Stránka 1 z 4
snizeni hlavy 2105
Napsal: sob úno 06, 2010 18:12
od JmJ
Kolik se da snizit hlava 2105 z mechanickeho hlediska, tedy aby se nepotkaly pisty a ventily nebo neco jineho?
nebojte, to neni pro Wergl

Napsal: sob úno 06, 2010 19:02
od Little Red Riding Hood
JmJ, nevim jake jsou stavy nedoběhů, ale na řetězové 1300 sem měl 2mm..
kdyby jsi chtěl jednu hlavu na laborování, mam jednu ve sklepě..
Napsal: sob úno 06, 2010 19:34
od Maysner
remenova 13ka ma jeste navic vybrani na ventily, takze k potkani ma o dost dal.
majo mel v 16ce pisty z 05, blok o 2,3mm a hlavu 0,5mm a nepotkalo se to
ja mel u 1.7 dohromady 4mm z hlavy dole a behalo to, jen uz posunuti retezu o zub znamenalo potkani se motoru
Napsal: sob úno 06, 2010 19:43
od Marek
Na řetězovém motoru 1500 mám osobně vyzkoušeno 2,5 mm a v klidu (a to tam jsou písty s rovným dnem). Ale fakt je, že dlouhozdvižky mají větší nedoběh pístů v horní úvrati. Jo a taky záleží, jakou vačku k tomu motoru chceš použít - pokud by to byla upravená vačka s vyšším zdvihem ventilů, bude to s tím snižováním trochu jinak než u seriové vačky.
U motoru 2105, kde jsou ve dnech vybrání pro ventily, bych se toho fakt nebál. Nicméně snížením bloku se dosahuje vyšší účelnosti - kompresní poměr narůstá rychleji, tudíž se nemusí brát tolik materiálu. Navíc při velkém úběru materiálu z hlavy hrozí popraskání zeslabené dosedací plochy a prosakování vody do válce (= destrukce motoru). I z tohoto hlediska bych radši ubíral blok, nikoli hlavu.
Napsal: sob úno 06, 2010 23:51
od Dusan
No vsetci tu stou hlavou tvrdime ze to moze prdnut.... Vie niekto o niekom komu sa to aj stalo.
Napsal: ned úno 07, 2010 00:02
od Majo2103
ja ked som doniesol hlavu do firmy a povedal som chlapikovy,ze z nej chcem milimeter dolu,tak na mna pozeral jak na k*k*ta a chcel mi to vyhovorit ze to je vela....chcel by som vidiet jeho reakciu,keby som mu povedal tie 2mm alebo 2.5.....
Napsal: ned úno 07, 2010 01:28
od JmJ
Marek píše:Jo a taky záleží, jakou vačku k tomu motoru chceš použít - pokud by to byla upravená vačka s vyšším zdvihem ventilů, bude to s tím snižováním trochu jinak než u seriové vačky.
vacka bude puvodni.
Napsal: ned úno 07, 2010 10:51
od Marek
Jestliže vačka bude původní, nemusíš se absolutně ničeho bát. V okamžiku, kdy píst je v horní úvrati a ventily střihají, jsou oba otevřené asi o dvě až tři desetiny milimetru a tudíž jsou schované hluboko v dutině spalovacího prostoru hlavy. Kolize s dnem pístu tudíž absolutně nemůže nastat ani v okamžiku, kdy bys hlavu (čistě teoreticky) srovnal do úplné roviny jako u dieselů.
Napsal: ned úno 07, 2010 11:19
od Dusan
som zvedavy kedy tu niekto z toho vyrobi dizla

teda to tu este nebolo

Napsal: ned úno 07, 2010 11:34
od peet2101
Dusan píše:som zvedavy kedy tu niekto z toho vyrobi dizla
Nestraš

Napsal: ned úno 07, 2010 19:34
od miskoo
podla mna to so pisal marek ze ventili sa nestretnu s piestom je sprostost mne na 01ke zovrela voda zadrelo mi voditka ventilou a ponarazali do piestou takze sa museli stretnut ja chcem do motora 1500 davat MTX vacku 300stupnovu a neviem kolko mam ubrat z hlavy vraj optimum je tak 1mm viac nie
Napsal: ned úno 07, 2010 19:35
od Cory
miskoo píše:mne na 01ke
najprv si uvedom ze sa bavime o remenovom motore 2105
Napsal: ned úno 07, 2010 19:41
od Maysner
hlavne po skusenostech vim, ze radsi hlavu max 0,5mm tim ji nechat srovnat, a snizovat blok. snizovanim hlavy se meni tvar spalovaciho prostoru k horsimu. proto je lepsi snizovat blok.
ostry vacky chteji vyssi kompresi. kdyz se na pozadovanou kompresi snizi hlava, uz muzou narazet ventily ( u tommela se nedalal nasadit 272°vacka na hodne snizenou hlavu. vzdy se to potkalo). zato majo na te jeho 1.6 s pistama 05 s vybranim mohl mit 272° vacku bez problemu, 296° taky vicemene. tam vim, ze upravoval vybrani kvuli vetsim ventilum na madarske hlave, ale vybrani nebylo hlubsi jak puvodni
Napsal: ned úno 07, 2010 20:29
od Marek
miskoo píše:podla mna to so pisal marek ze ventili sa nestretnu s piestom je sprostost mne na 01ke zovrela voda zadrelo mi voditka ventilou a ponarazali do piestou takze sa museli stretnut
Já jsem neřekl, že se motor nemůže potkat v případě, že se roztrhne řemen nebo zadřou ventily ve vodítkách. Napsal jsem, že se to nemůže potkat za chodu, tedy v případě, že se motor točí a vše funguje jak má. Čti pořádně.
Napsal: pon úno 08, 2010 09:05
od Roman
Myso ma na hlave 2105 dole 2mm a z bloku 1mm. Ale jeho motor ma ine vrtanie a iny zdvih ako origo 2105. Pri znizovani hlavy treba brat do uvahy aj to, ze zmenou spalovacieho priestoru sa zvysuje nebezpecenstvo detonacneho horenia.....