Stránka 1 z 2

Polo - topení - hlavolam pro experty

Napsal: pon lis 02, 2009 17:38
od Nulašestka
Dotaz na experty.
Jedná se o Polo 1.2 HTP 40 Kw (nejslabší z nejslabších), rok 2006. Jako nové topilo perfektně, už po kilometru z toho šel vlahý vzduch, po 4 km už to žhnulo jak kamna. Pak ale zničehož nic auto začalo topit špatně. Čert ví, jestli to odstartovaly erupce na Slunci nebo náraz do LZ blatníku a kola. Vyměnil se termostat, provedla kontrola rozvaděče vzduchu, jestli chodí všechny klapky a tak, všechno se odvzdušnilo, zkontrolovalo a byl vyřčen závěr, že je vše O.K. Praxe je ale taková, že i po výměně termostatu se nic nezměnilo. Auto se hrozně dlouho ohřívá a především, i když se ohřeje třeba k 90°C, pokud člověk nejede vyloženě pilu (rozuměj vysoké otáčky), nebo s naloženým autem do kopce, začne teplota zase klesat skoro až na 60°C (teploměr funguje dobře, protože s poklesem jeho ručičky klesá i teplota už tak pouze vlahého vzduchu z topení). Teplota nemá problém neustále kolísat a ani po 20km příměstské jízdy se prostě úplně neohřeje. :?
Je mi jasné, že vše by odpovídalo vadnému termostatu, jenže: za A) dost pochybuji, že by ten nový originál byl zmetek (přeci jenom to není Lada) a hlavně za B) - voda do chladiče skutečně nejde, trubky i chladič jsou studené, i když je teploměr někde na 65 stupních.
Co si o tom myslíte? Rád bych to vyřešil, protože se s autem jezdí nanejvíš příměstská doprava, spíš město a možná už někteří pochopili, jaká je u nás zima. No a v lednici se moc příjemně nejezdí, nehledě na mizerné odmlžování skel... :?

Kdybych nezažil, že to auto dřív topilo excelentně, řeknu si, že je to krám, blbá konstrukce či tak něco. Ale tady bude chyba někde jinde. Co vy na to?

Děkuji za rady, věřím, že někoho něco konstruktivního napadne.

Napsal: pon lis 02, 2009 18:38
od Saša
Pokud je chladič studený a motor se nedokáže ohřát tak jediné co mne napadá že motor stíhá vychladit topení a poněvač se nejede kudla motor nedává mnoho tepla . Pokud k tomu zůstane otevřená klapka sání vzduchu zvenku je možné vše .

Napsal: pon lis 02, 2009 19:12
od Nulašestka
Pokud k tomu zůstane otevřená klapka sání vzduchu zvenku je možné vše .
Dobrá indicie, zkusím co se stane po zapnutí vnitřní cirkulace vzduchu. I když vlastně to nebude fungovat, protože tenhle režim nejde pustit při poloze nasměrování vzduchu na čelní sklo, které se jinak zezačátku hned zapotí. Navíc by to takhle mizerně fungovalo už zezačátku. :roll:
Připadám si pomalu jak ten Karel Augusta v Jáchymovi - já nevim co s tim, já se z toho zbláznim....

Napsal: pon lis 02, 2009 19:18
od Teepee
Možná je to blbost, ale to topení, je prohřáté celé jak má? Nemohl se atakem do LZ blatníku uloupnout nějaký kus nánosu v chlazení a přicpat prostě topení? Já vím že je to nepravděpodobná blbost, ale když už byly všechny logické a běžné vady vyloučeny.
A jestli by ho stíhalo vychladit topení, jak to že předtím to nestíhalo?
A nový termostat, těsní - je usazen v domečku jak má? Ale asi ano, když chladič je studený do otevření termostatu.

Napsal: pon lis 02, 2009 19:45
od Nulašestka
Teepee píše:Nemohl se atakem do LZ blatníku uloupnout nějaký kus nánosu v chlazení a přicpat prostě topení?
Dobrý nápad, jenže to bylo někdy v roce 2007 a auto mělo najeto asi 13 000km. Teď má dvojnásobek. Všechno je perfektně čisté (prakticky teprve zajetý motor).
Teepee píše:A nový termostat
No právě, ale ten chladič i hadice je jak kostka ledu. A dát opět 600Kč za termostat (+ práce), když v podstatě nevykazuje závadu...než zase půjdu orodovat k Engemu, rád bych s vaší pomocí nejdřív měl aspoň na něco podezření... :|

Napsal: pon lis 02, 2009 20:44
od Dusan
najprv strc nieco pred chladic ci to pomoze... je tu moznost ze ten termostat nieje dobry a trocha viac prepusta. TAk ze zakry chladic a porovnavaj ci sa to skor zohreje a ci to bude drzat teplotu a bacha aby si to neuvaril.

