Stránka 1 z 3

Infarkt

Napsal: pon říj 10, 2005 18:29
od Marek
Pánové.

Klekl mi motor. :cry:

Přetlak v karteru, únik oleje ze všech možných míst (těsnění, simeringy), rapidní pokles výkonu, pokles kompresních tlaků. Prožili jsme srdeční infarkt.

Pravdou je, že stav a chování motoru se mi nelíbilo už delší dobu, i v Bechyni jsem se některým svěřoval, že to není úplně ono - a ejhle, už je to tu.

Dojezdím ještě cca měsíc "do sněhu", potom nastává moment překvapení - rozborka a analýza.

Držte mi palce!!!

Re: Infarkt

Napsal: pon říj 10, 2005 20:11
od BA3
Marek píše:Pánové.

Klekl mi motor. :cry:

Přetlak v karteru, únik oleje ze všech možných míst (těsnění, simeringy), rapidní pokles výkonu, pokles kompresních tlaků. Prožili jsme srdeční infarkt.

Pravdou je, že stav a chování motoru se mi nelíbilo už delší dobu, i v Bechyni jsem se některým svěřoval, že to není úplně ono - a ejhle, už je to tu.

Dojezdím ještě cca měsíc "do sněhu", potom nastává moment překvapení - rozborka a analýza.

Držte mi palce!!!
To ti určitě držím :!: Ale nebojím se vlka nic neboť tvé auti je v dobrých rukou :wink: Samo že ve tvých :wink:

Napsal: pon říj 10, 2005 20:34
od dmatej
Ajaj, držím!

Napsal: pon říj 10, 2005 21:23
od Vašátor
I já držím palec! A ne jeden!
Když jsme u toho přetlaku v karterech. Měl bych dotaz...neškodí motoru příliš velký tlak oleje? Ten přepouštěcí ventil tlaku oleje tam přeci musí být kvůli nečemu nastaven...

Napsal: pon říj 10, 2005 21:59
od Marek
Příliš velký znamená co???

Mírné zvýšení přetlaku oleje je vhodné, žádoucí a zejména pro motory v úpravě (ale nejen pro ně) výhodné. Osobně to doporučuji všem lidem i na seriových motorech - zvýšení maximálního přetlaku z původní hodnoty 4 Bar na 6 Bar (tedy o 50%). Motor běží o poznání tiššeji v důsledku lepšího vytěsnění vůlí klikového a vačkového ústrojí a hlavně olej lépe odvádí teplo, protože cirkuluje rychleji.
Jde totiž o to, že současné moderní oleje mají lepší tekutost než oleje šedesátých let, což sice má výhodu v rychlejším a účinnějším mazání zastudena, avšak zatepla je tlak nižší než je žádoucí.
Při zvýšení tlaku nad 8 Bar hrozí poškození motoru nebo čerpadla či filtru (prasknou mazací kanály).

Napsal: pon říj 10, 2005 22:31
od Míra151
A jak to chceš udělat ten větší tlak?
Čím se pootočí nebo pošteluje?

Napsal: pon říj 10, 2005 22:48
od Vašátor
Tlak se zvedne podložením přepouštěcího ventilu (pružiny) v olejovém čerpadle.

Jinak tím "příliš velkým tlakem" jsem myslel tlak okolo těch 8Bar. Zaslechl jsem to v Bechyni...že se tam někdo bavil, že má po podložení přepouštěcího ventilu takto vysoký tlak... Přišlo mi to právě až moc...

Re: Infarkt

Napsal: úte říj 11, 2005 07:13
od Rafan
Marek píše:Pánové.

....potom nastává moment překvapení - rozborka a analýza.

Držte mi palce!!!
Urcite drzim. Bude-li to jen trochu mozne prosim porid nejakou fotodokumentaci z rozborky/analyzy/sborky stroje.
:blob5:

Napsal: úte říj 11, 2005 08:42
od Ondra 07
Muzete mi nekdo trochu presneji popsat kde presne ten ventyl od tlaku je a za jakou prutinu vymenit tu starou ci co?Nemusi se pritom vypoustet olej?

Napsal: úte říj 11, 2005 08:46
od Ondra 07
To se bude muset asi shodit vana ze?Tak to zbytecna otazka s tim olejem...

Re: Infarkt

Napsal: úte říj 11, 2005 09:36
od Luděk Musil
Marek píše:Pánové.....Přetlak v karteru, únik oleje ze všech možných míst (těsnění, simeringy), rapidní pokles výkonu, pokles kompresních tlaků........Držte mi palce!!!
Nechci malovat čerta na zeď, ale nepřemýšlel jsi též nad "kousalitou"? L.

Napsal: úte říj 11, 2005 11:36
od Vašátor
Ondra 07 píše:Muzete mi nekdo trochu presneji popsat kde presne ten ventyl od tlaku je a za jakou prutinu vymenit tu starou ci co?Nemusi se pritom vypoustet olej?
Pokud chceš zvednout tlak oleje, musíš vypustit olej, shodit vanu, odšroubovat zubový čerpadlo oleje a rozebrat ho. Je tam taková pružina co přitlačuje záklopku. Pružinu jednoduše podložíš nějakou podložkou a je to. :lol:

Napsal: úte říj 11, 2005 19:15
od Tomáš
a jakpakto že ti takhle klekl...něco jsi zanedbal,nebo jsi něco přehnal?

Re: Infarkt

Napsal: úte říj 11, 2005 19:24
od Ctirad Vyskočil
Marek píše:Pánové.

Klekl mi motor

Dojezdím ještě cca měsíc "do sněhu", potom nastává moment překvapení - rozborka a analýza.

Držte mi palce!!!
Taky držim palce. :wink:

Napsal: stř říj 12, 2005 19:25
od Marek
Tomáš píše:a jakpakto že ti takhle klekl...něco jsi zanedbal,nebo jsi něco přehnal?
Těžko říct, co se stalo - moudřejší budu až po rozborce.

Zanedbal - to nejspíš ne, s mojí pečlivostí je to téměř vyloučeno. Spíš jsem někde něco přehnal - ve smyslu kompresního poměru či jiných úprav. Dokonce se obávám, že onu zkázu motoru pravděpodobně zapříčinilo ono ne zrovna šťastné přečasování kola vačkového hřídele. Sice se to nepotkávalo, ale tlak na klikovku se zvýšil o téměř 50% zrovna v okamžiku těsně po zážehu, čímž to celé patrně kleklo. Sice jsem to po nějaké době opět vrátil zpátky na správné načasování, ale asi už to bylo tak načaté, že nebylo pomoci. Klepe mi něco na spodku - buď pístní nebo ojniční čep, a to tak, že hodně - bojím se, že to uletí, dále se mi kompresní tlaky dostávají pod písty (ačkoli kompresní tlaky jsem teď neměřil a asi ani nebudu) - to rovněž způsobuje pronikání oleje z motoru všemi škvírami, na volnoběh a mírně vyšší otáčky to běží ne úplně rovně (malinko se to houpe, asi vlivem nějaké té ztráty komprese na jednom válci, či co), výkon je asi na úrovni motoru bez úprav (možná ani ne - kopec, který jsem jezdil kilo dvacet, jedu nyní osm pětek a konec) - no prostě není to ani trochu ono.