Stránka 1 z 2

karburátor - rozborka

Napsal: stř dub 21, 2010 19:45
od cackler
zdravim,
pořídil jsem si 2105, která dlouho stála a teď jí dávam postupně do cajku a taky se chci na tom něco naučit.

protože motor škubal na volnoběh a ani jinak to moc nejelo, tak jsem začal tim, že vyčistim karburátor. Byl hrozně zasranej, tak jsem ho komplet rozebral a dal dohromady, měl jsem za to, že dobře.
Bohužel asi ne, protože teď to vůbec nenastartuje :( Prostě startér točí a nic.

V plovákový komoře je benzínu dost. Akcelerační pumpička taky stříká v pohodě. Jiskru to dává.
Takže mě napadá, že jsem asi něco posral ve volnoběžnym okruhu? Zkoušel jsem točit šroubama bohatosti a množství směsi, nepomáhá.

Nějaký nápady co bych mohl vyzkoušet?

jo je to karbec 2105 s ekonomizérem.

po vyčistění:

Napsal: stř dub 21, 2010 21:31
od Laďuša
Nejsem sice vůbec karboznalec, ale
cackler píše:V plovákový komoře je benzínu dost
Nemůže bejt problém tady? Málo benzínu je špatně, stejně tak jako hodně benzínu je špatně... Dost je obecnej pojem, může ho bejt až dost..
Nicméně ber to jako názor laika...

Napsal: stř dub 21, 2010 21:47
od Křečík Barbuška
Se mi zdá, že jsi na těsnění užil i silikonu, je tak? Pokud ano, tak bych tipnul, že jsi něco zapatlal. Stav membrány ovládající raketku ekonomizéru jsi kontroloval? je ekonomizér (hlavně hadičky) zapojen správně, mikrospínač chodí? Je celá i membránka podtlakového ovládání přívěry vzduchu? Máš správně nastavenou mezeru jejího pootevírání? Nechybí ti tam těsnící kroužek mezi tělesem té membrány a horním dílem karburátoru? Profoukával jsi všechny kanálky když jsi to měl rozhozené? Jinak pro prvotní nahození by mělo stačit mít povolený šroub bohatosti o 3,5 otáčky a množství o 4,5 otáčky. Pro snadnější omezování můžeš vyřadit ekonomizér napojením podtlakové hadičky vedoucí z raketky přímo do sání.

Napsal: čtv dub 22, 2010 15:58
od Saša
For cackler: Konečně po dlouhé době kvalitní fotky , ale bohužel podle nich závada poznat nejde . Pokud to nejde nastartovat , bude chyba asi jinde . K tomu aby motor chytil stačí do sání pod klapky stříknout tak 10-ku sříkačku benzínu a trochu přidat plyn . Dokonce tam na tuhle skoušku nemusí karbec vůbec být .
Přesvěč se že ti do sání neteče při pumpování benzín , pokud ne "zvrhni" na klapky malého panáka benzínu a skus s mírným přidáním plynu nastartovat . Pokud to alespoň na chvilku nechytne je chyba v elektrice .

Napsal: čtv dub 22, 2010 18:57
od Dusan
Problem je vtom ze to vobec rozoberal..... no som zvedavy na co prijdete...lebo uz par ludom sa karbec po vyciteni nepodarilo ozivit....

Napsal: čtv dub 22, 2010 19:07
od Jelen
Chlape, koukám, že jsi z Kladna, kdybys chtěl, můžem na to někdy mrknout, to by v tom byl čert, aby to nejelo. Nesahalo se do předstihu?
Dusan píše:Problem je vtom ze to vobec rozoberal.
To zrovna dobrej názor neni, nějak se to naučit musí. A silou vůle, bez rozborky, se karburátor čistí blbě. Asi bych viděl taky problém v tom silikonu, mohl se dostat někam, kam neměl. Pokud pumpička stříká do difuzoru a ani pak to nechytne, tak asi bude problém jinde.

Napsal: čtv dub 22, 2010 22:06
od cackler
je toho dost, tak zkusim odpovědět na všechno.

Laďuša: hladinu jsem nastavoval podle Tůmy na 6,5 a 8mm, ta bude v pořádku.