Napsal: pon lis 02, 2009 21:44
od Teepee
ad. Nulašestka: Hmm, tak to můžeme moje teorie s klidem vyloučit.

Napsal: úte lis 03, 2009 09:17
od zelvotron
Cože? VW a nějaká porucha, nevěřím, to přece není možné :!: :lol:

Hele to nemá ručičku teploty jen třípolohovou jako třeba fabka? (stedenej motor, normál a přehřátej). Když vypneš topení, tak se to zahřeje normálně?

Napsal: úte lis 03, 2009 09:23
od Dusan
hej nieco na ten sposob .... aj ked teplota motora kolise o +-10 stupnou pristroj na pristrojovke sa ani nehne aby zbytocne nedrazdil sofera :D

Napsal: úte lis 03, 2009 12:50
od Roman
Myslim, ze aj velmi mala netesnost termostatu dokaze sposobit, ze sa motor neohreje. Na S100 je v termostate dierka priemeru asi 3,5mm, v nej je navolno taky roznitovany drotik o priemere asi 3mm. Normalne to sluzi na nejake odvzdusnenie, alebo co. Mne sa ten drotik stratil a v takom pocasi ako teraz sa motor nezohrial na viac ako 60stupnov a o kureni ani nehovorim....

Napsal: úte lis 03, 2009 19:00
od Nulašestka
zelvotron píše: to nemá ručičku teploty jen třípolohovou jako třeba fabka?
Nemá a přiznám se, že s něčím podobným jsem se nesetkal. :shock:
Roman píše:Myslim, ze aj velmi mala netesnost termostatu dokaze sposobit, ze sa motor neohreje.
S tím bych i souhlasil, nicméně před opětovnou výměnou termostatu zkusím nejdřív hodit před chladič karton (jestli se tam nějak vleze).

Napsal: úte lis 03, 2009 19:03
od Štěpán
Ještě mě napadá, jestli to nemá něco jako přepínání nasávaného vzduchu na přímo z ovzduší ( letní provoz ) nebo od výfukového potrubí ( zimní provoz ). Jestli třeba není zaseklej nějakej automatickej člen otevírání klapky. Myslím že HonímTřiPísty tuto vymoženost má.

Napsal: úte lis 03, 2009 19:37
od marty
tak mně napadlo novej motor je festovej tak se výc hřeje a jelikož už se zajel tak přestalo tření a sním zvýšený vývin tepla a prostě to přestalo topit :oops: a co vodní puma tlačí dost ono se občas stává že když jsou malý otáčky tak nestačí proudit dost vody do topení

Napsal: stř lis 04, 2009 00:45
od Saša
Souhrně : Všechny dnešní vozy mají stálo peůtokové topení (bez kohoutu topení) . Je to součást chlazení motoru . Topení ovládají pouze klapky , míchající teplý a studený vzduch .
Jedna doplňující otázka : HTP - Haťapka 3-válec . Je to benzín nebo Diesel ?
Dieselové motory mají vyší účinnost , proto dávají méně odpadního tepla a proto se dnes u těchto aut běžně používá "bufík" který po nastartování ohřívá motor a pomáhá topit . Spíná se jen podle teploty okolí a chladící kapaliny . Řidič o něm (a jeho výskytu) ve voze nemusí ani vědět .

Napsal: stř lis 04, 2009 08:34
od zelvotron
:shock: benzín, trestuhodná neznalost, takovej legendární motor :lol:

06: no on ten budík vypadá normálně jen ta ručička ukazuje jen 3 polohy, důvod popsal Dusan

takže tobě ukazuje ta ručička normálně plynule jak se motor zahřívá atd?

pokud je topení vypnutý tak se to zahřeje normálně? V podstatě to má dost jednoduchej chladící okruh, nic jinýho jak termostat to anisnad být nemůže,nedali ti třeba nějakej jinej typ s jinýma teplotama? Co větráky na chladiči - neběží stále? Přicpaný topení nebo chladič nevím, to by se to asi spíš přehřívalo. Jaká je tam chladící kapalina a jak je naředěná, ale tím to asi nebude.