Zotrvačník

Moderátor: Moderátoři

oto911

Zotrvačník

Příspěvek od oto911 »

Zdravim. Viem ze tema odlahceny zotrvak tu uz je ale mam trochu iny problem. Chcem si dat odlahcit zotrvak preto som pisal maila jednej firme ktora sa na tieto upravi specializuje. Ale ide o firmu ktora upravuje len znacku skoda aj to len po favorit.
A dostal som odnich odpoved ze nemaju na lada zotrvak vykresi. Tak by som chcel vedet ci tieto vykresi niekto nema. Alebo aspon poradit na ktorich miestach zneho stiahnut.
Naposledy upravil(a) oto911 dne čtv led 21, 2010 08:26, celkem upraveno 1 x.
Marek
Příspěvky: 5330
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Především je třeba si uvědomit, že setrvačník na Ladě je už z výroby relativně odlehčený (ve srovnání se škodovkou je téměř poloviční) a tudíž na něm moc materiálu k úběru není. Navíc je potřeba mít na paměti, že odlehčením setrvačníku sice nějakou tu výhodu získáš, ale zároveň se objeví několik dosti podstatných nevýhod.

Zvaž to dobře.....
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Lada Rider
Příspěvky: 1067
Registrován: pon črc 03, 2006 21:39
Bydliště: Brno

Příspěvek od Lada Rider »

http://cleverlm.rajce.idnes.cz/zotrvak/ "vykres" mas tu... ale, ak to spravis tak extremne pocitaj s tym, ze to treba dat vyvazit. a bez podstatne vacsieho volnobehu sa to nezaobide a aj to bude kolisat...
СЕКТОР ГАЗА парты
Marek
Příspěvky: 5330
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Přesně tak - vyšší volnoběžné otáčky jsou nezbytné. Mnohdy se stává, že motor nechce běžet pod 2000 rpm, takže volnoběh je potom velmi vysoký. A to není zdaleka jediná nevýhoda lehkého setrvačníku..... Jsou mnohem horší nevýhody.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
oto911

Příspěvek od oto911 »

No jo. To je jasne ze to ma aj nevihody. Stym autom nebude jazdene kazdy den auto bude viac menej na zavody. Inak pasuje zotrvak s 1200-ky na 1.5-ku? A okrem toho ze motor pojde lepsie do otacok je to citit na ''zivosti'' auta?
čmelák
Příspěvky: 1636
Registrován: úte čer 01, 2004 15:29
Bydliště: Trnava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od čmelák »

zotrvaky su rovnake
Marek
Příspěvky: 5330
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

oto911 píše:No jo. To je jasne ze to ma aj nevihody. Stym autom nebude jazdene kazdy den auto bude viac menej na zavody. Inak pasuje zotrvak s 1200-ky na 1.5-ku? A okrem toho ze motor pojde lepsie do otacok je to citit na ''zivosti'' auta?
Odlehčený setrvačník se používá jen na soutěže po rovných cestách, tedy na okruhy. Pro motor určený do vrchů je lehký setrvačník naopak velkou nevýhodou, protože motor do kopce ztrácí.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Little Red Riding Hood
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Little Red Riding Hood »

oto911, mam ho odlehčenej o 1,2 , je to jen soustružene, ne frezované, i výkres někde bude.. zkusim pohledat.. celá spojka včetně setrváku má ted 10Kg.. volnobech se da mezi 1000-1200 otáčkama v pohodě i s 270° vačkou.. FOTO a něco jsem našel.. VÝKRES
Pája
Příspěvky: 991
Registrován: ned čer 06, 2004 19:51
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pája »

Mám odlehčeno asi o 750 gramů, vačku 276, kliku asi o dvě kila a volnoběh to drží jakej si zamanu, třeba 700 ot/min. Ale je fakt, že větší obsahy tyhle úpravy líp snášej.(1800 ccm)
VAZ 1800kk na prvočinitele
oto911

Příspěvek od oto911 »

A zlepsilo to akceleraciu? Ked hej tak asi iba na prvom prevodovom stupni ze.
Pája
Příspěvky: 991
Registrován: ned čer 06, 2004 19:51
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pája »

Já to pocitivě nikdy nehodnotim, to hrozně klame. Ale že se motoru líp akceleruje, je jednou jistý. Ať už jedeš z kopce, nebo do kopce...
VAZ 1800kk na prvočinitele
oto911

Příspěvek od oto911 »

A nezacalo sa ti ''triast'' motor? Aj ked 750g neni vela ale ja sa chystam dat dole aspon 1500-2000g
Cory
Příspěvky: 11646
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

triast bude vtedy, ak bude nevyvazeny
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
oto911

Příspěvek od oto911 »

No to mi je jasne. Ale myslim to ze motor ked ide tak vytvara vybracie a zotrvak ich eliminuje. (Dufam ze som to napisal spravne):-D Takze ked je odlahceny tak by to malo viacej klepat ale iba pri nizsich otackach. A tusim plati cim viac valcov tym mensi zotrvak bo sa tie vybracie navzajom ''rusia''.
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Setrvačník nemá za úkol odstraňovat vybrace . Slouží k "vyrovnání" točivého momentu mezi pracovními cikly . Je to akumulátor energie .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“