snizeni hlavy 2105

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6686
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

snizeni hlavy 2105

Příspěvek od JmJ »

Kolik se da snizit hlava 2105 z mechanickeho hlediska, tedy aby se nepotkaly pisty a ventily nebo neco jineho?

nebojte, to neni pro Wergl :-)
Naposledy upravil(a) JmJ dne čtv led 01, 1970 01:00, celkem upraveno 1 x.
VAZ 2104 1.3 1989
Little Red Riding Hood
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Little Red Riding Hood »

JmJ, nevim jake jsou stavy nedoběhů, ale na řetězové 1300 sem měl 2mm..

kdyby jsi chtěl jednu hlavu na laborování, mam jednu ve sklepě..
Maysner
Příspěvky: 3209
Registrován: čtv črc 06, 2006 13:22
Bydliště: Brno

Příspěvek od Maysner »

remenova 13ka ma jeste navic vybrani na ventily, takze k potkani ma o dost dal.
majo mel v 16ce pisty z 05, blok o 2,3mm a hlavu 0,5mm a nepotkalo se to
ja mel u 1.7 dohromady 4mm z hlavy dole a behalo to, jen uz posunuti retezu o zub znamenalo potkani se motoru
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic :-P

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Marek
Příspěvky: 5337
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Na řetězovém motoru 1500 mám osobně vyzkoušeno 2,5 mm a v klidu (a to tam jsou písty s rovným dnem). Ale fakt je, že dlouhozdvižky mají větší nedoběh pístů v horní úvrati. Jo a taky záleží, jakou vačku k tomu motoru chceš použít - pokud by to byla upravená vačka s vyšším zdvihem ventilů, bude to s tím snižováním trochu jinak než u seriové vačky.

U motoru 2105, kde jsou ve dnech vybrání pro ventily, bych se toho fakt nebál. Nicméně snížením bloku se dosahuje vyšší účelnosti - kompresní poměr narůstá rychleji, tudíž se nemusí brát tolik materiálu. Navíc při velkém úběru materiálu z hlavy hrozí popraskání zeslabené dosedací plochy a prosakování vody do válce (= destrukce motoru). I z tohoto hlediska bych radši ubíral blok, nikoli hlavu.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Dusan
Příspěvky: 3995
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

No vsetci tu stou hlavou tvrdime ze to moze prdnut.... Vie niekto o niekom komu sa to aj stalo.
Uživatelský avatar
Majo2103
Příspěvky: 555
Registrován: pát lis 16, 2007 19:17
Bydliště: Ploské 79
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Majo2103 »

ja ked som doniesol hlavu do firmy a povedal som chlapikovy,ze z nej chcem milimeter dolu,tak na mna pozeral jak na k*k*ta a chcel mi to vyhovorit ze to je vela....chcel by som vidiet jeho reakciu,keby som mu povedal tie 2mm alebo 2.5.....
Tešiť sa dá aj z maličkostí, napríklad z výplaty...

Najlepšie je nič neriešiť, veď ono sa to už poserie aj samo..

Nealkoholické pivo je ako porno v rádiu...
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6686
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

Marek píše:Jo a taky záleží, jakou vačku k tomu motoru chceš použít - pokud by to byla upravená vačka s vyšším zdvihem ventilů, bude to s tím snižováním trochu jinak než u seriové vačky.
vacka bude puvodni.
VAZ 2104 1.3 1989
Marek
Příspěvky: 5337
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Jestliže vačka bude původní, nemusíš se absolutně ničeho bát. V okamžiku, kdy píst je v horní úvrati a ventily střihají, jsou oba otevřené asi o dvě až tři desetiny milimetru a tudíž jsou schované hluboko v dutině spalovacího prostoru hlavy. Kolize s dnem pístu tudíž absolutně nemůže nastat ani v okamžiku, kdy bys hlavu (čistě teoreticky) srovnal do úplné roviny jako u dieselů.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Dusan
Příspěvky: 3995
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

som zvedavy kedy tu niekto z toho vyrobi dizla :D teda to tu este nebolo :D
peet2101
Příspěvky: 1096
Registrován: čtv lis 20, 2008 20:47
Bydliště: Záříčí CZ

Příspěvek od peet2101 »

Dusan píše:som zvedavy kedy tu niekto z toho vyrobi dizla
Nestraš :lol:
Low and Slow
Teoretik
BA3 2101 *1978
BA3 21011 *1977
East side custom shop za zahradou
__________________________________
miskoo
Příspěvky: 57
Registrován: sob lis 21, 2009 14:49
Bydliště: zahorce

Příspěvek od miskoo »

podla mna to so pisal marek ze ventili sa nestretnu s piestom je sprostost mne na 01ke zovrela voda zadrelo mi voditka ventilou a ponarazali do piestou takze sa museli stretnut ja chcem do motora 1500 davat MTX vacku 300stupnovu a neviem kolko mam ubrat z hlavy vraj optimum je tak 1mm viac nie
Cory
Příspěvky: 11682
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

miskoo píše:mne na 01ke
najprv si uvedom ze sa bavime o remenovom motore 2105
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Maysner
Příspěvky: 3209
Registrován: čtv črc 06, 2006 13:22
Bydliště: Brno

Příspěvek od Maysner »

hlavne po skusenostech vim, ze radsi hlavu max 0,5mm tim ji nechat srovnat, a snizovat blok. snizovanim hlavy se meni tvar spalovaciho prostoru k horsimu. proto je lepsi snizovat blok.
ostry vacky chteji vyssi kompresi. kdyz se na pozadovanou kompresi snizi hlava, uz muzou narazet ventily ( u tommela se nedalal nasadit 272°vacka na hodne snizenou hlavu. vzdy se to potkalo). zato majo na te jeho 1.6 s pistama 05 s vybranim mohl mit 272° vacku bez problemu, 296° taky vicemene. tam vim, ze upravoval vybrani kvuli vetsim ventilum na madarske hlave, ale vybrani nebylo hlubsi jak puvodni
Naposledy upravil(a) Maysner dne ned úno 07, 2010 23:09, celkem upraveno 1 x.
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic :-P

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Marek
Příspěvky: 5337
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

miskoo píše:podla mna to so pisal marek ze ventili sa nestretnu s piestom je sprostost mne na 01ke zovrela voda zadrelo mi voditka ventilou a ponarazali do piestou takze sa museli stretnut
Já jsem neřekl, že se motor nemůže potkat v případě, že se roztrhne řemen nebo zadřou ventily ve vodítkách. Napsal jsem, že se to nemůže potkat za chodu, tedy v případě, že se motor točí a vše funguje jak má. Čti pořádně.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Roman »

Myso ma na hlave 2105 dole 2mm a z bloku 1mm. Ale jeho motor ma ine vrtanie a iny zdvih ako origo 2105. Pri znizovani hlavy treba brat do uvahy aj to, ze zmenou spalovacieho priestoru sa zvysuje nebezpecenstvo detonacneho horenia.....
Roman
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“