Stránka 1 z 3
NIVA; Nemrznoucí směs - chladicí kapalina
Napsal: ned úno 14, 2010 10:02
od veliz
Potřebuji dolít chladicí kapalinu, ale nejsem si jist jakou. V návodu je jen na bázi etylenglykolu. Originál je taková zelenomodrá, měla by to být TOSOL Super A-40 (dle informace získané na internetu). Nakonec jsem koupil nějaký CINOL G48, hlavně proto, že byl v průhledném obalu a barva se hodně blížila. Je na něm napsáno, že je na bázi etylenglykolu a je určený pro motory z kombinovaných materiálů (např. litinový blok, hliníková hlava). Předpokládám, že niva má litinový blok a hliníkovou hlavu. Kromě toho měli ještě červenou G12, na té ale bylo napsáno, že je pro celohliníkové motory. Tak doufám, že jsem s tou G48 udělal dobře.
Napsal: ned úno 14, 2010 17:33
od Nemo
Napsal: ned pro 19, 2010 12:39
od jiri.k
nechci zakladat nove tema, ale v lete mi jako zarucni opravu menili termostat. No a jak byly mrazy, zamrzla mi spodni komora chladice. Od sefa jsem se dozvedel: To my v lete vzdycky doplnujeme vodou... Tak kolegove, honem na kontrolu kapaliny, at nedopadnete jeste hur. Zima teprve zacina..
Napsal: čtv pro 30, 2010 19:19
od veliz
Já definitivně používám G48=G11, když to doporučuje AVTOVAZ.
Napsal: čtv pro 30, 2010 20:40
od tavri
Používám Fridex G48 originál Velvana Velvary
žádný antifreeze, cinol, modrá polská atd...
nutno dodat, že nepatří k nejlevnějším a tudíž doporučuji jen těm, kteří nemají problémy s únikem kapaliny a chlazením obecně
Napsal: pát pro 31, 2010 09:37
od Teepee
G48 jsem dal jak do 2106 (Hnědého i Bílého) tak do P406. Ty Cinoly a další MegaStarLiny moc neberu, přijde mi že Velvana je zárukou kvality. (viz Kolalokova zkušenost s uvařenou brzdovou kapalinou).
Takže mám doma jen jeden druh chladící kapaliny, stačí že už mám dva druhy brzdovky (Syntol 205x265), motorových a taky převodových olejů.
ad. Veliz: zaškrtal jsi tam podstatné nápisy a podstatné je i to písmenko C (TL-774-C G11 ), tuším že v tom odkazu co dával NEMO je přehled písmenek.
Podstatné je při přechodu z neznámého druhu kapaliny důkladně propláchnout systém a zásadně nemísit růžovou s modrou (zelenou), údajně se nadělají nějaký žmolky. Starý Fridex Stabil (třída B) a Fridex G48 (třída C) se snad míchat můžou, něco v tom smyslu je na obalu Fridexu G48 (to už jsem taky někam tady psal), nicméně já to stejně radši důkladně propláchnul.
Ty jsi na dolití barvu dodržel, to je hlavní, myslím že udělat líp by představovalo už jenom vyměnit celou náplň, ale to je u ročního auta zbytečné.
c
Napsal: stř úno 09, 2011 16:42
od mirdas
čau, jakou barvu má originální chladící kapalina? Když se podívam do expanzky tak je taková hnědo bílá, jako kdyby tam byl bílej fridex jako ve 120. Niva 2007 1.7i, potřebuju dolejt a nevim jestli tam můžu chrstnou tu zelenou G48
Napsal: stř úno 09, 2011 18:01
od LukaAs
delete
Napsal: stř úno 09, 2011 18:17
od Hurikán
Originální chladící kapalina Тосол rozhodně není красная, tedy červená, ani bílá. Originální Тосол имеет голубой цвет, čili Tosol je modré barvy.
mirdas, Jestliže je chladicí kapalina i sebeméně "tónovaná" do hněda, je to špatně, neboť to svědčí o probíhající korozi v chladícím systému. Rada: vypustit, propláchnout pořádně chladící systém a nalít novou kvalitní nemrzku.
Napsal: čtv úno 10, 2011 21:06
od veliz
Originální kapalina Tosol Super A40 je skutečně modrá, akorát já jsem ji v novém voze neměl. Měl jsem tam zelenou, tedy G48. Jinak z předchozích příspěvků vidím, že se někteří ušklíbají nad Cinolem, já ho ale s úspěchem používám. Podle mě je Cinol G48 nerozeznatelný od Fridexu G48 vzhledem i funkčností.
Napsal: pát úno 11, 2011 10:56
od Teepee
veliz píše:Originální kapalina Tosol Super A40 je skutečně modrá, akorát já jsem ji v novém voze neměl. Měl jsem tam zelenou, tedy G48. Jinak z předchozích příspěvků vidím, že se někteří ušklíbají nad Cinolem, já ho ale s úspěchem používám. Podle mě je Cinol G48 nerozeznatelný od Fridexu G48 vzhledem i funkčností.
Znásobeno touto zkušeností:
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=13717 se s úspěchem všemu kromě Velvany vyhýbám.
Re: Nemrznoucí směs - chladicí kapalina
Napsal: ned úno 05, 2012 09:30
od plavec
Měl jsem ve feldě červenej fridex a potřeboval jsem vyměnit tekoucí chladič. Čili jsem vypustil, to co tam bylo a nalil fridex G48 (červenej doma nemám) Byl mráz, takže nebylo reálný to nějak proplachovat. Tak se tážu: hrozí reálně nějaký problémy ? Už se někomu něco stalo díky tomu že smíchali čevenej s modrým ? Servisák tvrdí, že zatím neviděl že by se něco stalo, ale tím to samozřejmě nevylučuje, že by se nemohlo něco stát.
Re: Fridex
Napsal: ned úno 05, 2012 09:55
od Petr HC
Tosol rozhodně vyměnit . Mně "sežral" dvě mrázpojistky.
EDIT: Nějak se to dostalo jinam, i když do téměř shodného tématu. Má to být poznámka k "Nemrznoucí směs - chladicí kapalina" od Velize.
Přesunuto. Teda, nevěděl jsem, že tuten úkol bude tak těžkej
Ňák jsem si na to moderování v novým furt nezvyk, příspěvky přesouvam asi málokdy
Re: Nemrznoucí směs - chladicí kapalina
Napsal: stř úno 08, 2012 21:22
od plavec
Nemyslel jsem tosol, ale klasickej červenej fridex. Jde o felicii. Tam nepředpokládám tuhle náplň
Re: Nemrznoucí směs - chladicí kapalina
Napsal: čtv úno 09, 2012 08:11
od Teepee
plavec píše:Nemyslel jsem tosol, ale klasickej červenej fridex. Jde o felicii. Tam nepředpokládám tuhle náplň
Jenže to asi nikdo neřekne.
Tak napiš do Velvany, třeba v tom udělají konečně jasno, srozumitelným výrokem typu: Smícháním Fridexu G a Fridexu G48 dojde k totální degradaci antikorozních aditiv.
A bylo by to hnedle jasný.
Není to divný, že je to stále a nekonečně obestřeno tajemstvím? Je to tedy jen obchodní trik?