kontrolka mazaní

Moderátor: Moderátoři

Little Red Riding Hood
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown
Kontaktovat uživatele:

kontrolka mazaní

Příspěvek od Little Red Riding Hood »

prosim poraďte, napiště svuj nazor...

v čem je problém... dnes nastartuju auto v pohodě vyjedu a po chvilce začne sviti kontrolka mazaní, když prošlapnu plyn tak zhasne ale jakmile spadnou otáčky zase na sytičových 1500-2000, tak se zase rožne, vec má dva problémy, jeden je ten že nevim co se zblaznilo a jestli to dobře maže a druhá je ta že mi neběží benzinové čerpadlo.. boužel sem nestihl motor zahřát, abych zjistil jestli problém ustane..

předevčírem sem montoval bezkontakt, pak nějakou dobu jezdil a tohodle problemu si nevšiml, ale motor byl už teplej... jedineho čeho sem si všiml, tak toho že při prvnim nasazení rozdělovače nezapadl až dolů, chybel tak jeden mm maximálně (mezera mezi blokem a rozdělovačem), ale nějak sem na to nebral zřetel, řikal sem si nějaka UA vyroba, dám tlustější těsnění... nastartoval sem motor abych zjistil jak sem rozdělovač nasadil, jestli nebude potřeba ho pootočit v tisicihranu, samozřejmě byla, tak sem ho pootočil, problém stale setrvával, až při utahování šroubu si rozdělovač sedl a už bylo vše OK..

no a teď teda raď babo.. v čem je zakopanej pes, jeslti v elektronice, nebo v čerpadlu, nebo v čem..

ještě doplním: olej mam valvoline 10w-40 a čerpadlo upraveno aby vic tlačilo..

a ještě jeden EDIT: ve vaně mam vevařenou malou přepážku aby mi v zatáčkách neodtejkal olej.. od saciho koše..
Naposledy upravil(a) Little Red Riding Hood dne pon led 25, 2010 12:34, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Je více možností . A doufej že je to tahle : Dnes ráno ... byla zima , olej stuhlý (možná že ho tam bylo i trošku pod max.) čerpadlo ho "vytáhne" nahoru (vačka) a ten stuhlý olej nestačí stéci do vany a tak čerpadlo nasaje vzduch a rozsvítí se kontrolka . Nebo vada čidla , ale to je ojedinělé . Pak je možnost vady samotného čerpadla , ale to by se projevilo až za tepla . Další možné závady je raději ani nevyslovovat .
Pokud výrazně klesne tlak oleje , motor začne klepat .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
rezna
Příspěvky: 203
Registrován: úte pro 19, 2006 19:03
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od rezna »

je to zima - neztuhl olej? - to by nasvedcovalo tomu ze pri vyssich otackach to 'maze' - nizsi otacky nemusi ten olej dostatecne zahrat/utahnout
Marek
Příspěvky: 5337
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Své může dělat ta přepážka, či co to tam máš nesmyslně udělanou. Olej je zastudena moc hustý a nestačí se vracet do vany. Tím, že mu v tom navíc bráníš přepážkou se po chvíli stane, že se sacímu koši čerpadla prostě nedostává oleje, neb ten je všude jinde, jen ne ve vaně. To je nerozum, taková přepážka.....
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Little Red Riding Hood
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Little Red Riding Hood »

Marek, olej by měl snad hlavně přitejka ze předu a teoreticky ještě odzadu, ja ji mam spiše jen z boku... je hodně mala, dost pruchozí... navic snad při nizkejch otáčkách by měl byt olej na svém místě ve vaně a ne tu a tam... ??..
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6686
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

ze ti sviti kontrolka mazani znamena, ze se mas vecer poradne namazat.

[ Komentář přidal: Laďuša: po leden 25, 2010 18:20 ]
Teda, velkej šéf by měl jít příkladem. Jeden speciální s věnováním :P


vidim, ze tobe musi kontrolka mazani svitit velice intenzivne :-)
VAZ 2104 1.3 1989
Little Red Riding Hood
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Little Red Riding Hood »

nějaké další napady??..
Marek
Příspěvky: 5337
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Zkusil jsi vyměnit čidlo?
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Pokud motor slyšitelně neklape (a že to slyšet je) tak "jdi" po čidle . Mohl by to dělat i zanesený nebo vadný olejový filtr (pozor hlavně na ty malé) dokáží snížit mazací tlak i o 1 bar a to i když je olej teplý . Pro klid duše tam můžeš místo čidla dát manometr na vodu (do 6 bar) a hned budeš vědět na čem jsi .
Nic jiného mne zatím nenapadá .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Little Red Riding Hood
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Little Red Riding Hood »

Saša, filtr zajimavej nápad.. mam ten malej.. :? ale ten klidně preventivně vyměnit mužu.. ikdyž olej je skoro furt jako novej, pekně čistej...

jinak to klepání težko posoudit, protože když sediš v autě a musiš držet nějake otáčky aby ta kontrolka nesvitila, tak je všude takovej kraval že motor slyšet není... :|

čidlo mi radil i pája, koncem tydne se na to vyrhnu, ted se učim na zkoušku, nemluvě o tom jaka je venku kosa, to budu muset z pátrače vyžankat zase nějake nařadi.. :oops: :P

ještě musim kouknout jestli nemám nějak natečenej benzin v oleji, to by taky nebylo pekne..
Uživatelský avatar
Pepa
Příspěvky: 129
Registrován: úte čer 01, 2004 21:09
Bydliště: Říčany

Příspěvek od Pepa »

Taky to může být nějaký svinčík pod sedlem přepoušťáku, stalo se mi to když sem studenej motor vytočil do otáček, potom kontrolka zhasínala okolo 2000ot/min, po rozebrání sem našel šponu pod sedlem přepoušťáku. V tomhle počasí dost krutá práce :(

P.S. Nebylo to schválně, jen sem se při rozjezdu dostal na zamrzlou louži :(
Naposledy upravil(a) Pepa dne úte led 26, 2010 14:57, celkem upraveno 1 x.
2101 r.v.09.1971
21073 r.v.06.1996
21044 r.v. 1998
Little Red Riding Hood
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Little Red Riding Hood »

Pepa, hmm taky pekné vyhlídky.. :( hlavně je problé že sem autem v brně, garáž mám v olomouci.. jinak bych klidně i vanu sundal, čerpadlo vyměnil, ale tady udělám prd..
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Pepa :idea: To by mohla být také příčina když se to stane "z ničeho nic" .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Dusan
Příspěvky: 3995
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

TAk na tu sponu prasacky... vytocit stufdeny mootor... teda ja by som to nerobil
Little Red Riding Hood
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Little Red Riding Hood »

takže dnes sem se tomu chvolku věnoval a nasadil sem novej filtr, po nastartování se chvili zdalo že to bude ok, rafička tlaku oleje běhala, ale jak se motor trochu ohrál, tak to začalo dělat stejnej problem jako doted..

takže pod 2000 to nemaže a nad, při jakejch koliv otáčkách je rafička mazani pořád skoro na minimum... takže nic povzbudiveho... čidlo a měřák sem měl taky rozebranej všechno sem nějak pročištil, na nic moc to vliv nemělo..

takže buď bude KO čerpadlo a nebo se někde ztráci tlak.. patrač mi vnukl zajimavěj nápad že by se při monrtáži rozdělovače (psal sem že napoprve nešel do sveho mista moc dobře) se mohl zvětšit tlak na ložisko, ktere je pod unašecím ozubeným kolečkem rozdělovače a zaroveň je nahonem čerpadla a tama ted uniká tlak.. co řikate na tuto teorii??.
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“