Zotrvačník
Moderátor: Moderátoři
Zotrvačník
Zdravim. Viem ze tema odlahceny zotrvak tu uz je ale mam trochu iny problem. Chcem si dat odlahcit zotrvak preto som pisal maila jednej firme ktora sa na tieto upravi specializuje. Ale ide o firmu ktora upravuje len znacku skoda aj to len po favorit.
A dostal som odnich odpoved ze nemaju na lada zotrvak vykresi. Tak by som chcel vedet ci tieto vykresi niekto nema. Alebo aspon poradit na ktorich miestach zneho stiahnut.
A dostal som odnich odpoved ze nemaju na lada zotrvak vykresi. Tak by som chcel vedet ci tieto vykresi niekto nema. Alebo aspon poradit na ktorich miestach zneho stiahnut.
Naposledy upravil(a) oto911 dne čtv led 21, 2010 08:26, celkem upraveno 1 x.
Především je třeba si uvědomit, že setrvačník na Ladě je už z výroby relativně odlehčený (ve srovnání se škodovkou je téměř poloviční) a tudíž na něm moc materiálu k úběru není. Navíc je potřeba mít na paměti, že odlehčením setrvačníku sice nějakou tu výhodu získáš, ale zároveň se objeví několik dosti podstatných nevýhod.
Zvaž to dobře.....
Zvaž to dobře.....
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- Lada Rider
- Příspěvky: 1067
- Registrován: pon črc 03, 2006 21:39
- Bydliště: Brno
http://cleverlm.rajce.idnes.cz/zotrvak/ "vykres" mas tu... ale, ak to spravis tak extremne pocitaj s tym, ze to treba dat vyvazit. a bez podstatne vacsieho volnobehu sa to nezaobide a aj to bude kolisat...
СЕКТОР ГАЗА парты
Přesně tak - vyšší volnoběžné otáčky jsou nezbytné. Mnohdy se stává, že motor nechce běžet pod 2000 rpm, takže volnoběh je potom velmi vysoký. A to není zdaleka jediná nevýhoda lehkého setrvačníku..... Jsou mnohem horší nevýhody.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Odlehčený setrvačník se používá jen na soutěže po rovných cestách, tedy na okruhy. Pro motor určený do vrchů je lehký setrvačník naopak velkou nevýhodou, protože motor do kopce ztrácí.oto911 píše:No jo. To je jasne ze to ma aj nevihody. Stym autom nebude jazdene kazdy den auto bude viac menej na zavody. Inak pasuje zotrvak s 1200-ky na 1.5-ku? A okrem toho ze motor pojde lepsie do otacok je to citit na ''zivosti'' auta?
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
-
- Příspěvky: 2585
- Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
- Bydliště: Olomoucity-Brnotown
- Kontaktovat uživatele:
No to mi je jasne. Ale myslim to ze motor ked ide tak vytvara vybracie a zotrvak ich eliminuje. (Dufam ze som to napisal spravne):-D Takze ked je odlahceny tak by to malo viacej klepat ale iba pri nizsich otackach. A tusim plati cim viac valcov tym mensi zotrvak bo sa tie vybracie navzajom ''rusia''.
Setrvačník nemá za úkol odstraňovat vybrace . Slouží k "vyrovnání" točivého momentu mezi pracovními cikly . Je to akumulátor energie .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!