Koko Loko: bohužel, už v něm bylo dost hrabáno předemnou a dosedací plochy mi přišly pokřivený, tak jsem tam radši dal silikon, ale jen pod víko, nad klapky jsem si to netroufnul zapatlat. taky mě napadlo, že jsem něco ucpal, tak jsem ho otevřel, přičemž jsem si roztrhnul těsnění, ale nic mi zalepený nepřišlo, až mě to překvapilo.

celá raketka ekonomizéru je nová, stará membrána byla rotrhaná.

mam zapojeno, hadička od ekonomizéru jde na blatník do toho udělátka a ta druhá tenká do rozdělovače. nemůže bejt problém v tom, že na tom nemam filtr box, takže taková ta krátká čumí do vzduchu?

mikrospínač jsem proměřoval a chodí, nastavil jsem to tak, aby byl zmáčklej když je plyn nahoře a klapky zavřený.

membránka podtlaku druhýho stupně je nová a pečlivě utěsněná, nejvíc práce dalo sehnat ten o-kroužel. když jí zmáčknu a ucpu, tak drží zmáčklá.
zato membránku sytiče se mi nepodařilo utěsnit žádnym způsobem a prostě nedrží zmáčklá.

bohužel nemam kompresor, takže jsem nemoh profouknout, ale snažil jsem se benzínem a stříkačkou všechno prostříknout. tam by moh bejt problem.

šrouby jsem nastavil podle Tůmu na továrních 3,5 a 4,5, ale teď už jsem je rozhodil a stejně nic.

Saša když tam pumpičkou trochu našlapu, tak to tak na půl sekundy chytne a konec.

Dusan chybama se člověk učí... kvůli tomu jsem si koupil žigula a ne BMW.

Jelen jj auto momentálně stojí ve Pcherách jestli ti to něco řiká. jestli s tim nepohnu sám, byl bych moc rád :)

kromě karburátoru, jsem se akorát snažil napnout řetěz, ale ten už je asi nadoraz, protože mi přijde, že je pořád stejně volnej a seřídit ventily, ale to jsem po prvnim ventilu vzdal..

a dal jsem tam nový svíčky, ale to až potom co to už nešlo nahodit.

Napsal: čtv dub 22, 2010 22:17
od Jelen
Jasně, že vim, kde jsou Pchery ;) Možná bych zkusil osadit jiným karburátorem. Pochopil jsem, že máš 15ku, podle toho řetězu. No hele, zkus startovat za pumpování plynem. Mělo by to chytit, pokud je vše ostaní ok.

Napsal: čtv dub 22, 2010 22:20
od cackler
nachvilinku chytá, co tam napumpuju. bohužel nevim o nikom kdo by měl karbec na zkoušku.

Napsal: pát dub 23, 2010 03:55
od Atex
Taky jsem udelal takove male GO original karbecu na mem motoru. Pak jsem ho dal zpet do auta, tak od te doby to nejelo a neslo to nijak vyladit. Cert vi jaky je v tom figl. Nejlepsi nic nerozebirat a pokud je na nem neco spatne, vymenit vadnou soucastku nebo cely karbec.

Napsal: pát dub 23, 2010 10:31
od cackler
ono to už pořádně nejelo ani předtim, ale aspoň šel nastartovat.

dneska na to zase mrknu, zatim mi z toho vyplívá, že buď jsem něco zaplác silikonem nebo se mi pořádně nepovedlo vyčistit všechny trubičky. zkusim sehnat kompresor a profoukat to.

Napsal: pát dub 23, 2010 13:37
od Atex
cackler píše:zkusim sehnat kompresor a profoukat to.
Trefa ;-) Pekne projet vsechny dirky :twisted:

Napsal: pát dub 23, 2010 13:42
od MartasBrno
Napadá mne, jestli jsi vyndal i emulzní trubice. Když jsem čistil starého webera, skoro nešly vyndat jak tam byly zarostlé. Pomohl cca 4ka šroubováček na vykvedlání.

Napsal: pát dub 23, 2010 15:46
od Saša
MartasBrno píše:Napadá mne, jestli jsi vyndal i emulzní trubice
Tahle věta mne přivedla na jinou myšlenku : Z komor jdou vyndat vnitřky difuzorů (rosprašovače) mám dojem že jdou zasunout i obráceně ! V takovém případě to opravdu nepoběží ! Mají totiž kanálky pouze z jedné strany .

Napsal: pát dub 23, 2010 17:38
od cackler
tak už to starutje! :lol:

Martas to trefil, byla to emulzni trubice první komory. Měl jsem je sice venku, ale ta první se po vrácení hned ucpala nějakou bílou sračkou.

ale pořád je to horší než před čištěnim. Teď nastartuje drží se v hodně vysokejch otáčkách a když nešlapu na plyn tak po 2-3 sekundách chcípne. Když šlapu na plyn a hodně to točim tak žije, ale nechtěl jsem to trápit dlouho tak jsem toho radši nechal..

vysoký otáčky zůstaly i když jsem oba šrouby vrátil na 3,5 a 4,5 otáčky.

kompresor jsem ještě nesehnal, na tu emulzní trubici jsem přišel testovacim zařízenim z pumpičky na kolo a trubičky z olejničky :)

ono se tam toho nedá moc nastavovat, co se dá to jsem udělal podle Tůmy, takže asi fakt pořádně profoukat bude jediný řešení.

takhle to mam zapojený při pokusech: