Stránka 1 z 2
motor 2103 v 2105
Napsal: ned bře 28, 2010 21:50
od cackler
zdravim,
nedávno jsem koupil odhlášenou 2105, za pár korun, ale ve skvělim stavu co se koroze týče. Dlouho stála, takže většina gumovejch věcí je pryč. Teď jí postupně prolejzam a zjišťuju co v ní vlastně je.
Dostal jsem okopírovanej techničák kde je obsah 1,3l, ale na bloku motoru je z jedný strany napsáno 03 a z druhý 2103, což je podle slovenskýho Tůmy 1,5l ke kterejm se dával karbec 2107-1107010 jenže já tam mam 2105-1107010 a vejfuk pro 2103 by měl bejt se 3 tlumičema, ale tam jsou jen dva jako u motoru 1,3.
Po sundání víka ventilů, tam je řetěz, takže to odpovídá 2103.
Dá se nějak zjistit co v tom vlastně mám? Kupoval jsem to jako 1,3, ale jesti tam mám 1,5 tak to potěší
Podlě čísla karoserie nebo štítku bohužel nic nezjistim, protože to nemam. Ani nevim z jakýho roku je, dá se to někde zjistit?
Napsal: ned bře 28, 2010 22:18
od Yellow01
Lada je skládačka, zjednodušeně řečeno všechno pasuje se všim, takže podle karburátoru nebo výfuku se vůbec neřiď. Motor 03 je 1500, to je hlavní co potřebuješ vědět. Rok výroby zjistíš jedině podle techničáku.
Napsal: ned bře 28, 2010 23:13
od cackler
ok tos mě potěšil, teď už to jen dát dohromady ať jezdí jak zamlada

Napsal: pon bře 29, 2010 08:09
od Marek
Do modelů 2105 se osazovaly motory 2103 jako alternativní motory. Mělo to označení 21053.
Ale to asi nebude Tvůj případ. Podle toho, že píšeš, že karburátor a výfuk jsou původní třináctistovkové díly, podle mého názoru motor někdo vyměnil a ostatní díly ponechal.
Napsal: pon bře 29, 2010 19:21
od cackler
jo taky si myslim.
ještě dotázek, když je tam původní karbec pro 1,3, tak to zvládne uživit i tu 1,5?
chci to mít jen na ježdění pro zábavu, takže na spotřebě mi nezáleží, to by bylo nejlepší tam dát weber? a webery pro 1,3 a 1,5 se lišej v čem? v průměru trysek?
Napsal: pon bře 29, 2010 20:09
od Marek
WEBER rozhodně nedávat - pružnosti nepřidá, spotřebě ovšem ano. Osadit WEBERa je krok zpět.
OZON 2105 pro třináctku spolehlivě nakrmí i motor 1500, v tom bych neviděl problém.
Napsal: pon bře 29, 2010 20:31
od cackler
tak jsem ho rozebral a jsou tam obě trysky 150, jestli jsou to ty čísla co jsou vidět při rozpůlení karburátoru. to asi neni ideální? jaká by byla nejlepší kombinace?
Napsal: pon bře 29, 2010 20:45
od Marek
To ses asi díval na vzdušníky, ne? Hlavní trysky paliva jsou na dně plovákové komory a na prvním stupni musí být tryska mnohem menší než druhá.
Napsal: pon bře 29, 2010 21:09
od cackler
jo to byly vzdušníky, sorry, koupil jsem si to abych se na tom něco naučil
tak trysky tam jsou 112/150 to jsou myslim původní, ty jsou pro motor 1500 dobrý?
Napsal: pon bře 29, 2010 21:12
od Marek
To je originál osazení pro 1500. Mám dojem, že tam máš OZONa originál na patnáctku. Jak jsi přišel na to, že je pro třináctku?
Napsal: pon bře 29, 2010 21:35
od cackler
podle slovenskýho Tůmy, tam píše, že k motorum 2105 je se dávaly karburátory 2105-1107010 a k 2103 se dávaly 2107-1107010
Napsal: pon bře 29, 2010 22:04
od Marek
To ano. Ale podle těch trysek, co tam máš, je to karburátor 2107 určený pro motory 1500 a 1600.
Napsal: pon bře 29, 2010 22:19
od cackler
jj teď jsem na to koukal, ještě přemeřim průměr komor podle toho se to dá taky poznat. dost možná to bude nějakej hybrid, protože je na něm vidět, že už je v něm hodně hrabáno.
teď jsem chtěl vyměnit membránu podtlaku pro 2. komoru, ale je trochu jiná než původní a kolem spoje "potrubí" to netěsní, dá se to nějak utěsnit nebo tam mam radši nechat původní?
Napsal: pon bře 29, 2010 23:09
od popest
Pokud si dobře vzpomínám tak když jsem dělal svůj karbec, tak to taky na okrajích vůbec nepřiléhalo... Ale to by nemělo vadit. Část, která má těsnit bude asi víc uvnitř.
Napsal: pon bře 29, 2010 23:51
od cackler
ono to nový sice zapadně pěkně do tý drážky, takže tam těsní, ale netěsní tam kde vede vzduch, zkoušel jsem to, že jsem do dal dohromady a ucpal jsem prstem vystup a hejbal membránou a utíkalo to... nepadlo mě, dát tam vyšší o-kroužek nebo namazat silikonem,