
demont paky riadenia z tisichranu
Moderátor: Moderátoři
demont paky riadenia z tisichranu
Ahoj, prosim o radu ako demontovat hlavnu paku riadenia z hriadela prevodky. Uz povolenie poistnej matice znacilo vyzivnu skusenost, ale stiahnut paku z toho tisichranu sa mi fakt nedari. Stahovak capov sa tam nechyta a mlatit po zavite sa mi protivi. Flexa je posledna moznost. Na embecka udajne fungovala metoda dvoch kladiv, ale ani tu nepoznam
Prosim o radu, dik.

pouzijes velky stahovak napruzis -dotiahnes stahovak coto da a rana klaivom z boku malo by to zoskocit... samozrejme dokiladne pouzitie kvapaliny a inych uvolnovacich pripravkov je fajn.
MOnzost b) nahriat kyslik plyn zidole...
C) stahovak teplovzduska kladivo.
Metoda dvoch kladiv predpokladam ze do to ho buchnes naraz z dvoch stran.
Vseobecny postup je taky: podpacit to aby vzniko napetie a potom buchnut kladivom raz a silno.
Teplovcduska ..sposobu roztiahnutie oka a lachsiu demontaz.
P.S. 90% nema vyznam to rozoberat. vecinou je vybite puzdro a to sa neda kupit.
MOnzost b) nahriat kyslik plyn zidole...
C) stahovak teplovzduska kladivo.
Metoda dvoch kladiv predpokladam ze do to ho buchnes naraz z dvoch stran.
Vseobecny postup je taky: podpacit to aby vzniko napetie a potom buchnut kladivom raz a silno.
Teplovcduska ..sposobu roztiahnutie oka a lachsiu demontaz.
P.S. 90% nema vyznam to rozoberat. vecinou je vybite puzdro a to sa neda kupit.
prezradim ti tajomstvo....najprv prezrad kolko to ma nabehane ?
Puzdro je vybite preto uz dole netesni simering a olej odtial vyteka. ze das nove loziska a simeringy nemusi vyriesit problem s volo volantu a je malo pravdepodobne ze to puzdro je ok.
Ale dost bolo teoretizovania rozober vsetko rozhod a skus aku ma volu hlavna paka.
P.S. vazelinou som to riesil aj ja....... a to preto lebo to bolo vybie a tieklo.
Puzdro je vybite preto uz dole netesni simering a olej odtial vyteka. ze das nove loziska a simeringy nemusi vyriesit problem s volo volantu a je malo pravdepodobne ze to puzdro je ok.
Ale dost bolo teoretizovania rozober vsetko rozhod a skus aku ma volu hlavna paka.
P.S. vazelinou som to riesil aj ja....... a to preto lebo to bolo vybie a tieklo.
To se Ti povede tak jednou ranou z dvaceti (a devatenácti ranami jen poškozuješ demontovaný díl). Tato metoda spočívá v tom, že jednu stranu oka podepřeš co nejtěžším kladivem (perlíkem,kovadlinkou) a druhým - lehčím intenzivně praštíš proti podpěře.Dusan píše: Metoda dvoch kladiv predpokladam ze do to ho buchnes naraz z dvoch stran.
A za závit vyrazit čep je možné tak, že si na soustruhu vyrobíš slepou matici, našroubuješ na čep tak, aby se rána rozložila na co nejvíce závitů "řach" a je to dole.
Tak, mám dokonáno, som hovado.. medzi páku a skrinku som umiestnil podložku 1cm, skrinku postavil do hydraulického lisu a na hriadeľ kladky zapôsobil silou. Skrinka praskla pod podložkou pri spodnom semeringu
. Páka tisíchran samozrejme neopustila. To sa podarilo až následne použitím flexi a vhodných vulgarizmov.
Predtým som skúšal vyžíhať páku na asi 200°C, sťahovákom vyvinúť slušné napätie a hodne silnú ranu kladivom na maticu na hriadeli, márne.
Ešte som uvažoval o zavarení praskliny,je to len pre semering, ale asi by to bolo drahé.
Výsledok:
1) Na stiahnutie páky riadenia z hriadeľa kladky už vždy použijem len a jedine flexu,
2) Pre terajšiu opravu kúpim novú prevodku riadenia a páku. Ak by mal niekto aj prázdnu skrinku tak beriem.
Čo sa týka vnútorností, púzdra som kúpil nové, s tým by som problém nemal, šroubovica ani kladka nie sú poškodené domrvené sú len plochy pre ložiská na šroubovici, tie by som vyhladil.

Predtým som skúšal vyžíhať páku na asi 200°C, sťahovákom vyvinúť slušné napätie a hodne silnú ranu kladivom na maticu na hriadeli, márne.
Ešte som uvažoval o zavarení praskliny,je to len pre semering, ale asi by to bolo drahé.
Výsledok:
1) Na stiahnutie páky riadenia z hriadeľa kladky už vždy použijem len a jedine flexu,
2) Pre terajšiu opravu kúpim novú prevodku riadenia a páku. Ak by mal niekto aj prázdnu skrinku tak beriem.
Čo sa týka vnútorností, púzdra som kúpil nové, s tým by som problém nemal, šroubovica ani kladka nie sú poškodené domrvené sú len plochy pre ložiská na šroubovici, tie by som vyhladil.
Foto hodím večír. Jedno stálo 2,69Eura. Cvične som to skušal vylisovať, no drži to tam slušne, tak som to zatiaľ nechal tak. Medzi spodnym a vrchnym je medzera asi 6mm, no neviem či tam neni v skrinke doraz. To by sa potom muselo vyťahovať za tu bočnu dieru prípadne odfrézovať. A všimol som si, že nové púzdro má o pár stotín menší priemer ako hriadeľ kladky, takže je možné, že sa počíta aj s vyhladením hriadeľa.