Stránka 1 z 2

Zotrvačník

Napsal: stř led 20, 2010 18:00
od oto911
Zdravim. Viem ze tema odlahceny zotrvak tu uz je ale mam trochu iny problem. Chcem si dat odlahcit zotrvak preto som pisal maila jednej firme ktora sa na tieto upravi specializuje. Ale ide o firmu ktora upravuje len znacku skoda aj to len po favorit.
A dostal som odnich odpoved ze nemaju na lada zotrvak vykresi. Tak by som chcel vedet ci tieto vykresi niekto nema. Alebo aspon poradit na ktorich miestach zneho stiahnut.

Napsal: čtv led 21, 2010 07:45
od Marek
Především je třeba si uvědomit, že setrvačník na Ladě je už z výroby relativně odlehčený (ve srovnání se škodovkou je téměř poloviční) a tudíž na něm moc materiálu k úběru není. Navíc je potřeba mít na paměti, že odlehčením setrvačníku sice nějakou tu výhodu získáš, ale zároveň se objeví několik dosti podstatných nevýhod.

Zvaž to dobře.....

Napsal: čtv led 21, 2010 08:51
od Lada Rider
http://cleverlm.rajce.idnes.cz/zotrvak/ "vykres" mas tu... ale, ak to spravis tak extremne pocitaj s tym, ze to treba dat vyvazit. a bez podstatne vacsieho volnobehu sa to nezaobide a aj to bude kolisat...

Napsal: čtv led 21, 2010 09:52
od Marek
Přesně tak - vyšší volnoběžné otáčky jsou nezbytné. Mnohdy se stává, že motor nechce běžet pod 2000 rpm, takže volnoběh je potom velmi vysoký. A to není zdaleka jediná nevýhoda lehkého setrvačníku..... Jsou mnohem horší nevýhody.

Napsal: čtv led 21, 2010 11:18
od oto911
No jo. To je jasne ze to ma aj nevihody. Stym autom nebude jazdene kazdy den auto bude viac menej na zavody. Inak pasuje zotrvak s 1200-ky na 1.5-ku? A okrem toho ze motor pojde lepsie do otacok je to citit na ''zivosti'' auta?

Napsal: čtv led 21, 2010 11:41
od čmelák
zotrvaky su rovnake

Napsal: čtv led 21, 2010 12:59
od Marek
oto911 píše:No jo. To je jasne ze to ma aj nevihody. Stym autom nebude jazdene kazdy den auto bude viac menej na zavody. Inak pasuje zotrvak s 1200-ky na 1.5-ku? A okrem toho ze motor pojde lepsie do otacok je to citit na ''zivosti'' auta?
Odlehčený setrvačník se používá jen na soutěže po rovných cestách, tedy na okruhy. Pro motor určený do vrchů je lehký setrvačník naopak velkou nevýhodou, protože motor do kopce ztrácí.

Napsal: čtv led 21, 2010 14:10
od Little Red Riding Hood
oto911, mam ho odlehčenej o 1,2 , je to jen soustružene, ne frezované, i výkres někde bude.. zkusim pohledat.. celá spojka včetně setrváku má ted 10Kg.. volnobech se da mezi 1000-1200 otáčkama v pohodě i s 270° vačkou.. FOTO a něco jsem našel.. VÝKRES

Napsal: čtv led 21, 2010 15:10
od Pája
Mám odlehčeno asi o 750 gramů, vačku 276, kliku asi o dvě kila a volnoběh to drží jakej si zamanu, třeba 700 ot/min. Ale je fakt, že větší obsahy tyhle úpravy líp snášej.(1800 ccm)

Napsal: čtv led 21, 2010 15:24
od oto911
A zlepsilo to akceleraciu? Ked hej tak asi iba na prvom prevodovom stupni ze.

Napsal: čtv led 21, 2010 15:39
od Pája
Já to pocitivě nikdy nehodnotim, to hrozně klame. Ale že se motoru líp akceleruje, je jednou jistý. Ať už jedeš z kopce, nebo do kopce...

Napsal: čtv led 21, 2010 15:46
od oto911
A nezacalo sa ti ''triast'' motor? Aj ked 750g neni vela ale ja sa chystam dat dole aspon 1500-2000g

Napsal: čtv led 21, 2010 16:13
od Cory
triast bude vtedy, ak bude nevyvazeny

Napsal: čtv led 21, 2010 16:31
od oto911
No to mi je jasne. Ale myslim to ze motor ked ide tak vytvara vybracie a zotrvak ich eliminuje. (Dufam ze som to napisal spravne):-D Takze ked je odlahceny tak by to malo viacej klepat ale iba pri nizsich otackach. A tusim plati cim viac valcov tym mensi zotrvak bo sa tie vybracie navzajom ''rusia''.

Napsal: čtv led 21, 2010 18:40
od Saša
Setrvačník nemá za úkol odstraňovat vybrace . Slouží k "vyrovnání" točivého momentu mezi pracovními cikly . Je to akumulátor energie .