Stránka 1 z 1

Nejde nastartovat-neháže jiskru

Napsal: ned bře 21, 2010 21:05
od krtek86
Ahoj. Ve čtvrtek jsem si dovezl Ladu 2105 domů. Po čtvrtku a pátku ježdění (kvůli převozu a přepisu) jsem najezdil cca 250 km a vše bylo v pořádku až na to, že nechce chytat, když je zahřátej tak napůl-neni ani studenej a ani teplej (po ujetí cca 1-3 km). Studenej nebo zahřátej chytne na první protočení. V sobotu večer jsem auto umyl, vyměnil vzduchový filtr, na doporučení dědy namázl "rozdělovač" (z boku), vyměnil prasklé žárovky atd. Vše ok, až na to startování )měl jsem auto i v servisu aby mi udělali geometrii, pač to táhlo malinko doleva), přitom mi ještě doladil vůle v řízení a vyměnil svíčky.

PROBLÉM: Vše tedy v pohodě (kromě startování s "vlažnym motorem"-nepomohly ani nový svíčky). Což to by ještě šlo, ale dnes jsem v pohodě dojel k babče a odtud jsem již neodjel. Kontrolky naběhnou, startér točí jak o život, svíčky se ulijou, ale nehodí jiskru. Těsně před startováním táta sundal víko rozdělovače, ale vrátil ho tam tak, jak byl.

OTÁZKA: Jak mám postupovat při odstranění závady? Co by to mohlo být (cívka, kondík, kladívku,...)? Zkoušel jsem jiné kabely od cívky, zkoušel jsem všechny kabely povytahovat a nandat zpět a nic. Ani jedna svíčka nehodí jisku. Díky za rady.

Napsal: ned bře 21, 2010 21:32
od Jelen
Koukni na kladívko, jestlis to nepřehnal s mazáním, dostalo se třeba mezi něj olej, nebo vazelína a teď nemá kontakt. Stalo se to tu už třeba Sašovi :)

Napsal: ned bře 21, 2010 21:53
od Křečík Barbuška
Ta boční díra na mazání je podvod, nikam nevede. Mrkni na špagátek co vede od kladívka na cívku, jestli není někde přikostřen, stává se to hlavně na vývodu z rozdělovače. Zkontroluj i jak psal výše Jelen kladívko, nejlépe žárovkou, jestli přerušuje. Změř zdali jde šťáva na cívku. Pokud máš čím změř cívku, primár cca 4 ohmy, sekundár cca 4 kilo ohmy. Palec, tuším 5,6 kilo ohmů. Bzouknout můžeš i uhlík středního vývodu víčka rozdělovače, zkontroluj zdali ten uhlík není poškozen.

Napsal: ned bře 21, 2010 22:03
od Vašátor
Jak jsi poznal, že svíčka nehodí jiskru? Podle toho, že se uleje v motoru nebo jsi měl opravdu svíčku vyšroubovanou, ukostřenou a koukal jsi jestli při startování háže / neháže jiskru ? Pokud opravdu neháže jiskru, začal bych asi tím, že bych sundal víčko rozdělovače, kladívka řádně očistil, nastavil do rozpojené polohy, zapnul zapalování a šroubovákem je spojil. Mezi kladívky musí přeskočit malá jiskra. Pokud jiskra přeskočí, ovšem na svíčkách stále jiskra nebude, hledej problém ve VN části. Pokud jiskra mezi kladívky nepřeskočí, chyba je v NN části. Podívej se do rozdělovače, jestli neulítnul ukostřovací drátek destičky s kladívky. Rovněž koukni na ložisko rozdělovače - pokud bude vyklechtané, celý problém startování může být v tomto (náhodná jiskra). Rovněž kondenzátor musí být řádně ukostřen.
Ještě bych dodal, že by bylo záhodno změřit napětí na indukční cívce - jestli na ni jde vůbec napětí (kontakt č.15 + rozpojená kladívka = napětí palubní sítě (12V)) a není chyba někde na napájení.
Mno a jestli stále nic, zkusit vyměnit indukčku, kondezátor. Hlavně ne bezhlavě kroutit s předstihem!

Napsal: pon bře 22, 2010 14:45
od krtek86
Předstihem hýbat nebudu, protože oředtím šel motor dobře a servisák říkal, že je všechno nastevý tak jak má být. Svíčky neházely jiskru a byly ulitý-vyndal jsem je všechny postupně a otíral a když byla jedna venku tak zkoušel, zda neháže jiskru. Neházela ani jedna. Nejdřív mrknu na ten kostřící drát na kladívko. Potom zkusím indučku. A uvidim jak to půjde. Ale nejdřív se k autu dostanu až příští víkend (za 14 dní :( ). Každopádně díky za rady ;).

