demont paky riadenia z tisichranu

Moderátor: Moderátoři

astero
Příspěvky: 76
Registrován: čtv bře 12, 2009 10:41
Bydliště: Zilina

demont paky riadenia z tisichranu

Příspěvek od astero »

Ahoj, prosim o radu ako demontovat hlavnu paku riadenia z hriadela prevodky. Uz povolenie poistnej matice znacilo vyzivnu skusenost, ale stiahnut paku z toho tisichranu sa mi fakt nedari. Stahovak capov sa tam nechyta a mlatit po zavite sa mi protivi. Flexa je posledna moznost. Na embecka udajne fungovala metoda dvoch kladiv, ale ani tu nepoznam :( Prosim o radu, dik.
Dusan
Příspěvky: 3878
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

pouzijes velky stahovak napruzis -dotiahnes stahovak coto da a rana klaivom z boku malo by to zoskocit... samozrejme dokiladne pouzitie kvapaliny a inych uvolnovacich pripravkov je fajn.

MOnzost b) nahriat kyslik plyn zidole...
C) stahovak teplovzduska kladivo.

Metoda dvoch kladiv predpokladam ze do to ho buchnes naraz z dvoch stran.

Vseobecny postup je taky: podpacit to aby vzniko napetie a potom buchnut kladivom raz a silno.
Teplovcduska ..sposobu roztiahnutie oka a lachsiu demontaz.

P.S. 90% nema vyznam to rozoberat. vecinou je vybite puzdro a to sa neda kupit.
Wolf
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wolf »

Když mě měnili převodku v autorizovaném servisu, tak chtěli sundat páku řízení, závit celý rozmlátili (asi jako když Luděk Sobota roztloukal nýtek :D ) a pak museli dát i páku novou :wink:
Dusan
Příspěvky: 3878
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

netreba buchat po zavitoch ale po pake v mieste oka tisichranu
astero
Příspěvky: 76
Registrován: čtv bře 12, 2009 10:41
Bydliště: Zilina

Příspěvek od astero »

Dik za tip, vyrazenie po napruzeni ma nenapadlo. Zhodit ju musim, inak nevyberiem snek a kladku, potrebujem to cele vycistit a pretesnit a preloziskovat. Prevodka bola asi v minulosti vytecena a miesto oleja putovala dnu vazelina. Po case loziska a tesnenia v haji.
Dusan
Příspěvky: 3878
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

prezradim ti tajomstvo....najprv prezrad kolko to ma nabehane ?
Puzdro je vybite preto uz dole netesni simering a olej odtial vyteka. ze das nove loziska a simeringy nemusi vyriesit problem s volo volantu a je malo pravdepodobne ze to puzdro je ok.
Ale dost bolo teoretizovania rozober vsetko rozhod a skus aku ma volu hlavna paka.

P.S. vazelinou som to riesil aj ja....... a to preto lebo to bolo vybie a tieklo.
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvek od Petr HC »

Dusan píše: Metoda dvoch kladiv predpokladam ze do to ho buchnes naraz z dvoch stran.

To se Ti povede tak jednou ranou z dvaceti (a devatenácti ranami jen poškozuješ demontovaný díl). Tato metoda spočívá v tom, že jednu stranu oka podepřeš co nejtěžším kladivem (perlíkem,kovadlinkou) a druhým - lehčím intenzivně praštíš proti podpěře.
A za závit vyrazit čep je možné tak, že si na soustruhu vyrobíš slepou matici, našroubuješ na čep tak, aby se rána rozložila na co nejvíce závitů "řach" a je to dole.
astero
Příspěvky: 76
Registrován: čtv bře 12, 2009 10:41
Bydliště: Zilina

Příspěvek od astero »

Tak, mám dokonáno, som hovado.. medzi páku a skrinku som umiestnil podložku 1cm, skrinku postavil do hydraulického lisu a na hriadeľ kladky zapôsobil silou. Skrinka praskla pod podložkou pri spodnom semeringu :oops: . Páka tisíchran samozrejme neopustila. To sa podarilo až následne použitím flexi a vhodných vulgarizmov.
Predtým som skúšal vyžíhať páku na asi 200°C, sťahovákom vyvinúť slušné napätie a hodne silnú ranu kladivom na maticu na hriadeli, márne.
Ešte som uvažoval o zavarení praskliny,je to len pre semering, ale asi by to bolo drahé.
Výsledok:
1) Na stiahnutie páky riadenia z hriadeľa kladky už vždy použijem len a jedine flexu,
2) Pre terajšiu opravu kúpim novú prevodku riadenia a páku. Ak by mal niekto aj prázdnu skrinku tak beriem.

Čo sa týka vnútorností, púzdra som kúpil nové, s tým by som problém nemal, šroubovica ani kladka nie sú poškodené domrvené sú len plochy pre ložiská na šroubovici, tie by som vyhladil.
Dusan
Příspěvky: 3878
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

pokial viem puzdra sa samostatne nedaju kupit.... su z bronzu s mazasimi drazkami... aj otazka montaze by mohla byt zaujimava bez pripravku...
astero
Příspěvky: 76
Registrován: čtv bře 12, 2009 10:41
Bydliště: Zilina

Příspěvek od astero »

V Žiline púzdra majú, cvične ich skusim vylisovať, viac to už dokurviť nemožem.
Dusan
Příspěvky: 3878
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

mozes hodit foro puzdra ? lebo by som mal zaujem o to ? 2ks tam tusim idu ? cena bola kolko ?
astero
Příspěvky: 76
Registrován: čtv bře 12, 2009 10:41
Bydliště: Zilina

Příspěvek od astero »

Foto hodím večír. Jedno stálo 2,69Eura. Cvične som to skušal vylisovať, no drži to tam slušne, tak som to zatiaľ nechal tak. Medzi spodnym a vrchnym je medzera asi 6mm, no neviem či tam neni v skrinke doraz. To by sa potom muselo vyťahovať za tu bočnu dieru prípadne odfrézovať. A všimol som si, že nové púzdro má o pár stotín menší priemer ako hriadeľ kladky, takže je možné, že sa počíta aj s vyhladením hriadeľa.
Dusan
Příspěvky: 3878
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

No ja som u vazoval ze puzdra rozrezem listom od pilky na polovicu alebo aspon jeden rez aby vznikla vola a dalo sa to vybrat.... drazku by som potom zlalepil nejaky dvojzlozkoovym lepidlom aby netiekol olej...
astero
Příspěvky: 76
Registrován: čtv bře 12, 2009 10:41
Bydliště: Zilina

Příspěvek od astero »

Tak obrázok sem nedostanem hoci má len 139kB.. môžem poslať mejlom.
Dusan
Příspěvky: 3878
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

ok posli dik
Odpovědět

Zpět na „Karoserie a ostatní“