Vyběhaná 5Q převodovka pokračování

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
wiku
Příspěvky: 219
Registrován: čtv pro 20, 2007 19:55
Bydliště: usti

Vyběhaná 5Q převodovka pokračování

Příspěvek od wiku »

Ahoj ahoj. Není to ani půl roku co jsem řešil opravu 5ti stupňové převodovky a už ji zase musím vyndat. Jakoby jí nestačilo že bude venku už po šesté. Starý dotaz je zde http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... sc&start=0

Vyndavám jí kvůli strženém pětkovému kolečku. S tím si poradím sám. Chci ale při té příležitosti vyřešti dvojku, která jde špatně řadit. Dvojku lehce zařadím jen při řazení z 1 na 2 pokud jsou otáčky optimální. Pokud řadím z 1 na 2 a otáčky spadnou na volnoběh, nedostanu ji tam. Při podřazování z 3 na 2 to je ještě horší. Bez použití meziplynu (toho pravého s dvojitým mačkáním spojky) se prakticky nedá podřadit. Jenže co s tím? Při poslední rozborce dostala převodovka na všechny kvalty nové synchroní kroužky. Na dvojce měl původní nejvíc omačkané ty zoubky na svém vnitřku. Samozřejmě jsem kontroloval i te mezikus do kterého tyhle zoubky zabírají, ale ten se netvářil nijak poškozený. Při porovnání s se zoubky na ostatních kvaltech na něm nebylo nic zvláštního. Co je tedy příčina, když ne omletý synchroní kroužek?

To řazení dvojky není přes zuby. Ale protě tam jde hodně těžce. Pokud nepoužiju meziplyn, skoro se bojím že něco ohnu. Když se tam tu rychlost snažím narvat, je slyšet jak synchron zabírá.
vintera
Příspěvky: 671
Registrován: úte bře 23, 2010 21:07
Bydliště: Podbořany

Příspěvek od vintera »

vyměnit synchron. kroužek i s dílem do kterého zapadá
přečetl jsem celý příspěvek a došel jsem k názoru, že takovou převodovku bych si do vlastního auta již nedal a raději koupil jinou nebouranou a nerošrotovanou. zřejmě při její předešlé opravě bylo zapotřebí vyměnit celý vnitřek. mám bohatou zkušenost u š 1203, kde výměna jenom něčeho u takto zdevastované převodovky vedla po pár tisících km jen k dalším problémům. Toď můj názor.
wiku
Příspěvky: 219
Registrován: čtv pro 20, 2007 19:55
Bydliště: usti

Příspěvek od wiku »

Vypadá to, že nějaká těžce zařaditelná dvojka bude až na posledním místě. Dneska jsem to kuchnul a takovou spoušť už jsem dlouho neviděl. Šnek tachometru, ostřikovací kroužek a pouzdro na kterém se točí pětkové soukolí, to všechno bylo svařené dohromady. Šnek jsem s trochou násilí zachránil za cenu zničeného ostřikovacího kroužku. Ale pouzdro je ke hřídeli nadobro přidřené. Vypadá to na karboflex :-( . Pětkové soukolí se protáčelo a vzniklým teplem se to zadřelo.

Neměl by někdo pětikvalt na díly? Nějaký kde je zdravaá výstupní hřídel a pětkové soukolí?
popest
Příspěvky: 361
Registrován: úte led 09, 2007 18:37
Bydliště: Žatec

Příspěvek od popest »

Kašli na to.... Tu co máš si nechej na díly a sežeň nějakou zachovalou funkční.
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“