Napsal: pon bře 22, 2010 15:23
od Luděk Musil
hledal bych chybu v rozdělovači, tedy spíše ve víku rozdělovače.
Zkus napřed multimetrem změřit průchodnost mezi "dírou" pro VN kabel od cívky a uhlíkem zevnitř rozdělovače. L.

Napsal: pon bře 22, 2010 17:06
od rosta
může to být opotřebeným ložiskem podtlakové regulace předstihu v rozdělovači-dává to špatný předstih a odtrh-a chvíli to jede chvíli ne cuká to a jde to nepravidelně-sejmi víčko rozdělovače a zkus zahýbat kontaktem-kladívkem-musí se jen pootáčet a nesmí vykazovat žádnou jinou vůli-jestli se celej hejbe je v háji ložisko-nový stojí kolem kila a mělo by být běžně dostupné-mě to dělalo taky a vyřešil jsem to radikálně-rozdělovačem bez ložiska-bez podtlaku :idea:

Napsal: pon bře 22, 2010 21:06
od Dusan
Zabudate na prerazenu priechodku....

Napsal: úte bře 23, 2010 07:29
od JmJ
mel jem dve zavady kontaktniho rozdelovace:

a) pretrzeny drat vedouci z tela rozdelovace ke kladivku

b) popraskana a casem znicena plastova izolace na kladivku (kladivko se ukostrilo)

vada a) se projevila zniceho nic, zadna predzvest, vada b) se projevovala tak, ze sebou auto na dalnici na trase Praha - Km jednou za 50 km skublo. pak sem doma do kladivka rypnul a izolace se rozpadla.

Napsal: čtv bře 25, 2010 21:25
od Kewint
když jsem po 14 ti letech startoval 05tku,neházela,nic nepomholo výměna cívky,kondiku,kabelů,víčka rozdělovače nic,až přišel táta a očistil palec rozdělovače od oleje a kladívka také,poté házela jiskru jako víno

Napsal: čtv bře 25, 2010 21:32
od Jelen
Kewint píše:když jsem po 14 ti letech startoval 05tku,neházela,nic nepomholo výměna cívky,kondiku,kabelů,víčka rozdělovače nic,až přišel táta a očistil palec rozdělovače od oleje a kladívka také,poté házela jiskru jako víno
To sem ani rači nepiš, protože vypadáš jak trouba. A to se učíš na automechanika, takovéhle věci se kontrolují jako první. Čistota půl zdraví, platí i pro auta.

Napsal: čtv bře 25, 2010 21:48
od Křečík Barbuška
Křísil to snad před dvěma léty, to se ještě na automechanika neučil :wink: .

Napsal: čtv bře 25, 2010 21:53
od Jelen
Tak to potom jo ;)

Napsal: čtv bře 25, 2010 22:27
od Vašátor
Je zajímavé, jak moc se v tomto případě projeví zagarážování (odstavení) vozu. Tento týden jsem rozdýchaval Tatru 613, Renault 8, Wartburg 311/900, IFA F9 .... všechny auta více jak 10let stála ve větraném hangáru. Renault 8 s trochou pomoci nastartoval i na starý původní benzín (očištění kladívek, stříknutí benzínu do difuzoru), Wartburg 311 díky steřelé membráně palivové pumpy nenatáhl benzín, ovšem při nalití plovákové komory karburátoru nastartoval bez pomoci, Tatra 613 po sprovoznění palivové pumpy a připojení kanystru s benzínem rovněž nastartovala bez problému (opět stříknutí benzinu do difuzoru - proč trápit startér, že). IFA F9 - majitel v ní nechal autobaterii, takže polovina motorového prostoru je bílá od H2SO4 a všechny membrány steřelé.

Co z toho plyne? (bych si měl něco honem vymyslet, aby mi Laďuša nedal bluda)
před odstavením:
- vymontovat autobaterii
- vyprázdnit celou palivovou soustavu. Benzín v palivové pumpě způsobuje zalepení zpětných ventilů, benzín v karburátoru zase vnitřní oxidaci (bílý prach) případně zalepení trysek (zelené usazeniny - i ze specialu!). Ponechání benzínu v nádrži je sporadické. Bez benzinu nádrž vyrezá, s benzinem po čase také - benzín vodnatí.
- vůz nejlépe postavit na špalky do větrané místnosti (stodoly,..) bez větší vlhkosti.
- atd atd atd. Kdyby měl někdo zájem, třeba bych se i rozepsal. Nicméně pochybuju, že toto někdo z tohoto fora použije. Spíše jako rada, na co se zaměřit při sprovozňování již odstaveného vozu.

Napsal: pát bře 26, 2010 12:31
od krtek86
Déky všem za rady. v neděli se na to podívám ;-).