Infarkt

Moderátor: Moderátoři

Marek
Příspěvky: 5329
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Infarkt

Příspěvek od Marek »

Pánové.

Klekl mi motor. :cry:

Přetlak v karteru, únik oleje ze všech možných míst (těsnění, simeringy), rapidní pokles výkonu, pokles kompresních tlaků. Prožili jsme srdeční infarkt.

Pravdou je, že stav a chování motoru se mi nelíbilo už delší dobu, i v Bechyni jsem se některým svěřoval, že to není úplně ono - a ejhle, už je to tu.

Dojezdím ještě cca měsíc "do sněhu", potom nastává moment překvapení - rozborka a analýza.

Držte mi palce!!!
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
BA3
Příspěvky: 165
Registrován: ned srp 29, 2004 09:09
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Infarkt

Příspěvek od BA3 »

Marek píše:Pánové.

Klekl mi motor. :cry:

Přetlak v karteru, únik oleje ze všech možných míst (těsnění, simeringy), rapidní pokles výkonu, pokles kompresních tlaků. Prožili jsme srdeční infarkt.

Pravdou je, že stav a chování motoru se mi nelíbilo už delší dobu, i v Bechyni jsem se některým svěřoval, že to není úplně ono - a ejhle, už je to tu.

Dojezdím ještě cca měsíc "do sněhu", potom nastává moment překvapení - rozborka a analýza.

Držte mi palce!!!
To ti určitě držím :!: Ale nebojím se vlka nic neboť tvé auti je v dobrých rukou :wink: Samo že ve tvých :wink:
Vaz 21011 1200\1500\1700\5q
Vaz 2105 1500
Vaz 2101 1200

WWW.volny.cz/ba3
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dmatej »

Ajaj, držím!
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9457
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

I já držím palec! A ne jeden!
Když jsme u toho přetlaku v karterech. Měl bych dotaz...neškodí motoru příliš velký tlak oleje? Ten přepouštěcí ventil tlaku oleje tam přeci musí být kvůli nečemu nastaven...
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Marek
Příspěvky: 5329
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Příliš velký znamená co???

Mírné zvýšení přetlaku oleje je vhodné, žádoucí a zejména pro motory v úpravě (ale nejen pro ně) výhodné. Osobně to doporučuji všem lidem i na seriových motorech - zvýšení maximálního přetlaku z původní hodnoty 4 Bar na 6 Bar (tedy o 50%). Motor běží o poznání tiššeji v důsledku lepšího vytěsnění vůlí klikového a vačkového ústrojí a hlavně olej lépe odvádí teplo, protože cirkuluje rychleji.
Jde totiž o to, že současné moderní oleje mají lepší tekutost než oleje šedesátých let, což sice má výhodu v rychlejším a účinnějším mazání zastudena, avšak zatepla je tlak nižší než je žádoucí.
Při zvýšení tlaku nad 8 Bar hrozí poškození motoru nebo čerpadla či filtru (prasknou mazací kanály).
Naposledy upravil(a) Marek dne čtv pro 29, 2005 14:47, celkem upraveno 1 x.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Míra151
Příspěvky: 928
Registrován: pát črc 22, 2005 13:41
Bydliště: Skoro JEDOVNICE

Příspěvek od Míra151 »

A jak to chceš udělat ten větší tlak?
Čím se pootočí nebo pošteluje?
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9457
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Tlak se zvedne podložením přepouštěcího ventilu (pružiny) v olejovém čerpadle.

Jinak tím "příliš velkým tlakem" jsem myslel tlak okolo těch 8Bar. Zaslechl jsem to v Bechyni...že se tam někdo bavil, že má po podložení přepouštěcího ventilu takto vysoký tlak... Přišlo mi to právě až moc...
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Rafan
Příspěvky: 151
Registrován: stř čer 29, 2005 08:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Infarkt

Příspěvek od Rafan »

Marek píše:Pánové.

....potom nastává moment překvapení - rozborka a analýza.

