Stránka 1 z 1
budík tlaku
Napsal: úte led 12, 2010 23:07
od Little Red Riding Hood
dal by se budik tlaku oleje, "tak nějak" převinout aby měřil v menším rozsahu, napřiklad do 3 barů??..
čidlo by to mělo zvladnout ne??.. měřit, tlak paliva..
Napsal: stř led 13, 2010 12:35
od EMI
jenom nápad, neříkam, že by to mohlo fungovat. Budík jsem ještě rozebranej neměl ale typuju, že uvnitř bude poměrovej měřící přístroj (myslim že se mu říká logometr), a tam se od sebe odčítaj toky jedn. zkříženejch cívek. jedna je napájena přímo a druhá od čidla. a jestli uvažuju dobře, tak by stačilo změnit napjecí napětí - takže snížit
ale ono to bude jako dycky u mě blbě
.. uvidíme, Saša a Petr HC to rozštípnou
Napsal: stř led 13, 2010 13:49
od Little Red Riding Hood
EMI, díky, že si to načal..
no právě doufám že si tady toho někdo všimne..
Napsal: stř led 13, 2010 15:31
od Saša
Už jsem si všim . U tlakoměru nevím jak je řešen , ten jsem nemněl rozebrán , ale pokud je tam křížový systém tak ten měří pořád stejně i když je napájen různým napětím . Proto staré Lady (až po 110) nemají stabilizované napětí pro palubku .
Jaký tlak paliva chceš měřit ? u í-čka . Lada olejový (03/06) snímač na to zrovna vhodný moc není , ale fungovat bude . určitě by ale budík šel upravit aby ukazoval třeba na plnou výchylku 3bar . Jinak tlakových senzorů je v nových autech spousty . Pár (desítek) mi jich doma leží . 5ekni co přesně chceš měřit a jak (ručička/digit.) a po něčem kouknu nebo poradím .
Napsal: stř led 13, 2010 16:15
od Little Red Riding Hood
Saša, chtěl bych měřit tlak paliva, takže budik mi stačimaximálně do 3 barů, řikal sem si že by na to byl fajn budik i čidlo ze žigula, jednak to mam doma a druhak to sedne do palubky k ostatním budíkům... ale nebraním se i jine možnosti, ale asi by mi to stačilo rafičkou...
Napsal: stř led 13, 2010 16:22
od Saša
Že chceš měřit tlak paliva to je mi jasné , ALE u jakého systému - Karburátor nebo vstřikování ?
Je tam obrovský rozdíl .
Napsal: stř led 13, 2010 17:25
od Little Red Riding Hood
Saša, u karbecu, chci měřit tlak jakej je na hadici za vracečkou, do karbecu... nic jineho mě ani nezajima..
Napsal: stř led 13, 2010 20:14
od Saša
Takže si někde kup manometr se zadním vývodem . Cena tak 200kč . A rozsahem max 1 bar . pokud neseženeš 0.6 - 0.8 , jinak ručička bude proklatě nízko . Víc než cca0.8 bar stejně jehlový ventil neudrží . Běžný tlak je 0.2bar .
Napsal: stř led 13, 2010 21:58
od Little Red Riding Hood
Saša, ja bych to rači přenesl na palubku, ale v motorovem prostoru by to bylo velice exektivní..
Napsal: čtv led 14, 2010 11:41
od Saša
A kdo říká že to bude v motoru . V UL letadlech také není v motoru ale na přístrojovce .
Napsal: čtv led 14, 2010 11:46
od Little Red Riding Hood
Saša, to bych ale musel natahnout hadici pod palubku...
ještě zpět k tomu ladabudíku... šlo by teda odebráním nektereho z vinutí, něčeho docílit??
Napsal: čtv led 14, 2010 11:54
od Saša
Odmotáním by to patrně šlo . Jak znám ruské budíky tak tam možná bude i odpor a jeho změnou ... . Ale nejsem si jist že mastodontní olejový snímač tlaku bude rozumně umět měřit tak malé hodnoty .
Kabinové měřáky se buď připojují kapilárou , nebo oddělovačem , aby při poruše neteklo palivo do kabiny .
Napsal: čtv led 14, 2010 12:25
od Little Red Riding Hood
mastodontní..
hmm.. no možná nakonec bude přece jen jelepší a nejjednodužší dát manometr s kohoutkem pod kapotu a nastavit maximální tlak na 0,8bar, jestli je to teda skutečně tak že jehla udrží maximálně 0,8bar.. ale zase dohaje otázka o kolik spadne tlak, když bude motor v otáčkách...
Napsal: čtv led 14, 2010 14:08
od MartasBrno
Jo, s kohoutkem, nebo snějakou tryskou aby toho případně neteklo moc - ale tahat benzín pod palubku je fakt drsný, myslím že charakteristický pach žigulů u tebe nabyde nových rozměrů
Není náhodou budík tlaku bimetalový? nebo je bimetalový snímač? Asi bych si nadával práci s odmotáváním původního budíku, spíš bych pro něj dobastlil nějaké zapojení... podle použitého snímače.
Nejjednodišší stejně bude téčko, kus hadice a manometr jak psal Saša.
Napsal: čtv led 14, 2010 18:46
od Saša
Popis dával Marek zde .
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=9005
Teď sem koukal do měřáku tlaku oleje a je tam křížový . Čili dvě vinutí proti sobě .