Stránka 1 z 2
Odvzdušnění brzdové soustavy
Napsal: stř říj 12, 2005 11:40
od Luděk Musil
Jednočlověčí pomůcka pro odvzdušnění brzd:
Použitý materiál: šroubovací víčko na spojkovou kapalinu, talířový ventilek (chybí gumové těsnění)
Napsal: stř říj 12, 2005 18:28
od Tomáš
a jak to funguje?
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Napsal: stř říj 12, 2005 19:12
od Ctirad Vyskočil
Tomáš mě předběh.
Kam,co,jak?
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
Napsal: stř říj 12, 2005 20:50
od BA3
Mě jste předběhli oba.
A to se tam dává jen po dobu odvzdušnění brzd.
Nebo to je stále
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
Napsal: čtv říj 13, 2005 05:18
od Wolf
Pouziti je jednoduche - z nadobky se sunda puvodni vicko i s tvarovou manzetou, doplni se nadobka kapalinou do plna, nasroubuje se vicko s ventilem a lehce se cely okruh natlakuje pumpickou. A pak se uz jenom odvzdusnuje a odvzdusnuje - jenom se musi davat pozoz na ubytek kapaliny, doplnovat ji a samozrejme potom i znovu natlakovat. Ale pozor - v zadnem pripade se s touto upravou nesmi jezdit, musi se na tento ucel tedy upravit nahradni vicko!!! Pri beznem provozu totiz musi byt kapalina v nadobce spojena s beznym atmosferickym tlakem, protoze v pripade, ze by v nadobce vznikl podtlak - nebude mit pumpa moznost nasati z nadobky a pedal muze jit k podlaze a v pripade, ze by z nejakeho duvodu vznikl pretlak - kola se zablokuji. Proto se da tato pomucka pouzivat jenom pro odvzdusneni brzd a spojky, ale nikdy nesmi byt pouzivana pri beznem provozu!!!. W.
Napsal: čtv říj 13, 2005 06:12
od Luděk Musil
Díky Wolfe - lépe bych to nenapsal.
A opravdu: jen pro odvzdušnění, pro běžný provoz ne! L.
Napsal: čtv říj 13, 2005 08:10
od Teepee
Popravdě, v teorii si nedokážu představit, jak se natlakuje pumpičkou nádobka, pokud je nalita do plna. Objem stlačitelného vzduchu v nádobce je pak strašně malý a tlak se hned po otevření odvzdušňovacího šroubu sníží na tlak okolního vzduchu a je třeba jít přifouknout. Spíš bych na ventilek, potažmo nádobku připojil kompresor (tlakovou lahev) s velmi nízkám tlakem. Ale člověčí cit to nenahradí, o nádobku bych se docela bál. Ale jestli je to vyzkoušené praxí...
Já jsem zase slyšel o jiné pomůcce na jednomužné odvzdušnění soustavy.
Hadičku s jednocestným ventilem, která se nastrčí na odvzdušňovací šroub, ten se povolí a pak už se jen pumpuje pedálem a hlídá nádobka. Ventil u odvzdušňovacího šroubu zabrání nasátí staré, či zavzdušněné kapaliny, v podstatě nahrazuje toho, kdo neustále povoluje a utahuje odvzdušňovací šroub.
Každopádně dobrý, každý nemá jako já dobrého pomocníka. Napadl mně termín od slova šlapat, ale to přece nemůžu v takové souvislosti ani vyslovit!!!
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Napsal: čtv říj 13, 2005 08:14
od Drobek81
no nevim, asi zustanu u osvedceneho Tygra...to je jistota,aspon si zapamatuje kde ten brzdovej pedal je
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Napsal: čtv říj 13, 2005 08:22
od Wolf
Teepee píše:Popravdě, v teorii si nedokážu představit, jak se natlakuje pumpičkou nádobka, pokud je nalita do plna.
Já jsem zase slyšel o jiné pomůcce na jednomužné odvzdušnění soustavy.
