kontrolka mazaní
Moderátor: Moderátoři
-
Little Red Riding Hood
- Příspěvky: 2585
- Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
- Bydliště: Olomoucity-Brnotown
- Kontaktovat uživatele:
kontrolka mazaní
prosim poraďte, napiště svuj nazor...
v čem je problém... dnes nastartuju auto v pohodě vyjedu a po chvilce začne sviti kontrolka mazaní, když prošlapnu plyn tak zhasne ale jakmile spadnou otáčky zase na sytičových 1500-2000, tak se zase rožne, vec má dva problémy, jeden je ten že nevim co se zblaznilo a jestli to dobře maže a druhá je ta že mi neběží benzinové čerpadlo.. boužel sem nestihl motor zahřát, abych zjistil jestli problém ustane..
předevčírem sem montoval bezkontakt, pak nějakou dobu jezdil a tohodle problemu si nevšiml, ale motor byl už teplej... jedineho čeho sem si všiml, tak toho že při prvnim nasazení rozdělovače nezapadl až dolů, chybel tak jeden mm maximálně (mezera mezi blokem a rozdělovačem), ale nějak sem na to nebral zřetel, řikal sem si nějaka UA vyroba, dám tlustější těsnění... nastartoval sem motor abych zjistil jak sem rozdělovač nasadil, jestli nebude potřeba ho pootočit v tisicihranu, samozřejmě byla, tak sem ho pootočil, problém stale setrvával, až při utahování šroubu si rozdělovač sedl a už bylo vše OK..
no a teď teda raď babo.. v čem je zakopanej pes, jeslti v elektronice, nebo v čerpadlu, nebo v čem..
ještě doplním: olej mam valvoline 10w-40 a čerpadlo upraveno aby vic tlačilo..
a ještě jeden EDIT: ve vaně mam vevařenou malou přepážku aby mi v zatáčkách neodtejkal olej.. od saciho koše..
v čem je problém... dnes nastartuju auto v pohodě vyjedu a po chvilce začne sviti kontrolka mazaní, když prošlapnu plyn tak zhasne ale jakmile spadnou otáčky zase na sytičových 1500-2000, tak se zase rožne, vec má dva problémy, jeden je ten že nevim co se zblaznilo a jestli to dobře maže a druhá je ta že mi neběží benzinové čerpadlo.. boužel sem nestihl motor zahřát, abych zjistil jestli problém ustane..
předevčírem sem montoval bezkontakt, pak nějakou dobu jezdil a tohodle problemu si nevšiml, ale motor byl už teplej... jedineho čeho sem si všiml, tak toho že při prvnim nasazení rozdělovače nezapadl až dolů, chybel tak jeden mm maximálně (mezera mezi blokem a rozdělovačem), ale nějak sem na to nebral zřetel, řikal sem si nějaka UA vyroba, dám tlustější těsnění... nastartoval sem motor abych zjistil jak sem rozdělovač nasadil, jestli nebude potřeba ho pootočit v tisicihranu, samozřejmě byla, tak sem ho pootočil, problém stale setrvával, až při utahování šroubu si rozdělovač sedl a už bylo vše OK..
no a teď teda raď babo.. v čem je zakopanej pes, jeslti v elektronice, nebo v čerpadlu, nebo v čem..
ještě doplním: olej mam valvoline 10w-40 a čerpadlo upraveno aby vic tlačilo..
a ještě jeden EDIT: ve vaně mam vevařenou malou přepážku aby mi v zatáčkách neodtejkal olej.. od saciho koše..
Naposledy upravil(a) Little Red Riding Hood dne pon led 25, 2010 12:34, celkem upraveno 2 x.
Je více možností . A doufej že je to tahle : Dnes ráno ... byla zima , olej stuhlý (možná že ho tam bylo i trošku pod max.) čerpadlo ho "vytáhne" nahoru (vačka) a ten stuhlý olej nestačí stéci do vany a tak čerpadlo nasaje vzduch a rozsvítí se kontrolka . Nebo vada čidla , ale to je ojedinělé . Pak je možnost vady samotného čerpadla , ale to by se projevilo až za tepla . Další možné závady je raději ani nevyslovovat .
Pokud výrazně klesne tlak oleje , motor začne klepat .
Pokud výrazně klesne tlak oleje , motor začne klepat .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Své může dělat ta přepážka, či co to tam máš nesmyslně udělanou. Olej je zastudena moc hustý a nestačí se vracet do vany. Tím, že mu v tom navíc bráníš přepážkou se po chvíli stane, že se sacímu koši čerpadla prostě nedostává oleje, neb ten je všude jinde, jen ne ve vaně. To je nerozum, taková přepážka.....
