Stránka 1 z 3

Alternátor

Napsal: stř led 06, 2010 16:07
od Michal Novosad
Moje Lada už mě po 3/4 roku začíná taky trochu zlobit :?
Diagnostika ukázala slabé napětí, ale vzhlem k nové baterce se změřilo dobíjení, vypadá to na něco s alternátorem.
Neměl někdo něco podobného?
Co vlastně v tom alternátoru může kromě diodového můstku odejít :roll:

Napsal: stř led 06, 2010 20:37
od FOMA
mrknul bych na pomocné diody,ty pokud vím odcházejí na altíkách řady10 nejčastěji,(ale jednomu kolegovy odešel o rotor-vinutí :shock: )
a prosvítá ti lehce kontrolka?
..nicméně zkontroluj svorky-zejména ukostření a pokud to tím nebude tak altík musí jít ven(osobně)a předběžně tipuji pomocné-budící diody.


(pokud si nejsi v el.jistý tak v PV na Partyzánské ti jistě pomůžou,p.Melka a p.Coufal) :wink:

prosvítá kontrolka dobíjení

Napsal: čtv led 07, 2010 19:24
od Vladan
Zrovna dnes mi začala prosvítat kontrolka dobíjení-je to blížící se porucha ? V. Lada 110

Napsal: čtv led 07, 2010 21:43
od FOMA
no pokud prosvítá trvale tak zřejmě ano :roll: -přeměř si dobíjení(13.7V-14.5V) 8)

Napsal: čtv led 07, 2010 21:48
od Michal Novosad
Kontrolka mi neproblikává, světla se netlumijou.
Na Partizánské jsem byl ráno a dobíjení je v pořádku.

Takže asi tak
Včera ráno se rozsvítilo Check Engine, po třetím startu už zhaslo
Odpoledne diagnostika v Olomouci - zjištěno nízké napětí, přeměřeno dobíjení - špatné :(
Dnes ráno napětí měřeno v PV na partizánské a vše o.k. :)
Dnes odpoledne se opět rozsvítilo Check :evil:

Žádné závady nepozoruji, snad jen někdy na volnoběh si motor lehce pobrukuje (jako by se tlumí a zesiluje chod) ale světla ani kontrolky u toho nekolísají.

Taky jsem slyšel že Check se může rozsvítit i při slabé baterii, Já mám sice novou, ale v těhle mrazech dostává docela zabrat :?

Napsal: čtv led 07, 2010 22:43
od dmatej
Zkus sundat svorky na baterce a oškrábat to všechno (objímky i "špalky") klíčema nebo šroubovákem, mázni vazelínou a pevně utáhni (neutrhni).
Je to první věc a v tejhle zimě se to všechno hejbe, přechodový odpory jsou svině :)

Napsal: pát led 08, 2010 11:41
od Vladan
FOMA,
Děkuji za tip, proměřím to.Co ale dělat pokud to bude špatné? mění se něco přímo v alternátoru?Dík V.

Napsal: pát led 08, 2010 15:29
od FOMA
Vladan píše:FOMA,
Děkuji za tip, proměřím to.Co ale dělat pokud to bude špatné? mění se něco přímo v alternátoru?Dík V.
Jasně že se měni v altíku je tam vlastně vše potřebné.Takže pokud jsou přívody k alt.o.k,tak je chyba v něm a tudíž musí jít ven.
Ve tvém případě se jedná zřejmě o vadné pomocné diody,které jsou součástí diodového bloku v alternátoru,ale nevím jestli u tohoto typu alt.se dají vyměnit pouze doiody a nebo musí celý blok-ještě jsem jej neměl rozdělaný. :roll:

Napsal: pát led 08, 2010 22:48
od Fišer Jiří
Měli jsme tu samou závadu a vyměnili nám celý ten blok diodovej v autorizovaném servisu ale nevím už kolik to stálo ,myslím něco přes 1000Kč

Napsal: sob led 09, 2010 00:01
od Saša
Škoda peněz . Dioda (pomocná) příde tak na 5 kč a to jsem možná přehnal .

Napsal: ned lis 14, 2010 20:37
od malir
Zdravím,když mě začala po deseti letech provozu na mé 2110 slabě svítit kontrolka dobíjení,která po zvýšení otáček zhasne-odchází diodový blok,nebo může být problém někde jinde.

