Stránka 1 z 1

a co tohle

Napsal: pon pro 14, 2009 19:35
od rosta
? prej by to mělo být elektr.zapalko-potřeboval bych vědět jak se to zapojí

Napsal: pon pro 14, 2009 20:18
od MartasBrno
z čeho jsi to vykuchal?

Jestli máš dobrý voči a věříš kreslířům, zkus toto,
pozice 58 130Т-3734010 Коммутатор транзисторный типа TK102 в сборе

http://www-us.agrotech.com.ua/esp/catal ... 2/101.html

případně tady to je se zoomem, lepší.
http://parts.tehsoftnn.ru/1/10/112/101.shtml

Napsal: pon pro 14, 2009 21:07
od rosta
já to nevykuchal-dostal jsem to s dílama z 1500-mám k tomu indukční cívku-bude mě to k něčemu dobrý ? a co k tomu chybí aby to fungovalo? - z toho schématu to moc vidět není

Napsal: pon pro 14, 2009 21:32
od MartasBrno
podle všeho nic, mělo by to nahradit Původní cívku a odlehčit přerušovač, proto je tam ta elektronická krabice. je to tranzistorový zapalování. Z toho schematu to vyčíst jde, ale chce to soustředění. Někdo si to asi sehnal jako pokrokový zápalko, jen je otázka jak velikej přínos by to mělo.

osobně bych si to prohlíd, případně namontil, zkusil jezdit a pak třeba dal za sklo - nikdo jinej v ulici zaručeně nic podobnýho nemá. na tyhle věci su úchyl, kdybys bydlel za rohem, řekl bych ti prodej mi to :lol:

EDIT:
takže zapojení zleva doprava je:
kostra (to je vidět)
+ cívky (pozor, viz níže)
studenej konec cívky (ten co jde normálně na kladívko)
kladívko.

V origo zapojení je ještě blok 16 130Т-3705050 Сопротивление добавочное типа СЭ107, což je vložený odpor který se při startování přemosťuje. To je super, akorát že při provozu má být zapojený a jeho hodnotu neznáme. Jeho hodnota je příslušná té origo cívce která k tomu je.
Absence odporu by mohla jít obejít vyřazením výhody kterou to nabízí tím, že se použije jenom zápalko a původní žigo cívka, která je stavěná na běžný palubní napětí. K tomu se ale může vyjádřit nějakej odborník.
Je to pěkná relikvie.

Napsal: pon pro 14, 2009 23:00
od Chester
MartasBrno píše:velikej přínos by to mělo
nevim jak na autě, ale na Mustangu (fichtl) mi tyristorový zapalování udělalo divy.

Napsal: pon pro 14, 2009 23:59
od MartasBrno
jasně, záleží to na všem - stavu ložisek, stavu kontaktů, seřízení, čistotě všeho... Elektronika může pomoct tyhle vlivy eliminovat.

Napsal: úte pro 15, 2009 21:15
od rosta
MartasBrno píše:podle všeho nic, mělo by to nahradit Původní cívku a odlehčit přerušovač, proto je tam ta elektronická krabice. je to tranzistorový zapalování. Z toho schematu to vyčíst jde, ale chce to soustředění. Někdo si to asi sehnal jako pokrokový zápalko, jen je otázka jak velikej přínos by to mělo.

osobně bych si to prohlíd, případně namontil, zkusil jezdit a pak třeba dal za sklo - nikdo jinej v ulici zaručeně nic podobnýho nemá. na tyhle věci su úchyl, kdybys bydlel za rohem, řekl bych ti prodej mi to :lol:

EDIT:
takže zapojení zleva doprava je:
kostra (to je vidět)
+ cívky (pozor, viz níže)
studenej konec cívky (ten co jde normálně na kladívko)
kladívko.

V origo zapojení je ještě blok 16 130Т-3705050 Сопротивление добавочное типа СЭ107, což je vložený odpor který se při startování přemosťuje. To je super, akorát že při provozu má být zapojený a jeho hodnotu neznáme. Jeho hodnota je příslušná té origo cívce která k tomu je.
Absence odporu by mohla jít obejít vyřazením výhody kterou to nabízí tím, že se použije jenom zápalko a původní žigo cívka, která je stavěná na běžný palubní napětí. K tomu se ale může vyjádřit nějakej odborník.
Je to pěkná relikvie.
díky moc- v sobotu nebo v neděli si budu hrát :twisted:

zapalko

Napsal: stř pro 16, 2009 21:13
od rosta
a chodilo by to na origo lada bezkontaktní rozdělovač ? a poprosil bych o přesunutí tohoto tématu do elektr.soustava-měl bych ještě pár otázek. díky

Napsal: stř pro 16, 2009 21:53
od MartasBrno
Bez úprav ne. Je jednodušší ho dát jen na klasiku kladívko, na ot je stavěný. A stejně ve mně ještě hlodá červík, jak to je s tou cívkou... Ideál by byl k tomuto sehnat ještě ten předřadnej odpor a dát to jako sadu komplet. když se odpor (jeho hodnota) nesežene, bál bych se tu dodanou cívku použít. To bych použil radši běžnou Lada. Anebo je ještě jedna možnost, použít cívku z jiné "elektroniky", třeba z favorita, ta je s odporem pokud vím nějak dohromady, ale nevím nakolik se ty dvě zápalka funkčně liší.
Komplikuju to co?

nejednodušší cesta jak toto uvést do "zkušebního" provozu je zapojit to normálně jak jsem psal:
zapojení zleva doprava
kostra
+ cívky
studenej konec cívky
kladívko.

jo a je do auta ZIL 131.

Napsal: ned pro 20, 2009 20:34
od rosta
tak jsem to zapojil podle návodu a nic-ani to neškytlo :? jen točil startér-a nemělo to ani snahu chytit.....jestli to někdo chcete za pivo to nechám

Napsal: stř pro 23, 2009 00:33
od MartasBrno
Jak jsem již psal, beru všemi deseti.

Napsal: stř pro 23, 2009 02:18
od Kewint
nedávno jsem to na vrákači videl na jedné 01...byl k tomu jakýsi vypínač na přepínaná dráttku od rozdělovače :|

Napsal: stř pro 23, 2009 10:30
od MartasBrno
Asi to byl přepínač "rychlý návrat" ke staré dobré mechanické technologii kdyby elektronika selhala. je to otázka jednoho drátu a vypínače navíc.

Napsal: stř pro 23, 2009 10:44
od Lada Rider
ten vypinac bol origo aj v tom ceskoslovenskom tyristorovom zapalku, taka zelena skatula natreta kladivkovou farbou... ked sa pokazilo, prepol si na normal a siel si dalej. mal som to v 011.