Hadičku s jednocestným ventilem, která se nastrčí na odvzdušňovací šroub, ten se povolí a pak už se jen pumpuje pedálem a hlídá nádobka. Ventil u odvzdušňovacího šroubu zabrání nasátí staré, či zavzdušněné kapaliny, v podstatě nahrazuje toho, kdo neustále povoluje a utahuje odvzdušňovací šroub.
Tlak vytvoreny pumpickou zcela dostacuje a pri nepozornosti se (bohuzel) i nadobka zcela vyprazdni, kompresor v zadnem pripade nedoporucuji. Proti pomucce kterou, Teepee, popisujes, ma tato vyhodu v tom, ze nepeni kapalinu pri pumpovani pedalem a neni v mnohych pripadech nutne cekat, az se pist pumpy vrati (nebo nevrati
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
) do vychozi polohy. W.
Napsal: čtv říj 13, 2005 08:24
od Wolf
Teepee píše:
Každopádně dobrý, každý nemá jako já dobrého pomocníka. Napadl mně termín od slova šlapat, ale to přece nemůžu v takové souvislosti ani vyslovit!!!
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
To je pravda, ale na druhe strane ani operator u prasat asi neni to prave
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
. W.
Napsal: čtv říj 13, 2005 08:45
od Teepee
Wolf píše:Proti pomucce kterou, Teepee, popisujes, ma tato vyhodu v tom, ze nepeni kapalinu pri pumpovani pedalem a neni v mnohych pripadech nutne cekat, az se pist pumpy vrati (nebo nevrati
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
) do vychozi polohy. W.
Jak a Čím se napění kapalina, při šlapání pedálem? Prosím o detaily.
Je fakt, že já mám zkušenosti jen s výměnami kapaliny, odvzdušňoval jsem jen jednou, zadek, když jsem při výměně u Škody 130 nedolil včas nádobku. Ale nikdy jsem neměl problém, že by se kapalina napěnila. Jen když jsem protřepal (nemíchal
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
) brzdovku ještě v obalu. Jen blázen by to pak lil do systému bez řádného odstátí a vybublání.
A jednou jsem v úmyslu vyměnit spojkovou kapalinu zneprovoznil Modrého LADU, díky manžetám válec jen tlačil nenasával zhora a nečekajíc to, jsem to odzdola zavzdušnil. Pěnění v systému prostě neznám, slyším prvně.
Napsal: čtv říj 13, 2005 08:53
od Wolf
Teepee píše:..... Pěnění v systému prostě neznám, slyším prvně.
Tak to ja jsem je pri klasickem odvzdusnovani jiz videl vicekrat. W.
Napsal: čtv říj 13, 2005 08:58
od Ctirad Vyskočil
Luděk Musil
Díky za nápad a foto.
Wolf
Díky za návod k použití.
Myslím,že se doma najde člověk,který z toho bude mít radost.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Napsal: čtv říj 13, 2005 09:32
od Teepee
Wolf píše:
Tak to ja jsem je pri klasickem odvzdusnovani jiz videl vicekrat. W.
Dá se tomu nějak předejít? Protože ne vždy si lze udělat víčko s ventilkem (Sierra). A literatura se o pěnění, co vím, nezmiňuje. Myslím třeba velmi pomalu manipulovat s pedálem, nebo tak něco. Díky.
Napsal: čtv říj 13, 2005 10:44
od Wolf
Kdyz v literature se uvazuje, ze na brzdach jsou jenom stoprocentni dily, coz by sice mel byt u brzd standart a ja se snazim toho drzet, ale ne vsechna auta, co jsem na nich delal tuto podminku splnovaly. Obvykle se to totiz projevuje u starsich (i kdyz jeste v provozu funkcnich) pump. Uz se mi i stalo, ze pumpa uz nebyla schopna sama nasat kapalinu z nadobky, ale s natlakovanim prostoru nad kapalinou se soustava odvzdusnila. Ale to uz je o pristupu a financnich moznostech majitele auta. On totiz nestoji na vsechny auta brzdovy valec tri ctyri stovky jako na Ladu. A wo tom to je. W.