Držte mi palce!!!
Urcite drzim. Bude-li to jen trochu mozne prosim porid nejakou fotodokumentaci z rozborky/analyzy/sborky stroje.
:blob5:
Uživatelský avatar
Ondra 07
Příspěvky: 654
Registrován: stř říj 05, 2005 21:31
Bydliště: Olomouc / Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondra 07 »

Muzete mi nekdo trochu presneji popsat kde presne ten ventyl od tlaku je a za jakou prutinu vymenit tu starou ci co?Nemusi se pritom vypoustet olej?
Uživatelský avatar
Ondra 07
Příspěvky: 654
Registrován: stř říj 05, 2005 21:31
Bydliště: Olomouc / Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondra 07 »

To se bude muset asi shodit vana ze?Tak to zbytecna otazka s tim olejem...
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10617
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Infarkt

Příspěvek od Luděk Musil »

Marek píše:Pánové.....Přetlak v karteru, únik oleje ze všech možných míst (těsnění, simeringy), rapidní pokles výkonu, pokles kompresních tlaků........Držte mi palce!!!
Nechci malovat čerta na zeď, ale nepřemýšlel jsi též nad "kousalitou"? L.
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9457
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Ondra 07 píše:Muzete mi nekdo trochu presneji popsat kde presne ten ventyl od tlaku je a za jakou prutinu vymenit tu starou ci co?Nemusi se pritom vypoustet olej?
Pokud chceš zvednout tlak oleje, musíš vypustit olej, shodit vanu, odšroubovat zubový čerpadlo oleje a rozebrat ho. Je tam taková pružina co přitlačuje záklopku. Pružinu jednoduše podložíš nějakou podložkou a je to. :lol:
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Tomáš
Příspěvky: 432
Registrován: stř led 05, 2005 17:32
Bydliště: Brno - Starý Bronx
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tomáš »

a jakpakto že ti takhle klekl...něco jsi zanedbal,nebo jsi něco přehnal?
Uživatelský avatar
Ctirad Vyskočil
Příspěvky: 410
Registrován: stř dub 13, 2005 21:05
Bydliště: Morašice u Znojma
Kontaktovat uživatele:

Re: Infarkt

Příspěvek od Ctirad Vyskočil »

Marek píše:Pánové.

Klekl mi motor

Dojezdím ještě cca měsíc "do sněhu", potom nastává moment překvapení - rozborka a analýza.

Držte mi palce!!!
Taky držim palce. :wink:
Ctirad
Marek
Příspěvky: 5329
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Tomáš píše:a jakpakto že ti takhle klekl...něco jsi zanedbal,nebo jsi něco přehnal?
Těžko říct, co se stalo - moudřejší budu až po rozborce.

Zanedbal - to nejspíš ne, s mojí pečlivostí je to téměř vyloučeno. Spíš jsem někde něco přehnal - ve smyslu kompresního poměru či jiných úprav. Dokonce se obávám, že onu zkázu motoru pravděpodobně zapříčinilo ono ne zrovna šťastné přečasování kola vačkového hřídele. Sice se to nepotkávalo, ale tlak na klikovku se zvýšil o téměř 50% zrovna v okamžiku těsně po zážehu, čímž to celé patrně kleklo. Sice jsem to po nějaké době opět vrátil zpátky na správné načasování, ale asi už to bylo tak načaté, že nebylo pomoci. Klepe mi něco na spodku - buď pístní nebo ojniční čep, a to tak, že hodně - bojím se, že to uletí, dále se mi kompresní tlaky dostávají pod písty (ačkoli kompresní tlaky jsem teď neměřil a asi ani nebudu) - to rovněž způsobuje pronikání oleje z motoru všemi škvírami, na volnoběh a mírně vyšší otáčky to běží ne úplně rovně (malinko se to houpe, asi vlivem nějaké té ztráty komprese na jednom válci, či co), výkon je asi na úrovni motoru bez úprav (možná ani ne - kopec, který jsem jezdil kilo dvacet, jedu nyní osm pětek a konec) - no prostě není to ani trochu ono.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“