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
-
Little Red Riding Hood
- Příspěvky: 2585
- Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
- Bydliště: Olomoucity-Brnotown
- Kontaktovat uživatele:
-
Little Red Riding Hood
- Příspěvky: 2585
- Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
- Bydliště: Olomoucity-Brnotown
- Kontaktovat uživatele:
Pokud motor slyšitelně neklape (a že to slyšet je) tak "jdi" po čidle . Mohl by to dělat i zanesený nebo vadný olejový filtr (pozor hlavně na ty malé) dokáží snížit mazací tlak i o 1 bar a to i když je olej teplý . Pro klid duše tam můžeš místo čidla dát manometr na vodu (do 6 bar) a hned budeš vědět na čem jsi .
Nic jiného mne zatím nenapadá .
Nic jiného mne zatím nenapadá .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
-
Little Red Riding Hood
- Příspěvky: 2585
- Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
- Bydliště: Olomoucity-Brnotown
- Kontaktovat uživatele:
Saša, filtr zajimavej nápad.. mam ten malej..
ale ten klidně preventivně vyměnit mužu.. ikdyž olej je skoro furt jako novej, pekně čistej...
jinak to klepání težko posoudit, protože když sediš v autě a musiš držet nějake otáčky aby ta kontrolka nesvitila, tak je všude takovej kraval že motor slyšet není...
čidlo mi radil i pája, koncem tydne se na to vyrhnu, ted se učim na zkoušku, nemluvě o tom jaka je venku kosa, to budu muset z pátrače vyžankat zase nějake nařadi..

ještě musim kouknout jestli nemám nějak natečenej benzin v oleji, to by taky nebylo pekne..
jinak to klepání težko posoudit, protože když sediš v autě a musiš držet nějake otáčky aby ta kontrolka nesvitila, tak je všude takovej kraval že motor slyšet není...
čidlo mi radil i pája, koncem tydne se na to vyrhnu, ted se učim na zkoušku, nemluvě o tom jaka je venku kosa, to budu muset z pátrače vyžankat zase nějake nařadi..
ještě musim kouknout jestli nemám nějak natečenej benzin v oleji, to by taky nebylo pekne..
Taky to může být nějaký svinčík pod sedlem přepoušťáku, stalo se mi to když sem studenej motor vytočil do otáček, potom kontrolka zhasínala okolo 2000ot/min, po rozebrání sem našel šponu pod sedlem přepoušťáku. V tomhle počasí dost krutá práce 
P.S. Nebylo to schválně, jen sem se při rozjezdu dostal na zamrzlou louži
P.S. Nebylo to schválně, jen sem se při rozjezdu dostal na zamrzlou louži
Naposledy upravil(a) Pepa dne úte led 26, 2010 14:57, celkem upraveno 1 x.
2101 r.v.09.1971
21073 r.v.06.1996
21044 r.v. 1998
21073 r.v.06.1996
21044 r.v. 1998
-
Little Red Riding Hood
- Příspěvky: 2585
- Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
- Bydliště: Olomoucity-Brnotown
- Kontaktovat uživatele:
Pepa
To by mohla být také příčina když se to stane "z ničeho nic" .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
-
Little Red Riding Hood
- Příspěvky: 2585
- Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
- Bydliště: Olomoucity-Brnotown
- Kontaktovat uživatele:
takže dnes sem se tomu chvolku věnoval a nasadil sem novej filtr, po nastartování se chvili zdalo že to bude ok, rafička tlaku oleje běhala, ale jak se motor trochu ohrál, tak to začalo dělat stejnej problem jako doted..
takže pod 2000 to nemaže a nad, při jakejch koliv otáčkách je rafička mazani pořád skoro na minimum... takže nic povzbudiveho... čidlo a měřák sem měl taky rozebranej všechno sem nějak pročištil, na nic moc to vliv nemělo..
takže buď bude KO čerpadlo a nebo se někde ztráci tlak.. patrač mi vnukl zajimavěj nápad že by se při monrtáži rozdělovače (psal sem že napoprve nešel do sveho mista moc dobře) se mohl zvětšit tlak na ložisko, ktere je pod unašecím ozubeným kolečkem rozdělovače a zaroveň je nahonem čerpadla a tama ted uniká tlak.. co řikate na tuto teorii??.
takže pod 2000 to nemaže a nad, při jakejch koliv otáčkách je rafička mazani pořád skoro na minimum... takže nic povzbudiveho... čidlo a měřák sem měl taky rozebranej všechno sem nějak pročištil, na nic moc to vliv nemělo..
takže buď bude KO čerpadlo a nebo se někde ztráci tlak.. patrač mi vnukl zajimavěj nápad že by se při monrtáži rozdělovače (psal sem že napoprve nešel do sveho mista moc dobře) se mohl zvětšit tlak na ložisko, ktere je pod unašecím ozubeným kolečkem rozdělovače a zaroveň je nahonem čerpadla a tama ted uniká tlak.. co řikate na tuto teorii??.