistě Solexa vrátit nestihnu, tak jsem zvědav jak to dopadne, poreferuji.

Já bych řekl asi takhle, pokud s autem moc nenajezdíš, tak se na to vyprdni a dodej k Ozonu bižuterii ekonomizeru a jezdi, budeš muset ovšem upravit sací potrubí pro připojení podtlaku, tvůj momentální stav kdy podtlak odebíráš z "přepadu" sacího potrubí je nic moc. Na druhou stranu, zprovoznění Solexu může být významným překonáním jisté mety a přeneseš se na vyšší úroveň :mrgreen: .
Lada Granta Liftback 1,6 16V platinum - téměř normální auto
Lada Granta Liftback 1,6 16V bílá - necháme se překvapit
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Veverka

Příspěvek od Veverka »

Budiž,počkám si na pondělí... :mrgreen:
Uživatelský avatar
Michal Pokorný
Příspěvky: 3826
Registrován: ned led 28, 2007 20:53

Příspěvek od Michal Pokorný »

Koko Loko píše:zprovoznění Solexu může být významným překonáním jisté mety a přeneseš se na vyšší úroveň
To je z hladu ? Prosím tě, najez se :wink: 8)
VAZ 2101, VAZ 2104, Škoda Fabia 1,4 16V
ex. 2xVAZ 2101, 2xVAZ 2105, 2xVAZ 21044i, Škoda Favorit 135 GLXi, VAZ 2111, Lada 4x4, Peugeot 206 1,4 HDi, VAZ 2104
Cory
Příspěvky: 11647
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

Veverka píše:Opravdové peklo je dobádat se k dílům/soupáčím na Solex1300.Chudák mušketýr prý dva má.
Staci povedat a kupim ti :wink:
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11065
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Michal Pokorný píše:
Koko Loko píše:zprovoznění Solexu může být významným překonáním jisté mety a přeneseš se na vyšší úroveň
To je z hladu ? Prosím tě, najez se :wink: 8)
Ne, z nedostatku pohybu, samé společenské aktivity, nachlazení a tělo chátrá, nejen fyzicky, ale hlavně duševně :lol: .
Lada Granta Liftback 1,6 16V platinum - téměř normální auto
Lada Granta Liftback 1,6 16V bílá - necháme se překvapit
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Michal Pokorný
Příspěvky: 3826
Registrován: ned led 28, 2007 20:53

Příspěvek od Michal Pokorný »

Koko Loko píše:
Michal Pokorný píše:
Koko Loko píše:zprovoznění Solexu může být významným překonáním jisté mety a přeneseš se na vyšší úroveň
To je z hladu ? Prosím tě, najez se :wink: 8)
Ne, z nedostatku pohybu, samé společenské aktivity, nachlazení a tělo chátrá, nejen fyzicky, ale hlavně duševně :lol: .
Opravdu je to znát. Zcela jistě chceš Veverku zničit :P Pokud by snad byl Drobkův soused, jistě by byl se Solexem spokojen, ale jak nebude Drobek v dosahu je na problém zaděláno 8)
I když je pravda, že od té doby co jsme minulý rok v Jedovnici "porýpali" tu hladinu, jsem na to nesáhl a jezdí to i emisema to prošlo.
No ale........ všeho do času......
VAZ 2101, VAZ 2104, Škoda Fabia 1,4 16V
ex. 2xVAZ 2101, 2xVAZ 2105, 2xVAZ 21044i, Škoda Favorit 135 GLXi, VAZ 2111, Lada 4x4, Peugeot 206 1,4 HDi, VAZ 2104
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“