Stránka 1 z 3

LPG rozštelovává se volnoběh

Napsal: čtv kvě 13, 2010 14:14
od wiku
Mám v žigu LPG Lovato viz fotka http://www.jawamania.info/Files/moto/22 ... 0_1978.JPG . V poslední době mi po 100 až 200km začne při provozu na plyn při volnoběhu chcípat. Vždy pomůže pootočit černým plastovým šroubem na reduktoru a naladit tak směs při které běží lépe. Jenže po 100km se to zase rozšteluje. Nemá s tím někdo zkušenost? Ještě jsem nestihl udělat průzkum, jestli to je samovolným otáčením šroubku, nebo něčím jiným a během následujícího měsíce toho nenajedu tolik abych to mohl zkoumat. Co s tím? Dá se pod šroubek vložit nějaká pružinka? Nebo je Chyba úplně někde jinde?

Napsal: čtv kvě 13, 2010 15:29
od Saša
wiku píše:Dá se pod šroubek vložit nějaká pružinka? Nebo je Chyba úplně někde jinde?
Pod šroubem pružina je , a nesnaž se jí vyměnit za jinou ,nebo upravovat . Narušil bys funkci reduktoru . K aretaci "šroubku" slouží "Ó" kroužek na šroubku .
Nastavení reduktoru bývá stabilní . závada bývá spíš v karburátoru . Kdy jsi měnil vzduchový filtr ?

Napsal: čtv kvě 13, 2010 15:36
od Křečík Barbuška
Saša píše: ... Nastavení reduktoru bývá stabilní. ...
Ano, ale jsou i výjimky potvrzující toto pravidlo :mrgreen: a to mj reduktor Elpigaz Cometa, tam si ten šroubek dělá co chce :lol: .

Napsal: čtv kvě 13, 2010 15:43
od wiku
Filtr je měněný před 8mi měsíci ( před 5000km ).
Ten o-kroužek se dá vyměnit?

Napsal: čtv kvě 13, 2010 15:53
od Saša
Ano ó kroužek se dá lehce vyměnit . jen nestrať tu pružinku . Po výměně se ale musí vše znova nastavit . Pružina dělá předpětí hlavní regulační membrány . Tvůj reduktor vypadá celkem zánovně , jak je to staré ?

Napsal: čtv kvě 13, 2010 16:01
od wiku
Pět let staré. Předchozí majitel na to nikdy nesahal a já taky ne. Jen jsem seřizoval tím šroubkem volnoběh a občas vypouštím z reduktoru výpušťákem ten černý smardlavý fujtajbl.

Napsal: čtv kvě 13, 2010 16:13
od Marek
Pokud se rozlaďuje bohatost ve volnoběhu, nejpravděpodobněji jsou na vině staré svíčky. Někdy stačí je očistit dráteným kartáčem, jindy vyměnit.

Je třeba mít na paměti, že svíčky mají oproti provozu na benzin pouze poloviční životnost a zpravidla nevydrží déle než 10.000 km. Doporučuju používat nejlevnější svíčky L15Y (-C), zmenšit odtrh na 0,5 - 0,6 mm a dodržovat výměnný interval (optimálně měnit s každou výměnou oleje a vzduchového filtru).

Napsal: čtv kvě 13, 2010 16:14
od wiku
Svíčky jsou měněný společně s filtrem a olejem, takže taky před 5000km. Je tam brisk L15YC.

Napsal: čtv kvě 13, 2010 16:15
od Marek
A co filtr LPG ?

Napsal: čtv kvě 13, 2010 16:46
od Saša
Filtr LPG můžem v tomhle případě (volnoběh) vynechat . Ten může spůsobit problém při vyších rychlostech kdy přes něj nestačí protékat plyn (pak muže i zmrznout) .
Jiný "problém" bych viděl ve stáří regulačních membrán pokud nebyly měněny - (hlavně té velké - tlačí na ní přes páku ta pružinka) která když se s autem jezdí málo , tvrdne a strácí pružnost . Takto "vadná" membrána právě spůsobuje problémy s volnoběhem a starty za studena .

Napsal: čtv kvě 13, 2010 19:34
od wiku
Kde najdu plynový filtr a kde tu membránu? V reduktoru? Zvládnu to rozebrat sám doma?

Napsal: čtv kvě 13, 2010 20:28
od Drobek81
mam stejny system, membrana muze opravdu byt problem. Sada na opravu se da koupit na netu, staci pohledat...ja ju kupoval tam, kde tento system montuji (u nas HL-Propan). Vymena zabere neco pres hodku, rozebrat a vycistit a po prdeli. Filtr stoji tusim 60kc a nachazi se na te mosazne trubicce co jde od nadrze. Je to takovej mosaznej bazmek a v nem je malej filtr. Je potreba zastavit na nadrzi ventil aby nemohl unikat plyn (po predchozi zkusenosti, kdy se mi ten ventil zasekl bych to delal uz jen s prazdnou nadrzi-pomohlo natankovat plnou a ventil se "uvolnil"). V reduktoru u mne byl docela sajrajt, ale neni divu - membrany mely vice jak 100tkm zivota za sebou :oops:
Jo a sada co se prodava obsahuje vsechny pryzove dily, doporucuju tedy vymenit vse :!:

Napsal: čtv kvě 13, 2010 20:39
od wiku
No teď jsem vyměnil kroužek u toho šroubku, tak uvidíme co to provede. Byl jakoby vytahaný a zkroucený.
Ten filtr je kde přesně? V té schránce na nádrži?

Napsal: pát kvě 14, 2010 07:28
od Drobek81
filtr je v motorovym prostoru - pod autem vede trubicka od nadrze a jak vyustuje v mot. prostoru, tak je takova kulata vec s mosaznou hlavou...v tom je ten filtr-ale je ptreba zastavit plyn na nadrzi :!:
Ten filtr je malinkej, prumer tak 40-50mm a vyska 20-25mm (viz obrazek nize). Prihodil sem i odkaz na membrany.

http://lpg-shop.elpege.cz/zbozi/10/lpg- ... c-podtlak/
http://lpg-shop.elpege.cz/zbozi/1/filtr ... to-lovtec/

Napsal: pát kvě 14, 2010 11:51
od wiku
Taková jakoby baňka kam vede trubička a jsou na to připojené dva kabely? Do toho se vejde nějaký filtr?
Po kolika kilometrech se má měnit?