Napsal: pon lis 15, 2010 10:15
od Petr HC
malir píše:Zdravím,když mě začala po deseti letech provozu na mé 2110 slabě svítit kontrolka dobíjení,která po zvýšení otáček zhasne-odchází diodový blok,nebo může být problém někde jinde.
[shadow=yellow][glow=yellow]Pro adminy[/glow][/shadow].Už by byl nejvyšší čas udělat přítrž nekonečným dotazům okolo alternátorů a nabíjení .Kdysi jsem zde psal - cituji: >>>Chce to jenom trochu si prohlédnout fórum . Tvůj problém (včetně odpovědí na něj) je podrobně (včetně obrázků a výpočtů) rozebrán v sousedním tematu "hon na miliampéry" . Pravda - název tematu moc nenapovídá, ale temata okolo nabíjení (vč. alternátoru ,baterie a přechodových odporů) jsou po fóru bohužel naprosto chaoticky rozházena (už jsem to tady sice psal, ale tímto bych chtěl znovu poprosit adminy o sjednocení, aby nebyla stále zakládána nová a nová temata s různými názvy a stejnou problematikou) .Asi jsem se i já "zasloužil" o část těchto "zmatků", poněvadž jsem nechtěl pokračovat na toto téma v "poklábosíme", kam se to opravdu nehodí .Snad by bylo nejlepší někde otevřít vlákno "Zdroje a spotřebiče proudu v automobilech" a rozdělit na alternátor, akumulátor, žárovky, motory(dále dělit na starter, větráky topeni a chlazení čerpadla, krokové motory atd.), tepelné spotřebiče, řídící elektronika, sdělovací elektronika a ostatní. Jde o to, že se to týká ( a bohužel vyskytuje ) prakticky u všech typů automobilů <<<.
[shadow=yellow][glow=yellow]Pro ostatní tazatele[/glow].[/shadow] Do "Hledej" si zadejte heslo diod* OR alter* a zobrazí se Vám 93 odkazů (ještě lépe diod* OR alt*- 114 odkazů)viz P.S., kde je tato problematika do detailů rozebírána. Nenajdete-li odpověď zde, pak teprve zakládejte nová temata, nejlépe s odkazem na to, čemu jste nerozuměli.
P.S. - pro ty, kdo důležitá klíčová slova zkracují- např alt. Pokud napíšete místo dioda doida, žádný běžný vyhledavač to nemůže najít. I když např.Google něco podobného "umí".

Napsal: pon lis 15, 2010 11:45
od zelvotron
No technická sekce bez rozdělení na jednotlivý řady už tu byla a neosvědčilo se to. Na druhou stranu je fakt, že spousta věcí je stejnejch všude, nebo minimálně třeba u předopohonierů, ale tak to už pak záleží na uživateli, jestli si to uvědomí a pohledá i jinde.

Další rozdělení na subfóra pod el. soustavou by byl zásadnější zásah do struktury fóra, kterej by asi musel nejdřív podlehnout širšímu schválení, osobně si nejsem až tak úplně jistej, jestli by to přineslo zpřehlednění, nebo větší zmatek, ne vždycky se problém týká jedný konkrétní věci. Maximálně můžu významný témata hodit nahoru jako důležitý, jak jsem to udělal v "Hnací soustavě". Duplicitní vlákna jsem tu už kdysi slučoval nebo pozamykal a provázal odkazy, pokud víš o něčem dalším, co by potřebovalo zásah, tak dej vědět a napravím to (platí neustále a pro kohokoliv).

Napsal: čtv lis 18, 2010 18:36
od malir
Děkuji za odpověď.Napětí na alternátoru při zapnutých světlech měřím 14,1V.Takže to je v pořádku.Dnes jsem se stavil u autoelektrikáře,popsal jsem mu to a on řekl,že když to dává 14,1V,tak mám být v klidu,že to bude v některé pomocné diodě a to není zatím velká závada.
Chci se je zeptat jesti měl někdo rozebraný alternátor,jaký je v něm typ ložisek,popřípadě jaký typ je ta pomocná dioda.dík za odpověď.

Napsal: čtv lis 18, 2010 21:04
od FOMA
ložiska si najdi v katalogu AP Centras(Lada SK),diody zvlášt neměn,raději vyměn celý diodový blok.Na sraze v Jedovnicích ho měl p.Vašenkov stál cca 300czk.(jinde bude asi dražší)
Ty pomocné diody měnil kolega,pak odešla druhá,nakonec i ta třetí,takže altík šel ven a zpět 3x.Zbytečná práce a ztráta času.Snad kdyžtak vyměnit všechny 3 hned at mají stejné parametry. :wink: